Spiff Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 har ikke vurdert e38 da? er romslig baksete og bagasjeromsplass i de, har bakovervendt sete baki min og merker ikke noe til det
[space] Skrevet November 5, 2010 Forfatter Skrevet November 5, 2010 har vært innom det, men tror det er mer praktisk med en touran. Understellet på tvillingvogna er stort, og husk at jeg også må ha plass til 2 bager, 2 reisesenger, bleier til 2, osv osv... Blir jo som et ferielass hver gang en skal noe sted Om jeg har den i 2-3 år, til barna er så lange i beina at de må sitte fremover, så kan jeg oppgradere til noe mer fancy da, om jeg ikke har fått skikkelig smaken på skikkelig praktisk bil da
m-alpin Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 Tror Hiace eller Caravelle er tingen for deg
Fredrik Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 ":1li614c3]har vært innom det, men tror det er mer praktisk med en touran. Understellet på tvillingvogna er stort, og husk at jeg også må ha plass til 2 bager, 2 reisesenger, bleier til 2, osv osv... Blir jo som et ferielass hver gang en skal noe sted Om jeg har den i 2-3 år, til barna er så lange i beina at de må sitte fremover, så kan jeg oppgradere til noe mer fancy da, om jeg ikke har fått skikkelig smaken på skikkelig praktisk bil da Jeg synes at jeg kan fornemme en mer optimistisk holdning nå.... og det er bra. Dette blir både kjempehyggelig og kjempespennende. Full pakke på alle måter... og man kan ikke være mer heldig enn deg. Biler er trivialiteter i denne sammenhengen og når barna blir større er hus og hytte/landsted viktigere enn biler. Slik bør det være og det er egentlig helt i orden med mindre man har en overflod av penger slik at man kan kjøpe det hele på en gang...
Stoppie_Master Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 I en litt eldre Caravelle, så får du plass til alt og litt til... Bilen koster ikke så mye, og man kommer seg greit gjennom den travle småbarnsperioden. Her trenger du ikke å slå sammen barnevogna engang, mor kan gå fra framsetet og sette seg bak med barna om hun vil. Oversiktelig å kjøre, enkel å kjøre for mor. 5-seter eller combi er best plass i, 6 seter er ikke å anbefale, da får du den teite 4'er benken baki. Alt i alt, rimelig med all den plassen du kan tenke deg... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25203333
[space] Skrevet November 5, 2010 Forfatter Skrevet November 5, 2010 Hytte/landsted er på plass allerede Hytte/hus på Tjøme til bort i mot fri disp, samt hytte ved Hankø, og hytte på Hvaler hvor det er noe deling av uker med søsknene til mine foreldre. Sånn sett har vi det rimelig bra. Da er det ikke krise å bo i byen til vanlig. Det viktige for dama er at en eventuell sportsbil har plass til begge barna samtidig. Det løses greit i en 911 (eller McLaren F1 ) Her er det selvfølgelig noen års perspektiv (Altså på 911en. McLaren droppes nok...) Det blir nok topp ja, og en skikkelig omveltning av hverdagen!
Brættis Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 En tråd jeg startet for ca 2 år siden. Tvillingene mine sitter nå i slike stoler som den i midten på bildene. (Bakovervendt!!!) Legg merke til knekken i ryggen på comfort setene, den sparer inn endel behagelige cm. Jeg er 181cm, og satt godt i den bilen. Nå kjører vi X5, som er noe mindre enn 528èn. (Som skall selges...) viewtopic.php?f=9&t=83375&hilit=tvillinger
[space] Skrevet November 5, 2010 Forfatter Skrevet November 5, 2010 Der så det jo ut som det var ok med plass! Hvordan ble det med De store bakovervendt? Måtte du justere setet ditt lenger frem? Komfortstolene så kjekke ut sånn ja. Kan ikke si jeg husker hvordan de andre setene er i forhold.
BimmerE46 Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Jeg vurdere skiboks selv, da jeg har to hunder i tillegg. Space: skal legge ut et bildet av hvordan plassen er med andre seter og maxi cosi.
[space] Skrevet November 6, 2010 Forfatter Skrevet November 6, 2010 Space: skal legge ut et bildet av hvordan plassen er med andre seter og maxi cosi. Flott! Sjekket ut en e39 hos Kjetil i dag. Den har faktisk større bagasjerom enn X5en hans. Bakseteplassen med sportseter er tilsvarende den i Audi A6 (2000 mod). Har fortsatt ikke kommet meg til en VW-forhandler og sjekket ut Touran og Passat. Det skjer i løpet av uka.
[space] Skrevet November 6, 2010 Forfatter Skrevet November 6, 2010 Fant dette i en finn-annonse nå: (e39) Så spørs det jo hvor langt bak det setet er stilt.
[space] Skrevet November 6, 2010 Forfatter Skrevet November 6, 2010 Ellers så ser denne her ut som en "godbit": http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24819101 En annen en fra finn (for dyr i forhold til kjørte km):
Stoppie_Master Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 ":sxg7zy0d]Fant dette i en finn-annonse nå: (e39) Så spørs det jo hvor langt bak det setet er stilt. Ungen skal jo også sitte godt! Husker ikke merke på den der barnestolen, men den i kombinasjon med skråen i baksetet på lave personbiler, så blir hode til ungen hengende ned når de sover og når det skal stå så rett opp og ned, så må du jo sitte og holde opp hode... Husker ikke i farta hva vårt barnesete het, som kan justeres bedre inn... Men uansett hvis du har det som er på bilde der eller skal ha slikt, så ser du i touranen at det er flatt baksete og da får du en behagelig sittestilling til de små. Samt god plass framme
Fredrik Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Jøss... Touran blir jo en ganske fin bil med litt senk og de rette felgene. Blåfargen var også fin og virker fornuftig når karosseriet er såpass stort... store biler "krymper" med en mørk farge. Jeg har forøvrig kjørt Touran med den gamle 1,9 liter pumpe/dyse dieselmotoren på 105 HK og DSG-gearkasse. Det var en helt ok opplevelse... ingen sportsbil, men dårlig går den ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå