Gå til innhold

Ingen varme fra Webasto i e34

ingard
 Share

Anbefalte innlegg

Tror jeg har spurt nå tre vintre eller noe om webastoen. Ingen her som har litt peiling på webastoer. Har fått vite at det er en BBW 46. Og det suser og går, men ingen varme. Jeg vet at vannet sirkulerer, men varmeren kutter etter noen minutter. Virker ikke som om det er noe tenning.

Ringte et firma i Trondheim, og der tok det minst to uker før jeg fikk time. Og det ble i hvertfall 2000,- for diagnose sa fyren.

Kjipt å ikke kunne bruke denne, da jeg har fått intrykk av at det er ganske dyrt utstyr.

Noen som har litt erfaring med disse? hva kan jeg bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så veldig god peiling på disse brennerene, men på min, så starter den, og så suser den ca 30 sekunder, før den tar av og virkelig begynner og suse. Vil tro det er da den begynner og varme.

Det kan jo da tenkes at den ikke tenner, pga sotet elektrode/tennplugg/glødeplugg.. Vet ikke helt hva som brukes der. Men om den starter, og går ei pittelita stund på "halv gass" så kan det tenkes at den ikke klarer og varme opp glødepluggen nok til og tenne..

Når det er bensin er det vel muligens en tennplugg, men det vet ikke jeg.. :)

Har du hørt med Webasto ang problemet? Skal gå and å få kjøpt deler til disse :) Kan jo være at dem kanskje kan svare på et par ting ut i fra hvordan den oppfører seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært i kontakt med Webasto, men han fant i grunn kun ut hvilken modell jeg har. Ellers fikk jeg kontaktinformasjon til et firma i Trondheim kalt autoex. Jeg ringte dem, og han som svarte var litt vag på det hele og sa jeg ikke kunne få time før om minst to uker. Jeg var i grunn i så begeistra for hvordan jeg ble tatt i mot på telefonen.

Ja, det er vel mulig det er feil med tennplugg. Men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Hadde vært kjekt med litt erfaringer. Den suser jo ganske høyt i noen minutter, så blir det stille, sikker fordi den ikke utvilker noe varme.

Edit: Thanks.. Har googlet litt selv ser du ;) Men den har jeg ikke sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært i kontakt med Webasto, men han fant i grunn kun ut hvilken modell jeg har. Ellers fikk jeg kontaktinformasjon til et firma i Trondheim kalt autoex. Jeg ringte dem, og han som svarte var litt vag på det hele og sa jeg ikke kunne få time før om minst to uker. Jeg var i grunn i så begeistra for hvordan jeg ble tatt i mot på telefonen.

Ja, det er vel mulig det er feil med tennplugg. Men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Hadde vært kjekt med litt erfaringer. Den suser jo ganske høyt i noen minutter, så blir det stille, sikker fordi den ikke utvilker noe varme.

Edit: Thanks.. Har googlet litt selv ser du ;) Men den har jeg ikke sett..

Om du søker på den på youtube så finner du også en del videoer ang webasto.. Ganske stilig egentlig :D

Jeg tror jeg ville plugga den ut, og sett litt på den, lettere og levere kun webastoen, og ikke hele bilen :) Men tror det skal være mulig og gjøre dette selv og.. en er nåk litt vanskelig når en ikke helt vet hva som er hva, og hvordan ting funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de ja, og det ser jo ut som om de leverer bra med varme. Er jo et ganske fint opplegg. Ser ut som om det er originalt.

Det slår ikke feil. Jeg kommer på denne varmeren først når vinteren slår til. Å starte bilen i 20 minus i fjor gjorde vondt i sjela.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de ja, og det ser jo ut som om de leverer bra med varme. Er jo et ganske fint opplegg. Ser ut som om det er originalt.

Det slår ikke feil. Jeg kommer på denne varmeren først når vinteren slår til. Å starte bilen i 20 minus i fjor gjorde vondt i sjela.

Leverer greit med varme ja, men kunne godt tenkt meg at min varma litt mer.. Men tror jeg har bare hjelpevarmer.. Muligens det kanskje fins en som er litt kraftigere.. Ikke vet jeg. Funker greit vertfall :)

Er så glad at bilen min hadde denne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...