Gå til innhold

Erfaringer med "billige" vinterdekk ?


Gravstein
 Share

Anbefalte innlegg

Skall kjøpe vinterdekk til min e39, dimensjon bil 215 eller 225-50-17"

Har sett på en del billigere dekk, da det koster mye for de kjente typene i denne dimensjonen.

Nokian WR G2

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=Wi

Hankook Icebear W300

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=Wi

Desse 2 eg har vurdert,

Noen som erfaringer å komme med ? enten med desse eller andre "billige" vinterdekk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får som regel hva du betaler for.

Finn heller en forhandler som kan gi konkurransedyktige priser på dekk og velg noe trygt.

I tillegg til at det er ditt liv som skal reddes,kan det hende jeg er så uheldig å være ute med sønnen min i bilen den dagen de billige vinterdekkene dine ikke klarer å holde bilen på veien.

Man skal ikke betale uhørte priser for dekk,men å spare "småpenger" ved å gå på akkord med sikkerheten, det er et dårlig regnestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det eg tengte meg ja, blir rett å slett for harde for Norsk vinter føre.

Da står eg igjenn med

Goodyear Ultra grip ice+

Continetal contact 5

Nokian Hakkepellitta R

Dem som kom best ut i NAF sin dekk test av de piggfrie, får heller grave opp noen gode priser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med masse forskjellige vinterdekk, min erfaring er at du merker ikke stort til forskjellen første vinter. Men etter et par sesonger er det kun dyre dekk som holder mål. Vinterdekk er ferskvare, og personlig så kjøper jeg heller nye "billig dekk" hver høst for å ha ferske dekk. Nankang har jeg vært veldig fornøyd med fremkommeliheten på. Hankook har også vært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekket du linka til er kontinentalt vinterdekk.

Eg ser ingen tester, men Star dekka er langt ifra dei beste kontinentale vinterdekk.

Og kontinentale vinterdekk er ikkje akkurat bra på vinterføre.

Du må sjekka kva dekka skal brukes til.

Bur du på ein plass med masse snø?

Saltes det mykje?

Er det ofte is på vegen?

osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selge et sett piggfrie med felg nå for 4K om du er interressert. Husker ikke merket, men det er iallefall noe kjent.

Felgene er 7-eikede aluminium, det er ålreite dekk (ikke som nye, men helt ålreite), to dekk er noe kantslitt men ikke kritisk.

Send gjerne PM hvis interressert. Fastpris.

Har stått på E39 sedan.

Ikke verken kast eller tull med de.

Edit; Ble plutselig litt usikker på om det kanskje er 9 eiker... :-k Det er iallefall felgene som er på avatar-bildet <-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkene er jo den eneste delen av bilen som er i kontakt med veien. Er rart hvordan folk bruker masse penger på bil og ekstra utstyr, men når de skal ha nye dekk er det plutselig viktig å spare et par lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkene er jo den eneste delen av bilen som er i kontakt med veien. Er rart hvordan folk bruker masse penger på bil og ekstra utstyr, men når de skal ha nye dekk er det plutselig viktig å spare et par lapper.

Veldig bra sagt :)

Gode dekk er sinnsykt viktig! Husker jeg så en video hvor det var billigste mot dyreste dekka i en oppoverbakke, med nøyaktig samme bil.

Billigversjonen hadde virkelig ikke sjangs på bakken, men de dyre og gode, kom opp relativt greit. Skal og nevnes at det var en drøy bakke, men forskjellen var ekstrem!

Sier ikke nødvendigvis at de dyreste er det beste men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...