Knuiser87 Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Hei! Har en BMW 328i 95-mod. Er temmelig grønn når det gjelder motor, men lurte på om det er noen "lette" veier til å få noen flere hk i denne bilen? Per i dag er det byttet eksosanlegg (Dette ble gjort før jeg kjøpte bilen, på et merkeverksted i tyksland), samt at det at det er satt på et KN-filter på bilen (etter hva jeg har hørt har ikke dette noe å si, da det er samme luftfilter orginalt på en 328i som en M3). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Du kan bytte innsug til M50B25, da vill du få mer HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 M50 insug skal gi deg rundt 30hk. Også har du letta svinghjul + vanpumpe og vibrasjonsdemperhjul som kan hjelpe på å få hissigere motor. Evt. så går det an å bytte til m3kam, da ender du opp på rundt 225hk på hjul.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuiser87 Skrevet November 4, 2010 Forfatter Share Skrevet November 4, 2010 Takk for gode forslag har prøvd å forhøre meg litt om det innsuget, men de mekanikerne jeg har pratet med har tydeligvis ikke hatt peiling... Er et sånt innsug dyrt? Er det i så fall lurt å få tak i det fra en bruktbil? Og hvilken bmw 3-serie er det som har dette innsuget orginalt? 325i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Innsuget sitter orginalt på M50B25, og disse motorene finner du i E34 525i/525ix og E36 325i/325iS. sladjan, 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Kvasskam, chip + det sladjan sa er også en god vei å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Eller turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Innsuget sitter orginalt på M50B25, og disse motorene finner du i E34 525i/525ix og E36 325i/325iS. sladjan, 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Kvasskam, chip + det sladjan sa er også en god vei å gå. jeg satte i M50 innsug som kan fåes ferdig ordent fra Uk til ca 4000 kr og det stemmer med det Wichester sier at du mister litt bunndraget. men derimot i toppdraget så går dette over all forventning! har oxo 35 eksos hele veien dette gjelder seff 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 325 Innsug Grenrør Letta svinghjul kvasskam K&N Filter Chip Da burde du ha en ganske hissig 328? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriscross Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Passer det innsuget rett på? (320) Turbo-konvertere er jo ikke det billigste da, og heller ikke det enkleste. Men selvfølgelig kult! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 325 Innsug Grenrør Letta svinghjul kvasskam K&N Filter Chip Er ikke dette nokså dyr trim da? mye penger og egentlig lite hk? Kunne godt tenkt meg til å se hvor mye hjulhk dette faktisk ville gitt i en benk. Jeg tror egentlig de fleste ville blitt skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Bikker nok fort 20 000 på delene der. Gs-Joar bygde jo en gvass 2,8 engang...Her er tråden om den : viewtopic.php?f=11&t=28810&hilit=328i+Je+motorsport&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Det er omtrent like merkbart som det ekstra man får på topp etter min mening. Mao, toppeffekten blir høyere, men bilen blir ikke spesielt mye raskere. Kjempemod på en banebil, ikke noe stort poeng på en bil som går mesteparten av tiden på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Det er omtrent like merkbart som det ekstra man får på topp etter min mening. Mao, toppeffekten blir høyere, men bilen blir ikke spesielt mye raskere. Kjempemod på en banebil, ikke noe stort poeng på en bil som går mesteparten av tiden på vei. Er av akkurat samme oppfatning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Kan ikke ESS hjelpe deg med dette da? Kompressor altså. Vet ikke om de leverer presse til disse motorene.? Eldre BMW-motorer blir vel oftest turbomatet mens litt nyere (E46) blir vel som regel kompressormatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Ja, det kan godt tenkes hagenisse. Om det er på en bil som skal være driftssikker og i daglig bruk så er vel dette like nyttig som å kaste penger ut av ruta på E6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå