LinkE34 Skrevet November 6, 2010 Forfatter Skrevet November 6, 2010 hehe, det høres artig ut ! gleder meg til pengene står på konto, da skal eg se om eg får til noe artig
ahj Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Som noen sier diesel er raskere enn bensin. Fattern hadde 525i E60 og 525d E60. Dieselen var vesentlig raskere. + BMW sekser med turbo og den høye tonen til dieselen er like rå som bensinen, nesten bedre. Det er ganske godt gjort med tanke på at 177 hestern er ganske så slappe saker, går jo ikke bedre enn 520d med 163! Men nå har vel aldri E60 523i og 525i vært noen racerbiler heller da, det skjer som regel ikke noe før men er oppe på 530I eller D! Forøvrig så hadde jeg en litt annen erfaring med Audi A6! Jeg prøvde en 2,7 TDI med 190 hester før jeg så prøvde 2,4 med bensin V6er og 177 hester. 2,7en dro godt opp mot 100 men over det så døde den gradvis ut, lå du i 140 og tok kickdown så gikk det treigt oppover! Med 2,4en så dro den også godt til 100 km/t men den fortsatt i ganske bra driv helt til 200 km/t faktisk og det overasket meg veldig med tanke på at det kun var en vanlig 2,4 med ikke skremmende 177 hester og 1600 kilo å drasse på! Jeg er forøvrig ingen diesel motstander og diesel biler med krutt under panseret er artige saker men da snakker jeg biler som 530d, 535d, A6 3,0 TDI, 123d osv! En firer diesel i en 5-serie blir i mine øyne helt feil, samme med alle de kjedelige 1,9 og 2,0 TDI, CDTI, HDI, CDI, D4D, DID osv! Gi meg seks sylindre eller mer så kan diesel være ok saker men under det, ikke noen oljebrenner i min garasje nei! Men en Chevy Silverado med 6,6 Duramax diesel som kan chippes til 700 hester og 1100 nm er sikkert artige saker da, men da kan man glemme dieselens fordel med lavt forbruk!! Er litt uenig med deg der. Begge av de bilene jeg snakker om hadde vi på autobahn og bensinen drar godt fra 150-210 men dieselen er raskere og råere fra 150-210. Jeg vil ikke si at den er slapp, den er mye mer livligere enn bensinen. Bensinen er seig og må opp over 5000 mens dieselen drar godt fra 1300-5000. Men det er smak og behag. Det er fordeler og ulemper ved begge.
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 her var det mye rart.. for det første, det er vel meg, og bare meg, som har erfaring innenfor å bygge om pumpa med større pumpelement på tds motoren. Det er mange som har hørt om denne bilen, og som ikke vet at det er jeg som har bygd den, men det er altså meg. og en 525 m50 kan legge seg i forhold. Men, det røyker, det vil det nesten alltid gjøre på en så hardt trimma diesel. Du kan mate på med ladetrykk for å kompensere, men en del røyk får du uansett når så mye stoff skal brenne. hvorvidt en bensinbil er så mye "finere" å kjøre eller ikke røyker så fælt, ja det kan godt hende. stort sett bare en unnskyldning som kommer etter at man har blitt frakjørt av "den gamle driten som nok haverer snart med så mye røyk". og, m51 på over 5000 omdreininger høres veldig lite buss ut. så er det sagt. egentlig over 3000 med så høres det ganske sykt ut med større element og litt trykk. og en siste ting, duramaxen lar seg ikke chipppe til 700hk.. er nok litt flere modifiseringer ute å går da ja. Er man interessert i duramax anbefaler jeg å ta kontakt med HMSW på forumet, dyktig mann som har god greie på disse.
DanielMK Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Gromlyd i e60 525d og 530d ja Broooom, swhiiishh, og så ein deilig pipelyd fra turbo når turtallet synker.
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 pen lyd i disse, men m51 er overlegen på lyd (dette pga forkammer og mer turtallsvillig).
NBCustom Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 nye BMW-dieselene er søppel i forhold til m21 og m51... gammelt er som i alle andre tilfeller, alltid best. samme gjelder mercedes, stygg lyd i moderne dieseler
LinkE34 Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 liker ikkje nye dieselmotorer gammelt er best uansett ! skikkelig lyd
Pelton Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Skal ikke blande meg inn i bensin / diesel diskusjonen. Den har vært oppe her på forumet en million ganger, og er en endeløs tragedie. Begge deler har fordeler og ulemper, det hele er en smakssak. Personlig har jeg ikke noe imot bensinbiler. Selv om de fleste bilene jeg selv har hatt har vært diesel. Det virker som om de som kjører bensin har stort behov for å forsvare sitt valg, gjerne uprovosert. Skjønner ikke hvorfor. Dette med kort register og diesel kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. (Mange bensinere jeg har kjørt derimot......) M51 er gromt. Savner TDS`n min.... 320d jeg har idag går greit, men mangler masse som TDS`n hadde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå