Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da må jeg bringe sånne kvinneguiden-spørsmål til dette forumet :)

(Etter å ha laget biltråd på tvillingforum.com :) )

Spørsmålet er som følger:

Hvordan er det med plass til barneseter i baksetet på en e39 touring? Ettersom det er 2 stk det er snakk om må det også være plass bak meg. Tipper de første setene går greit. Altså babysetene. De jeg er bekymret for er de neste etter det. Altså fra rundt 8-9mnd til de blir 2-4 år. De er jo rimelig store, og bør jo også plasseres motsatt vei.

Vil jeg egentlig da ha plass i det hele tatt, eller må jeg vurdere større bil helt fra starten?

Regner med alle med e39 her har barn ( :twisted: ), så dere kan kanskje svare?

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe,det første barnesetet tar endel plass når det står bakovervendt.

Jeg har to barn å med mine 193cm å fruen er ganske lang så måtte nettopp kvitte meg med min e46 stasjonsvogn,nå kikker jeg også på e39 for å sitte igjen med litt kjøreglede da jeg med ett feiltrinn kjøpte passat. Men når det nevnes så er det sykt plass i disse bilene,men mere er det ikke!!

Ble kanskje mye vas her men jeg lurer å på åssen plassen er i e39..

Skrevet

Vurderer også passat. Ser de nye har dukket inn under maksgrensa mi på pris nå. Sikkert ikke noe dumt kjøpt, selv om en 1.6 liter ikke akkurat drar skinnet av pølsa...

En bruker vel bakovervendte barneseter til de blir så lange i beina at det ikke går lenger?

Sønnen til en kamerat måtte over i fremovervendt sete rett etter han fyldte 2, men de sa det er vanlig at de sitter bakover til de er 4.

Skrevet

Jeg skreiv i en eller annen tråd, om da jeg var ute og målte i min A6. I A6'n så går det, men er ikke noe luksus med mine 180cm. I min 728ia er det noe det samme, men litt bedre... Har ikke prøvd E39, men kansje dette gir en viss ide?

Tror egentlig vi fant ut at en E38 Limo var det beste :D

Skrevet

hehe, så om en tvillingvogn går i bagasjen på en e38 er altså en 750iL den ideelle familiebilen :)

A6 er jo ganske romslig, så om det blir dårlig plass der er det jo egentlig kjørt for alle biler en har råd til, om en ikke vil ha transporter...

Jeg må nok ut å teste bil og seter skjønner jeg... Styr!

Skrevet

For å si det sånn så har jeg barnesete bak meg å jeg har behagelig sittestilling,tviler på det er noe bedre plass i e39 men tror du også blir over middels skuffet fra gamlebilen til vag altså.

Skrevet

Vi prøvde en Touran, der vi satte inn barnesetene, der var det rimelig god plass...

Men ble ikke at vi byttet, kjører med A6'n og E38'n enda... Hadde jeg vunnet i lotto eller noe sånt (som jeg ikke spiller på), så hadde jeg kjøpt en F02 :D

762fcxln2jdlmxrrp50m.jpg

Skrevet

Setene som er bakovervendt med isofix base (0-15 KG) tar mest plass.. Hadde E60 og måtte sitte ubehaglig om jeg hadde dette setet bak meg . Var en del bedre når vi fikk et forvendt sete (15-30 KG). Å kunne kjøre behagelig og at sittestillingen er bra har jo mye å si på sikkerheten.

Skrevet

Heisan! Jeg kjører E39 touring med to barneseter baki. Det ene er et bakovervendt Besafe iZi Combi X3 ISOfix (fancy navn...) og det andre et forovervendt Besafe iZi Up X2 for større barn. Det bakovervendte står alltid på høyre side av den enkle gruinn at det blir ubehagelig trangt for undertegnede (187 cm) å ha det bak meg når jeg kjører. De få gangene jeg er passasjer :wink: går det helt greit å sitte foran dette setet, men det er feil å si at det er veldig behagelig. Men det er nok ikke mange centimeter det er snakk om før det går helt OK å ha et slikt sete bak seg når man kjører. Setet i seg selv er vi meget godt fornøyd med. Med isofix står det meget stabilt.

Skrevet

Situasjonen er litt ekstra utfordrende når det gjelder E39 og helt små tvillinger (og barn generelt). Husk at enten mor eller far bør kunne se og nå de små hele tiden. Dette betyr at hvis dere har et bakovervendt barnesete på hver side bak må den voksne sitte i midten bak... og da blir det plutselig veldig trangt i en E39. Alternativt kan kanskje det ene barnesetet monteres på passasjersiden foran, men jeg tror kun de siste modellårene når det gjelder E39 tilbyr en mulighet til å slå av airbaggen(e). Hvis ikke bilen har denne muligheten kan man ikke montere et barnesete foran.

Jeg tror sannelig at jeg hadde kikket på en VW Touran eller f.eks Ford s-max. Prøv s-max´en... den har faktisk bra kjøreegenskaper.

Skrevet

Svarte! Barneseter altså!

Vokste jo opp jeg også og pappa snekret mitt barnesete selv!

Det var kanskje andre tider :)

Jeg mener at når barnesetene har blitt så store at de faktisk ikke får plass i de fleste stasjonsvogner, da har noe feilet et sted...

Skrevet
":3i19okvt]Svarte! Barneseter altså!

Vokste jo opp jeg også og pappa snekret mitt barnesete selv!

Det var kanskje andre tider :)

Jeg mener at når barnesetene har blitt så store at de faktisk ikke får plass i de fleste stasjonsvogner, da har noe feilet et sted...

Jeg er litt eldre enn deg så jeg vokste opp uten barneseter. Jeg kan huske at jeg satt løst oppå midtarmlenet bak i vår Audi 100. Jeg hadde blitt litt av et prosjektil fremover hvis bilen ble bråstoppet, men slik tenkte man ikke på den gangen på begynnelsen/midten av 70-tallet... :?

Skrevet

Forøvrig interessant det du sier om at ikke airbagen kan kobles ut på eldre e39. Noen som kan bekrefte dette, og i så fall hvilke årsmodeller dette gjelder?

Skrevet
":pxgtzym9]Jeg mener at når barnesetene har blitt så store at de faktisk ikke får plass i de fleste stasjonsvogner, da har noe feilet et sted...

Greia er kanskje at mange stasjonsvogner er større enn BMW sine modeller. Tipper det hadde vært enklere mht plass i feks en ny Passat eller Mondeo (min far har en Mondeo og den er MYE større innvendig enn min E39).

Skrevet

Ja, men nye Mondeoen er gigantisk! Tror derimot den gamle ikke er noe større enn e39. Nye Mondeo er bygget på nytt helt fra bunnen. Samme gjelder Passat. Den nye er en del større enn den gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...