Gå til innhold

Min 'nye' E39 523ia 1999


FiGu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og takk for svar.
Ang. kjørecomputer: Hvordan nullstiller jeg? Jeg har selvfølgelig nullstilt triptelleren, men det ser ikke ut til å ha noen påvirkning på de andre innstillingene/visningene i kjørecomputeren...

Ang. snittfart: Skulle gjerne visst over hvor lang avstand den måler snittfarten... Er det samme som med bensinforbruket? De siste ti mil? I så fall stemmer jo ikke de tallene som oppgis til 50,x....
:???:
FiGu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg dytter viskerhendelen opp et hakk til dit normaltsett intervall er, så aktiviserer jeg regnsensor på min. Vet ikke om det skal være sånn, men det fungerer fint i min bil :)

Når det gjelder vibrasjon i bestemte hastigheter, så kan vell du ha det samme som meg. Da E39 og E38 har vell samme understell stort sett. Jeg får bytta foringen på hjelpesnekka min, så får jeg se om jeg blir kvitt problemet :)

Og ja, jeg har avballansert hjulene mine... Jeg bytter også casterstagforing i samme slengen, samt 4hjulskontroll.

Hvis ikke dette fungerer for meg, så skal jeg bytte bremeskivene mine... Vet ikke om dette er samme som du har, men kansje til litt hjelp.

Og til slutt, velkommen tilbake :) Jeg var også borte og rota borti andre bilmerker, alltid godt å komme tilbake og få bekrefta hva som er riktig merke på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stoppie_Master og takk for svar!

Jeg prøver å avballansere dekkene i dag, så får vi se hva som skjer.

Hold meg gjerne oppdatert etter at du har fikset litt, så jeg kan se hva som hjalp for deg.

Lommeboka tillater ikke alt du ramser opp denne måneden, så jeg setter en knapp på avballansering i første omgang...:-)

Når det gjelder de andre problemene får jeg heller opprette egne tråder andre steder i forumet.

thanks!

FiGu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan hjelpe å avballansere, jeg gjorde det men ble ikke kvitt problemet helt. Og når jeg fikk på nye litt brederesommerdekk, så ble det værre igjen...

Hjelpesnekkeforingen har jeg lest er en liten synder, bare den er ikke så ille alene. Selve delen koster bare 72kr på GS-bildeler og så trenger man kun en "presse" for å få ut den gammle, og man trenger ikke å gjøre noe mer med tanke på 4hjulskontroll eller slikt.

Bilen ble foresten ikke ferdig i dag, de oppdaga lekasje på demperan, så det ble ikke gjort noe foreløbig... Også sa de at det var endaflere foringer som var dårlig. Så nu må jeg bestille deler også blir det en ny runde på verksted...

Hvis du bor på jessheim, så er du sikkert avogtil en tur til oslo, da kan du kjøre innom han Alf Lie, prof birkelandsvei på alfaset. Han kan litt av hvert om den bilen din. Også skal han vist være rimelig. Eneste negative jeg har hørt er at han kan ha litt humørsvigninger, men det får man tåle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen e39 detta ja. du har rettsorten seter :D faceliftlykter så er den knall!

bare velg snittfart på komputeren og hold inn knappen så skal den resettes. samme metode på forbruk og.

regnviskeren er bare å løfte ett hakk ja. der det normalt er intervall. går din på intervall? da er den utav drift. på min e39 var et bare kabelen som var løs....

pixelfeilene på stereoen er enklest å løse med brukt display fra ebay... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!
Jeg er også ekstremt godt fornøyd med fargekombinasjonen. Dette er den tredje bilen jeg har med beige skinninteriør, så det er nok en fetish... :cool:

Jeg fant ut av nullstillingen... :oops: men takk likevel... Er det noen som vet om den viser snitt siden forrige nullstilling eller siste 10 km eller 100 km eller....?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...