[space] Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 Stoppie_Master: Pr. i dag har jeg kun 2 slike seter: De store setene kjøper jeg når det blir behov for det, så har ikke begynt å se på de forskjellige typene ennå. Touran har slik jeg har skjønt det rimelig god bagasjeplass til å være en slik bil, i tillegg som du sier, rettere seter bak, samt at baksetene også kan justeres i lengderetningen. Den har også en del kjekke oppbevaringsrom jeg ser for meg kan være gode å ha. Fredrik: Ja, både A8-felgene og BBS LM gjorde seg skikkelig bra, og den fargen er også skikkelig fin.
Nabon Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 E39 du har space? Livlig baksete kan jeg tenke meg Hvordan får du satt inn ungen i det midterste sete? Må vel inn med ungen fra fremsetene, eller har du de minste stolene med deg ut fra bilen? Ser nå ihvertfall at sjansen for å få byttet ut Mazda6en med en E39 kan være stor hvis vi blir flere i familien en gang :)
[space] Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 Nei, dette er bilen til en annen på forumet, som illustrerer hvordan det er i baksetet på en e39 med barneseter. Jeg ser for meg det der er livlig ja, og også litt trangt
Andreas1 Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Jeg hadde droppet BMW de første årene og kjøpt en baby-container. Evnt Touran som er nevnt her, Golf Plus, Outlander, Volvo X, Caravelle, sånn stygg Citroën eller noe annet "høyt" som det er lett å løfte barna inn i uten å få kink i ryggen. Du vil nødvendigvis ganske raskt også få behov for større bagasjerom enn hva E39 har å by på...
[space] Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 Godt poeng med høyden. Greit med lett inn- og utlasting. Har mer eller mindre bestemt meg for touran nå. Så forresten en Ford Focus C-Max. Hvordan er de i størrelse i forhold? De er kanskje litt mindre med tanke på at de kun kommer som 5-setere?
Fredrik Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 ":2d0uaqzg]Godt poeng med høyden. Greit med lett inn- og utlasting.Har mer eller mindre bestemt meg for touran nå. Så forresten en Ford Focus C-Max. Hvordan er de i størrelse i forhold? De er kanskje litt mindre med tanke på at de kun kommer som 5-setere? Utfordringen med C-Max er at S-Max er en mye bedre bil og ikke minst har S-Max klassens beste kjøreegenskaper. S-Max kjører ring rundt Touran (som har tendenser til Hiace fjæringskarakteristikk), men så er det det med å eie en Ford da. Imaget er elendig og jeg klarer ikke helt å forsone meg med tanken.
[space] Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 Hmm, når jeg ser på biler opp til 200.000 er S-Max et alternativ igjen ja... Men er jo Ford da... et ikke om jeg liker Ford. Hvordan vil verdifallet være på S-Max opp mot Touran de neste 3 årene tro?
BimmerE46 Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Regner med at du taper mindre på en Touran enn en Ford C/S-max, uten tvil egentlig. Her er plassen i baksete mitt. passasjerstolen er litt bakovervendt, men er ikke mye plass til bena, de går i dashbordet. Det er vanlige sportseter foran, jeg er 175 høy, og kan egentlig ikke tenke meg å ha barnesete bak førerstolen, da jeg liker å sitte litt bakovervendt.
Chriso Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Tror nok du gjør det rette valget om du går for en Touran (eller lignende). Du vil sette pris på at den er litt høy når du skal ha barneseter inn og ut hele tiden, og et bagasjerom hvor du bare kan slenge inn ting og tang, uten å bekymre deg så mye for at ting skal slå inn i bakruta (typisk som på den skrå bakruta til 5-serien). Som Fredrik er inne på så er den en helt ålreit bil å kjøre med 1.9 tdi. Motoren støyer en del, men den oppleves som relativt sterk og er generelt en trivelig og lettkjørt bil. Om pengene strekker til hadde jeg vurdert 2.0 tdi som har en mykere gange. Med DSG oppleves den også som endel kjappere. Nå er heller ikke jeg en Ford-person, men synes at imaget har kommet seg betraktelig de siste årene. Synes at både Mondeo, S-Max, Focus og Fiesta er ganske stilige biler, og de får gjennomgående mye skryt for kjøreegenskapene (har ikke prøvd noen av dem selv). Du burde absolutt teste ut en S-Max mener nå jeg. Lykke til med de to små og kommende ny bil
Stoppie_Master Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Kan virke som en grei bil denne touranen, en sånn såkaldt babykasse Men hadde det ikke vært kult å kunne si til barna dine når de blir litt eldre: "når dere var små ble dere kjørt rundt i en bmw 7klasse limo." http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25244175
[space] Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 Touran 1.9TDI Manuell kasse eller Automat DSG? Tenker at med automat slipper jeg irritere meg over girskifting ved "feil" turtall
[space] Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 Hmm, usikker på svart eller rød nå... Litt billigere enn den blå jeg linket til over, men heller ikke facelift da. manuell DSG
Andreas1 Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Velg det nyeste skallet hvis du kan (altså en med facelift).
Hansh Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 ":36nb2uj7]Tenker at med automat slipper jeg irritere meg over girskifting ved "feil" turtall Her er vi ihvertfall på linje! -Men den røde så jo litt friskere ut.. Har og en liten tro på (håp om) at bilparken skal bli litt mer fargerik igjen, og kommer til å vurdere knall rød bil selv neste gang om jeg kan velge.
[space] Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 Velg det nyeste skallet hvis du kan (altså en med facelift). Noen andre grunner bortsett fra at den ser litt bedre ut? Er det andre forbedringer under skallet også? Den røde ser en del friskere ut ja, men da er den vel verre å selge igjen også. Denne har ligget ute siden september. (Burde være muligheter for pruting )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå