Saltkjelen Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Jeg var på messen i helgen og jeg må jo si at jeg syns det var mye pent å se. Litt skuffende at man ikke fyller opp alle hallene (A og B manglet) ettersom det koster en hel formue å besøke / parkere på messen. Prisen på 200kr per person (det fantes heller ingen familiepakke) og en del kroner i parkering syns jeg er galskap. Dvs. at for en familie på 4-5stk må betale godt over 1000kr i inngang, parkering.. og da er ikke engang en ussel sliten wienerpølse tatt i betraktning.. Jeg blir stadig forundret over hvor mye Norges Varemesse tar i priser for både inngang og stand-leie. Dette ser man jo konsekvensene av ved f.eks Sjøen for alle som ble arrangert i år..
oddis Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Jeg satt og tok meg et rundstykke og 0,4L mineralvann - 105kr!! Hadde det ikke vært for at jeg var så sulten og bilen var parkert langt borti H. hadde jeg heller gått til bilen og dratt til nærmeste matbutikk. Satt ca inne på cafeen en times tid, og hørte flere ganger at andre rundt meg syns det var syke priser, da de kom med maten fra kassa... dette er noe jeg har hørt mye tidligere også. Betalte vel 70kr i parkering, 200 for inngang og 105kr for mat.. 375kr. Det begynner å bli drøyt.
Saltkjelen Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Ja, og det er jo ikke for uten grunn at flere utstillere som tidligere har deltatt på båtmessa sjøen for alle nå boikotter og starter egne messer (Normar har f.eks egen seilbåtmesse i Son og Italmarin har egne messer i større cabincruisere og yachter i sine enorme lokaler). Dette er på bakgrunn av at en standleie til å kunne presentere et rikelig utvalg av deres båter fort koster 7-800.000kr hvor man i tillegg blør på enorme priser i frakt og lønnskostnader. Dette ser vi jo igjen at resulterer i større og bedre båtmesse Båter i sjøen i Sandvika for hvert år som går.. Når skal de ta hintet? Jeg tror på sikt at Norges Varemesse er i ferd med å grave sin egen grav...
S.Khan Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 betalte selv 70 kr i parkering og 200kr inngang, dro en tur på chilli og dem skulle ha 179kr for en varm tallerken det droppa jeg, kom til kassa med en brus og de skulle ha 35kr, for noen priser, kl 1800 dro jeg til pizza sjappa og dem hadde ikke mer pizza og pølse bua stengte 2 timer før messa skulle stenge på fredag, tragiskt opplegg!!!! slenger med resten av bildene om kort tid
oddis Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 La du også merke til den spekulative parkeringordninga med at inntil 3-4 (tror det var 3?) timer så kosta det 30kr, men for inntil 24 timers (som var neste skritt på skalaen) var det 70 kr... jeg sier ikke mer enn kynisk kapitalisme! De kalkulerer hvor lenge gjennomsnittskunden er inne, og får ham til å betale max.
Joachim Lie Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2010 BmwCcn standen sugde as... Hva er det som var så dårlig med standen? Jeg er enig i at plaseringen vi fikk var dårlig!
wicky124 Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Plasseringen var vel ganske kjip fra messe arrangørene..Men dere hadde en "ny" bil som stod bakerst...utenom det...ingenting annet enn ett par e30 og gamle biler...Er vel flust av finere nyere biler i bmwccn gjengen? Greit nok dere stilte ut "spesielle" biler for oss som er entusiaster...Men var litt for lite show..Så ut som bensinstasjonen på Bø....
Mikael-B Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Eneste som fungerte her var Swissvax sin stand, alt annet var tragisk..
Joachim Lie Skrevet November 1, 2010 Forfatter Skrevet November 1, 2010 Plasseringen var vel ganske kjip fra messe arrangørene..Men dere hadde en "ny" bil som stod bakerst...utenom det...ingenting annet enn ett par e30 og gamle biler...Er vel flust av finere nyere biler i bmwccn gjengen? Greit nok dere stilte ut "spesielle" biler for oss som er entusiaster...Men var litt for lite show..Så ut som bensinstasjonen på Bø.... Vi prøvde å få tak i en F11 med M-pakke fra BMW norge, men Oslo Motor Show nektet oss å stille ut den bilen, siden den bilen blir komersiell. Porsche klubben fikk klage fra OMS, siden de reklamerte for Porsche Center og hadde en bil fra dem. X5en ble plassert i hjørnet, det var meget genialt fordi folk så den fra ganske langt unna og de gikk dermed helt innerst i hjørnet på standen vår, dermed fikk de med seg de andre bilene vi stilte ut når de var mette på å se den matt svarte X5en Vi valgte å ha ett ganske bredt spekter av biler, en 1600cab 1969modell (som det bare er 2 stk av i norge), en 2002 Turbo, E32 Alpina 5,0, E34 B10biturbo, alle disse i orginal stand! 2stk E30M3 hvor den ene er bygget om til M20B25 med en vannvittig turbo (459hk og 580NM) og en racing rigget E28! og X5en som jeg nevnte i sted! Vi hadde stor suksess med standen iløpet av helgen! Det var utrolig mange innom standen og vi fikk over 90 nye medlemmer i klubben, det er veldig bra! Vi har fått mye bra tilbakemeldinger på standen også! Så noe riktig har vi jo gjort!
Joachim Lie Skrevet November 1, 2010 Forfatter Skrevet November 1, 2010 Eneste som fungerte her var Swissvax sin stand, alt annet var tragisk.. Javel, jeg synes det var mye gromt å se på
noekult Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 La du også merke til den spekulative parkeringordninga med at inntil 3-4 (tror det var 3?) timer så kosta det 30kr, men for inntil 24 timers (som var neste skritt på skalaen) var det 70 kr... jeg sier ikke mer enn kynisk kapitalisme! De kalkulerer hvor lenge gjennomsnittskunden er inne, og får ham til å betale max. Det var samme opplegget på Hellerudsletta/Broom 2010, forskjellen var det du måtte betale minimum for 4 timer (tror det var 60 kr.) Verste var jo at parkeringskiltet var så tragisk plassert ca. 40 m. ovenfor der folk begynte å parkere, så jeg trodde først at den parkeringa jeg stod på midt ute på en fjern slette var gratis, og på grunn av uklarheter valgte jeg å betale for sikkerhetsskyld. De er ute etter å flå alle for penger, verre er det faktisk ikke. De på toppen driter i at du syns prisen er ille, fordi de vet at du skal komme til slike "usentrale" steder med bil uansett - og at du neppe dropper en messe du har lyst til å besøke fordi parkeringa er for dyr. Dere som klager på matpriser, spis godt før dere stikker opp og ta gjerne med matpakke med.
Fredrik Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Jeg satt og tok meg et rundstykke og 0,4L mineralvann - 105kr!! Hadde det ikke vært for at jeg var så sulten og bilen var parkert langt borti H. hadde jeg heller gått til bilen og dratt til nærmeste matbutikk.Satt ca inne på cafeen en times tid, og hørte flere ganger at andre rundt meg syns det var syke priser, da de kom med maten fra kassa... dette er noe jeg har hørt mye tidligere også. Betalte vel 70kr i parkering, 200 for inngang og 105kr for mat.. 375kr. Det begynner å bli drøyt. Problemet er at så snart du er innenfor slike steder har de i praksis monopol på alt som selges i kiosker og restauranter. Det er den kjente Gardermoeffekten... svindyrt og dårlig. De har ingen andre insentiver enn å tjene mest mulig penger vel vitende om at du ikke har andre alternativer. Slikt er jo ikke forbudt... kapitalisme på anabole steroider. Det eneste man kan gjøre er å beholde lommeboken i lommen og kikke en annen vei.
noekult Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Jeg satt og tok meg et rundstykke og 0,4L mineralvann - 105kr!! Hadde det ikke vært for at jeg var så sulten og bilen var parkert langt borti H. hadde jeg heller gått til bilen og dratt til nærmeste matbutikk.Satt ca inne på cafeen en times tid, og hørte flere ganger at andre rundt meg syns det var syke priser, da de kom med maten fra kassa... dette er noe jeg har hørt mye tidligere også. Betalte vel 70kr i parkering, 200 for inngang og 105kr for mat.. 375kr. Det begynner å bli drøyt. Problemet er at så snart du er innenfor slike steder har de i praksis monopol på alt som selges i kiosker og restauranter. Det er den kjente Gardermoeffekten... svindyrt og dårlig. De har ingen andre insentiver enn å tjene mest mulig penger vel vitende om at du ikke har andre alternativer. Slikt er jo ikke forbudt... kapitalisme på anabole steroider. Det eneste man kan gjøre er å beholde lommeboken i lommen og kikke en annen vei. Det var det jeg mente i grunn, du sa det bare mye bedre enn meg! Er slike tilstander på festivaler og... De vet at du ikke orker å gå i 15 min. til busstasjonen, vente på bussen til sentrum, kjøre til sentrum enda 15 min. til og vente på maten der, og samme turen tilbake 3x om dagen... Derfor bøyer alle bare over og betale blodpris for uttørka drittmat laget i max hast...
DannyRS Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Synes også at Ferrobet standen var bra, den var ikke stor - men folka der var veldig hyggelige og det var tydelig at de kunne sakene sine Vannvittig aktivitet på swisswax sin stand Men fikk handla litt godsaker
oddis Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Vi prøvde å få tak i en F11 med M-pakke fra BMW norge, men Oslo Motor Show nektet oss å stille ut den bilen, siden den bilen blir komersiell. Porsche klubben fikk klage fra OMS, siden de reklamerte for Porsche Center og hadde en bil fra dem. Så om BMW Norge ikke hadde eid F11n så hadde det gått greit? Jeg fikk faktisk inntrykk av at folka på Porsche standen var genuine bilselgere fra Porsche Center.. Flere av bilene hadde også PC logo på seg. Merkelig at de skal henge seg opp i sånt egentlig... trodde sånne messer var for hvem som helst å kunne melde seg på, som en ordinær salgsmesse. De er ute etter å flå alle for penger, verre er det faktisk ikke. De på toppen driter i at du syns prisen er ille, fordi de vet at du skal komme til slike "usentrale" steder med bil uansett - og at du neppe dropper en messe du har lyst til å besøke fordi parkeringa er for dyr. Dere som klager på matpriser, spis godt før dere stikker opp og ta gjerne med matpakke med. De er ute etter å flå, helt klart. Jeg tok med meg sekk og matpakka i fjor, men det var et helvete med så mye folk der inne (varmt, måtte passe på ekstra godt da man kikket nærme på biler, folk som ikke flytter seg når man prøver å åle seg forbi etc.. alt blir verre), så jeg bestemte meg for å droppe det i år. Men etter 7 timer med vandring der inne la magen min inn protest, og måtte ha inn litt mer dynamitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå