Gå til innhold

Min bmw e34 520ik


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva er vitsen med ny hjulstillingskontroll egentlig? det er jo ikke camber justering på disse bilene. camberen vil jo bli noe mindre når jeg hever den litt men.

hva heter den andre innstillinga, hvor mye dekka svinger/ ploger? caster?? den vil vell ikke endre seg pga høyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa, det de heter ja. takk.

senkesettet var med bilen ;) husker ikke om jeg skrev det her, men det er fk justerbart. 45-75mm. ganske behagelig å kjøre med. litt stivt, men bare å ikke sikt på alle hulla det :P

skal justere høyda når sommerdekka skal på. nå er de 31cm (hjulbue - senter felg) forran, og 32cm bak. må ha 31/31 tror jeg. nå må jeg ha 33 bak for å få den igjenom. sjekker de høyda på eukontroll da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis de er skikkelig nøye så.. Men tror heller det er sånn at hvis man har noen om godkjent senk i vognkortet så er ting greit.

Men da vet jeg det. Jeg som trodde det var umulig. Kunne gått rett på justerbart da. Er jo dempere og fjærer i ett, så hadde jo ikke blitt så enormt mye dyrere..

Heldig som fikk det med. Koster jo endel da.

Nei, om det har så mye å si bare en centimeter eller to tror jeg ikke. Når man laster tungt osv blir jo bilen effektiv senket. Så lenge styrestagene er stillt inn riktig så blir det vel knall. Og det ble de jo sist 4hjulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på en ting til : P

senkesettet senker 45-75mm.

forran så skulle det være (om jeg husker riktig 50-20mm) ned til enden av gjengene, og bak 70-40mm eller noe slikt.

vil det da si at bilen er senket 75mm når jeg skrur den slik at det er 20mm igjen forran og 40mm igjen bak?? eller må den slippes helt ned for å senke så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et justerbart senkesett blir så mye senket så dår står i papirene vist du kjører det på bånn. har du vore og fått det godkjent i vognkortet så sjekker et bilverkstedet lite sannsynligt høyden (jobber selv som bilmekaniker) og har aldri opplevt det! derfor du må ha ny hjulstilling etter justering er pga toe in toe ut også kalt spissing, så blei sakt tilegere forandres, også camber. mente du kunne justere camberen bak på disse? fin bil btw :) kjører du datasprut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelpa :D har avtale med verksted nå, de har lite å gjøre, så er bare å sette bilen der når jeg har justert den, så tar de den innimellom noen biler :D

er ikke datasprut på den nei. ikke helt 100% sikker på hva som er gjort med motorstyringen.kanskje chippet. er byttet bensinregulator iaffal. vil tro det er byttet dyser og? mulig å hente mer kanskje? :P var han som tok hjulstillingskontrollen som sa at det ikke kunne justeres camber på disse. men han på biltilsynet sa ikke noe på negativ camber så. litt kjedelig om den spiser dekk selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag fikk jeg godkjent senken. de som tok firhjulskontrollen synes det var for gale at jeg skulle betale en gang til, så det ble gratis til og med :P

var og på eukontroll. gikk rett igjennom :D så da blir det omregistrering og henting av skilt i morra :D gleder meg som en unge ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :D var syykt godt å få den nyheten. pappa som var på visning med den sjø. han hadde med seg en kompis bortpå der. han på biltilsynet tok bilde av de to gamlingene med rånerbil, som han skulle bruke til undervisning :P haha.

har myye å gå på bak ennå ja. 2cm til forran og, men da blir den ubrukelig lav tror jeg.

det er 40mm fra låse mutteren ned til enden av gjengene nå. den er 1cm høyere bak enn på bildene nå. men justeringa bak var fullpakka av skit å dritt, så var ikke lett å justere gitt. fikk børstet av det meste da. så vet ikke hvor lett det er å justere den mer ned. kansje heve den en cm forran istedet. får den ikke inn i garasjen nå pga høyden :P

er vell senket ca 55mm forran og 35 bak antar jeg.

skal stikke å ta bilder av den når jeg rekker det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...