Gå til innhold

Spiff's 7er - Solgt! Jakten på E60!


Spiff
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde mest lyst på oransj, men da måtte jeg bestille lakken, så gadd ikke vente og tok derfor en som var inne. felga kommer nok til og bli pulverlakkert svarte til neste år

Syntes det ble litt for mye med de felgene på en E38.. Men om det var meninga så er det jo tøft.. :P

Pulverlakkering har en forventet levetid på ca 2-3 år, når det kommer til vanlig lakk så er det fort snakk om 5-7 år, ble fortalt dette av teknikker ifra Billakkspes. som har holdt på i x antall ti år..

Ved første steinsprut som trenger seg ned i selve felgen så vil det suge til seg vann og dritt så det vil starte å ruste/flasse av relativt fort, men med vanlig lakk vil ikke skadene bli så store da lakken er mye mer fleksibel og har en bedre beskyttelse.. ;)

I ettertid om du skal lakkere over noe som er pulverlakkert så kan du få problemer med flassing med tiden pga lakken ikke vil sitte på pulverlakken fordi dette gir en plastikk-hinne på toppen, det hjelper heller ikke å legge plastikk grunning på dette for dette vil også flasse av så pulverlakk er noe dritt, dessverre. Sliter med dette på jobben da vi får inn en del som er pulverlakkert.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har i det siste opplevd at turtall sperra er nede på rundt 5500rpm

kan dette ha noen sammenheng med en gåen abs sensor og at den gule varseltrekanten lyser?

har ikke fått tatt diagnose på den enda, men så fort jeg får gjort det så skal jeg bytte abs sensor, må jeg slette feilkoder når denne er bytta? eller vil det fungere som det skal bare denna blir bytta?

regner med at jeg får tatt diagnose i mårra eller på fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har i grunn skjedd lite her, vært små syk siden 22 desember, og hat kraftig innfluensa siden nyttårsaften. skal få skrivd ut feilkoder i mårra sånn at jeg får bytta abs sensor og blir ferdig med eu på bilen. så skal jeg begynne og pusse framfelga når formen blir litt bedre. tror jeg bare lakker de helsvarte, og tar de bak i helsvart etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har hatt ut taktrekk? lurer på hvordan det er og ta ned den lille boksen som er midt i taktrekket, regner med at det sitter en alarm coupe sensor under den. så hvis noen har hatt ned taktrekk eller denne boksen kunne jeg tenkt meg og vhite hvordan, er redd for og ødelege fester til denne her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har i det siste opplevd at turtall sperra er nede på rundt 5500rpm

kan dette ha noen sammenheng med en gåen abs sensor og at den gule varseltrekanten lyser?

har ikke fått tatt diagnose på den enda, men så fort jeg får gjort det så skal jeg bytte abs sensor, må jeg slette feilkoder når denne er bytta? eller vil det fungere som det skal bare denna blir bytta?

regner med at jeg får tatt diagnose i mårra eller på fredag

Opplevde også at min sperret nede på rundt 5500rpm, jeg hadde tre gående abs følere og etter det ble byttet er alt som det skal igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...