Gå til innhold

Spiff's 7er - Solgt! Jakten på E60!


Spiff
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en liten felg sneak:

IMG_0619.JPG

ser jo at det er ASA felg licensed by BBS, men er det noen som vet hvilken model det er? 2 delte felger forresten. skal ta nye bilder når jeg kommer hjem og får tatt en orntlig vask på bilen igjen!

Samma felgene som jeg har på 5ern. felgene heter ASA AR1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, får opp slike når jeg søker på ASA AR1 jeg. Se på boltene mellom eikene, og felgkanten for den saks skyld. Finnes det flere utgaver?

asa_ar1s.jpg

EDIT: Ligner mere på originale BBS Style 42. Kopi av disse da kanskje, i og med at sentret ikke er helt identisk?

bbs42-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om jeg skal beholde dem eller bytte dem ut, sentrene er jo strøkne, men felgbanen trenger litt puss bak og forran må dem nok chrommes på nytt for og bli strøkne. Hva kan sånne felger være verdt om man selger de sånn som de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0622.JPG

IMG_0630.JPG

kapping av fjørene gjorde underverker :P hehe, neida, ble nok litt grommere enn det ja

kommer en større oppdatering når jeg kommer meg hjem til Kristiansand, skal ta en ny polering fjerne alfaset auto merkene på dørene, den greia som sitter i frontruta og prøve og få tatt noen fine bilder. valse en hjulbue må jeg også få gjort, denne er bytta på høyre side bak, så den har ikke den orginale profilen på seg, så der subber det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tid for en liten update

i påsken var jeg jo i nittedal, og da har jeg jo muligheter til og skru, bilen har jo i lengre tid hatt knekte fjører forran og tror nok at alle dempera var helt gåene, så det var på tide med en oppgradering. ble til at jeg kjøpte et FK highsport kit i fra rbtuning.no

har hatt dette liggende i lengre tid nå, men ikke hatt noen mulighet til og skru, så gleden over og få på dette og prøve det ut har vært etterlengtet. i samma slengen kom det også på sommerhjul på bilen, da disse også lå i nittedal.

Bilder:

140.jpg

133.jpg

135.jpg

137.jpg

132.jpg

Felga må nok pusses litt ja, pusse kanten og polere den opp?

138.jpg

Skulle ha fjerna dette klistremerket, prøvde med varmepistol, men bokstavene bare revner, noen som har noe tips til hvordan få dem bort lettest mulig?

141.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...hårføner og isskrape?

forøvrig tøft med senk og felga ble vel "finere" etter senkinga av en eller annen merkelig grunn...

prøvde med varmepistol, men klistremerket bare sprekker opp, så får ikke av noe, blir masse pirk :P er redd for og ødelegge lakken om jeg prøver og skrape med noe, lurte på om det finnes noen man kan smøre på så limet løser opp heller, ellers er det jo bare og pirke i vei da.

er i grunn utrolig hvor mye senk har og si, felga ser jo egentlig knøttsmå ut med den gummi profilen som er der, er 235/50 18 forrran og 255/45 18 bak, skulle hatt litt mindre gummi og fått spaca ut hjula litt mere heller, det hadde vært bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da ble jeg stoppa av biltilsynet om fredagen, må godkjenne senkesettet og full teknisk kontroll pga andre mangler som dem ikke kunne forklare noe hva var.. må være godkjent før 13 juni, og første ledige time er 21 juni, må også reise til arendal for og vise bilen, fordi i kristiansand er det ingen som forstår tysk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

lite updates og poste med ja.

har vært hos biltilsynet og prøvd og godkjenne senkesett, så gikk jo ikke det pga forhjulet tok borti innerskjermen på høyre side forran, og feil i målingen fra 4hjuslkontrollen. er vel ca en måned siden jeg viste den nå, så har kjørt med den 4,5cm høyere bak og 3,5cm forran mot normal høyde.. ser forferdelig ut med så høy bil :P

så i kveld skal jeg ha ny 4 hjulskontroll hos en kompis og få justert alt riktig, så skal jeg på biltilsynet igjen 8 august, så håper det går bra da selv om han ba meg om og bytte felger. har noen 19" style 95(?) på hånda, men ikke økonomi til og handle :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ASA AR1 felger ja, det finnes også en type som heter AR2.

Felgene er forøvrig veldig pene, MEN kjent for å være av forferdelig dårlig kvalitet og klarlakken flasser for ett godt ord.

Fin E38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...