Gå til innhold

E30 m20b28 Turbo! Film fra acr s.60


SpiderPig
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 906
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan vil det funke med e85 tenningsmap på bensin da?

Skikkelig dårlig. Det andre du hadde funnet tror jeg er mitt og såå ræva er det nå ikke siden bilen virker 100% feilfritt.

skal prøve det jeg :P men kan tenninga være problemet til at den surner når den blir varm da? høres litt merkelig ut syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afr ligger innenfor et normalt område ja? Hvis ikke kan det være så enkelt som kaldstartoppfeiting <- fritt oversatt til norsk av meg, som står på for lenge.

Lambda er kalibrert og viser rett, og alle sånne småting som kan krølle det til?

I teorien skal den jo gå greit på samme tenning når den er kald og varm, men at den tenner nesten i bunn er aldri optimalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil det funke med e85 tenningsmap på bensin da?

Skikkelig dårlig. Det andre du hadde funnet tror jeg er mitt og såå ræva er det nå ikke siden bilen virker 100% feilfritt.

Du er jo snytt for 30-50hk ved 1 bar på dette mappet. I tillegg vil du bygge mye mer varme enn nødvendig. Du vil også bruke unødvendig mye bensin.

At den fungerer 100% feilfritt, det gjør den nok, fordi det ikke er noe direkte galt, også når du drar av enda 10 grader fortenning, vil den nok gå, så må vel si meg enig der da.... Men at dette er laaangt fra optimalt, det er jeg 100% sikker på.

Mange tror det er bra/trygt å ligge langt under maximal effekt på tenning og legger ofte på ekstra bensin for å kjøre "safe". Dette blir mye brukt pga uvitenhet. Det mange ikke vet om, er de dårlige egenskapene som dette medfører, som blant annet høyere eksostemp, høyere motortemp, høyere forbruk, sotede plugger, vaskede sylindervegger, nedsoting av topp/ventiler, lavere effekt osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det sannsynligvis er mulig å hente ut flere herster der har jeg jo visst fra dag 1. Tenkte mer på at min virker og det gjør ikke trønderen, så hvis min tabell får bilen til å funke er det iallefall et utgangspunkt for å spenne den opp i benken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...