Gå til innhold

Multimediaspiller til e39 1998 mod


 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er på jakt etter ny multimedia spiller, og ser at Dynavin ("original" look) og de GS selger (ikke optimal passform) er de to mest aktuelle alternativene jeg har funnet.

Spørsmål 1:

Passer Dynavin rett på plass i E39 2001 (ny type radio kontakt), og i kombinasjon med Blaupunkt Plug-and-Play forsterker (THAA 475 som kobles på ledningsnett uten å klippe kabler)?

Spørsmål 2:

Er disse enhetene fra Dynavin og de som GS selger stort sett teknisk like (kopi, rebranded?, same shit different wrapping?), eller er det forskjeller som en bør være oppmersom på, ja alså bortsett fra utseende?

På forhånd takk! Håper noen kan veilede eller i det minste villede meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Er på jakt etter ny multimedia spiller, og ser at Dynavin ("original" look) og de GS selger (ikke optimal passform) er de to mest aktuelle alternativene jeg har funnet.

Spørsmål 1:

Passer Dynavin rett på plass i E39 2001 (ny type radio kontakt), og i kombinasjon med Blaupunkt Plug-and-Play forsterker (THAA 475 som kobles på ledningsnett uten å klippe kabler)?

Spørsmål 2:

Er disse enhetene fra Dynavin og de som GS selger stort sett teknisk like (kopi, rebranded?, same shit different wrapping?), eller er det forskjeller som en bør være oppmersom på, ja alså bortsett fra utseende?

På forhånd takk! Håper noen kan veilede eller i det minste villede meg litt.

Spm 1: Håper det! For jeg har også 2001 modell! :) Det skal følge med plugg/ledninger for både preface og facelift.

Spm 2: De er ikke helt like nei.. Den Dynavinen virker litt mer forseggjort med bakgrunnsbelysning som matcher bmw oransje, bedre kvalitet på knapper osv.

Hualingan virker veldig "kina" synes jeg. Hualingan har dårlig mikrofon så det er vanskelig for samtalepartner å høre hva du sier i telefonen. Interfacen er litt for "playstation". Bluetooth audiostreaming fungerte dårlig med forvrengt lyd. Ipod funksjonen fungerte fint :)

USB pluggen sitter i front så skal du bruke USB så vil du ha en stygg USB skjøt pluss evt minnepinne hengende i front og det ser jo ikke så pent ut akkurat.

På E39 modellen har Hualingan 7" skjerm mot Dynavinens 6,2".

Ved montering må du demontere nedre del av dashbordet og ta ut hele radio og mid ramma for å få montert hualingan. Dynavin bruker den originale ramma.

Dynavin har visst et dual system der navi delen kjører på sin egen Win CE plattform. Skal visst gjøre at det fungerer med sømløst sammen. i tillegg kan du lagre radiokanaler med navn og ikke bare frekvens. Du har mulighet for å koble til 3G internett.

Les om forskjellene her (Begynner kanskje å bli litt gammel og utdatert): http://www.bimmernav.com/store/catalog/ ... ynhaul.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med overganger til Dynavin spilleren så man kan bruke den i både Facelift og Pre-Facelift.

Mikrofonen for telefonsamtaler fungerer ypperlig på Dynavin, hvordan Hualigan sin er vet jeg ikke.

Tror de fleste går for Dynavin, er mindretallet som har Hualigan på e46 fanatics forummet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Da heller det i retning Dynavin nå. For håpe det ikke blir problemer med å koble på Blaupunkt Plug And Play forsterkeren, for den syns jeg har vært en fin oppgradering så langt, uten å ødelegge originalledningsnettet i bilen. Men regner med at det går fint, for det er vel ingen grunn til at det ikke skulle passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Da heller det i retning Dynavin nå. For håpe det ikke blir problemer med å koble på Blaupunkt Plug And Play forsterkeren, for den syns jeg har vært en fin oppgradering så langt, uten å ødelegge originalledningsnettet i bilen. Men regner med at det går fint, for det er vel ingen grunn til at det ikke skulle passe?

Nå vet jeg ikke helt hvordan denne Blaupunkt forsterkeren tilkoples men er det slik at den koples til den kontakten som skal koples inn i orginalspilleren?

I såfall så går det nok helt greitt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker for meg som at DVN til E46 er 10 ganger om ikke 100 ganger finere utførelse på en DVN til E39??

Enig

De kunne driti i DVD/CD drevet og fått 7" skjerm på E39 modellen og så hadde det vært bra :)

Hvem trenger CD/DVD plater i dag når det er både ipod og USB på den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker for meg som at DVN til E46 er 10 ganger om ikke 100 ganger finere utførelse på en DVN til E39??

Enig

De kunne driti i DVD/CD drevet og fått 7" skjerm på E39 modellen og så hadde det vært bra :)

Hvem trenger CD/DVD plater i dag når det er både ipod og USB på den??

Ja hadde de laget denne spilleren med cd inntaket høyere opp og gitt f i at den ramma inni måtte ha blitt forandret, og slengt på en 7" skjerm. Ja så hadde det blitt knall bra :)

Edit: Eller så kunne de ha laga den ramma inni der selv og solgt den med, hadde sikkert bare kosta de 2,50 å lage. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter enda på at noen forteller dynavin at dette ville gjort drastiske ting med salgene deres.. få denne mer lik den originale, og gjerne med cd spillere på toppen, så kjøper jeg, uten tvil. Og det ser ut som at flere tenker det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter enda på at noen forteller dynavin at dette ville gjort drastiske ting med salgene deres.. få denne mer lik den originale, og gjerne med cd spillere på toppen, så kjøper jeg, uten tvil. Og det ser ut som at flere tenker det samme.

Dynavin har fått beskjed om dette, men de vil ikke høre etter virker det som.

Jeff på E46fanatics er blant annet en av de som har pushet på de, ikke bare når det gjelder designet på spilleren, men det var noe lydproblemer eller noe som ble løst når V5 av spilleren kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...