Gå til innhold

"Hard" giring E39 automat girkasse


Nedover bakken
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal se på en E39 i morgen, hvor selger opplyser at bilen girer "hardt" fra 1. til 2. når bilen starter. Kjører 300 meter, så girer den som den skal. Der er skiftet olje of filter på girkasse nylig, bilen har gått omtrent 200 000 km. Er det noen som har erfaring med dette? Mulig at dette har vært et tema tidligere på forumet, men som ny her på forumet er det kanskje noen som kan hjelpe meg å finne det? Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mer ut som noe som er feil inni kassen enn at det er vanlig. Fordi vanlig hard giring ved kald motor/girkasse er ikke så hard at man velger bort første giret.

Men hva som er feil det aner jeg ikke. Men jeg ville ha vært skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter man olje og filter på automaten må man ikke slurve det minste med jobben,det er en Esso spesialolje som skal varmes opp til en bestemt temperatur og skiftes på en spesiell måte,jeg ville forlangt en verkstedgaranti fra de som gjorde jobben før jeg tørte å kjøpe bilen,automaten er rådyr å overhale hvis det har vært noe slurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror på defekt i kassen Du blir nok kvitt en 15 til 20 tusen på ny automat Det er ett stort problem med kassene på BMW fra 98 til 2001. Fem forskjellige innmatstyper er brukt på X5 E39 og noen syvere. En riktig dårlig kasse med usedvanlig mange lunefulle feil som koster Klaus

Ligg unna hvis du ikke har kjøpt den alt!!!!!!!!!

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte i 2005 en 523ia 98 som hadde dette problemet.

Gamblet og tok sjansen..

Har kjørt 50 000km uten andre problemer med kassa.

Byttet olje og sjekket solenoider i ventilhuset på kassa uten å finne noe..

Bror min har bilen den dag i dag. Den har gått ca 190 000 nå.

Den girer såpass hardt på kald motor at du velger å gire til andre gir med steptronic for å spare bakaksling/drivverk. Når den er noe varme i girer den som en drøm i alle gear.

Tviler på at kassa ryker av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også fluschet nå, men det hjalp ingen ting på oppførselen til kassen. Den girer mykt og pent altid. Ikke det som er problemet på denne.

Den går i ett slags nødmodus UTEN feilmeldinger. Virker som den av og til starter med håndbrekket på eller at turboen er borte. Snålt iom. at den er ny.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig

Har tatt den ut en gang av en eller annen grund pga noe jeg skulle fikle på nedi der

Husker bestemt jeg tok den ut i forbindelse med fjærning av telefon?

Hvordan sjekker jeg om det er girvelgeren da?

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...