Gravstein Skrevet Oktober 25, 2010 Share Skrevet Oktober 25, 2010 Skall kjøpe vinterdekk til min e39, dimensjon bil 215 eller 225-50-17" Har sett på en del billigere dekk, da det koster mye for de kjente typene i denne dimensjonen. Nokian WR G2 http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=Wi Hankook Icebear W300 http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=Wi Desse 2 eg har vurdert, Noen som erfaringer å komme med ? enten med desse eller andre "billige" vinterdekk ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Oktober 25, 2010 Share Skrevet Oktober 25, 2010 Erfaringer med billige vinterdekk, er at du må gå opp bakken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2010 Er fult klar over egenskapene til billigere dekk, men det var ikke det eg spurte om heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Oktober 25, 2010 Share Skrevet Oktober 25, 2010 Er fult klar over egenskapene til billigere dekk, men det var ikke det eg spurte om heller Jo det er akkuratt det du spør om. Overskriften din er jo "Erfaringer med "billige" vinterdekk ?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Oktober 25, 2010 Share Skrevet Oktober 25, 2010 Du får som regel hva du betaler for. Finn heller en forhandler som kan gi konkurransedyktige priser på dekk og velg noe trygt. I tillegg til at det er ditt liv som skal reddes,kan det hende jeg er så uheldig å være ute med sønnen min i bilen den dagen de billige vinterdekkene dine ikke klarer å holde bilen på veien. Man skal ikke betale uhørte priser for dekk,men å spare "småpenger" ved å gå på akkord med sikkerheten, det er et dårlig regnestykke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 25, 2010 Share Skrevet Oktober 25, 2010 Dei du har linka til er kontinentale vinterdekk. Dei er bedre på våt asfalt og sørpeføre. Er dårlige på hardpakka snø og livsfarlige på is. Skal du spare penger, er det iallefall ikkje på vinterdekk du skal gjera det på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2010 Var det eg tengte meg ja, blir rett å slett for harde for Norsk vinter føre. Da står eg igjenn med Goodyear Ultra grip ice+ Continetal contact 5 Nokian Hakkepellitta R Dem som kom best ut i NAF sin dekk test av de piggfrie, får heller grave opp noen gode priser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonA Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 Har kjørt med masse forskjellige vinterdekk, min erfaring er at du merker ikke stort til forskjellen første vinter. Men etter et par sesonger er det kun dyre dekk som holder mål. Vinterdekk er ferskvare, og personlig så kjøper jeg heller nye "billig dekk" hver høst for å ha ferske dekk. Nankang har jeg vært veldig fornøyd med fremkommeliheten på. Hankook har også vært bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quatro84 Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 ingen som har testet Star performer dekkene da. billige og kommer bra ut på tester...http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=69922348.129.16956&Cookie=Newsletter_1010_goodyearW&typ=R-185141&ranzahl=4&Breite=215&Quer=55&Felge=16&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&sort_by=preis&Transport=P&dsco=129&sowigan=Wi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 Dekket du linka til er kontinentalt vinterdekk. Eg ser ingen tester, men Star dekka er langt ifra dei beste kontinentale vinterdekk. Og kontinentale vinterdekk er ikkje akkurat bra på vinterføre. Du må sjekka kva dekka skal brukes til. Bur du på ein plass med masse snø? Saltes det mykje? Er det ofte is på vegen? osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quatro84 Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 det er SPTS dekkene til Star performance.. kontinentale dekk ja. de er som regel gode på snø og bar vei men mindre bra på is siden gummien er hardere. bor selv på vestlandet i byen.. testrapport: http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/star_performer/spts/index.html er nok ikke de beste såklart. men det er jo tross alt halv pris iforhold... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 Mine to siste erfaringer er: Nokian Hakkepelitta og Yokohama IceGuard.... Husker ikke prisene på disse, men veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 Skal selge et sett piggfrie med felg nå for 4K om du er interressert. Husker ikke merket, men det er iallefall noe kjent. Felgene er 7-eikede aluminium, det er ålreite dekk (ikke som nye, men helt ålreite), to dekk er noe kantslitt men ikke kritisk. Send gjerne PM hvis interressert. Fastpris. Har stått på E39 sedan. Ikke verken kast eller tull med de. Edit; Ble plutselig litt usikker på om det kanskje er 9 eiker... Det er iallefall felgene som er på avatar-bildet <----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 Dekkene er jo den eneste delen av bilen som er i kontakt med veien. Er rart hvordan folk bruker masse penger på bil og ekstra utstyr, men når de skal ha nye dekk er det plutselig viktig å spare et par lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 Dekkene er jo den eneste delen av bilen som er i kontakt med veien. Er rart hvordan folk bruker masse penger på bil og ekstra utstyr, men når de skal ha nye dekk er det plutselig viktig å spare et par lapper. Veldig bra sagt Gode dekk er sinnsykt viktig! Husker jeg så en video hvor det var billigste mot dyreste dekka i en oppoverbakke, med nøyaktig samme bil. Billigversjonen hadde virkelig ikke sjangs på bakken, men de dyre og gode, kom opp relativt greit. Skal og nevnes at det var en drøy bakke, men forskjellen var ekstrem! Sier ikke nødvendigvis at de dyreste er det beste men ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå