Knuiser87 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Hei! Har en BMW 328i 95-mod. Er temmelig grønn når det gjelder motor, men lurte på om det er noen "lette" veier til å få noen flere hk i denne bilen? Per i dag er det byttet eksosanlegg (Dette ble gjort før jeg kjøpte bilen, på et merkeverksted i tyksland), samt at det at det er satt på et KN-filter på bilen (etter hva jeg har hørt har ikke dette noe å si, da det er samme luftfilter orginalt på en 328i som en M3). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten1989 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Du kan bytte innsug til M50B25, da vill du få mer HK Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladjan Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 M50 insug skal gi deg rundt 30hk. Også har du letta svinghjul + vanpumpe og vibrasjonsdemperhjul som kan hjelpe på å få hissigere motor. Evt. så går det an å bytte til m3kam, da ender du opp på rundt 225hk på hjul.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knuiser87 Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 Takk for gode forslag har prøvd å forhøre meg litt om det innsuget, men de mekanikerne jeg har pratet med har tydeligvis ikke hatt peiling... Er et sånt innsug dyrt? Er det i så fall lurt å få tak i det fra en bruktbil? Og hvilken bmw 3-serie er det som har dette innsuget orginalt? 325i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Innsuget sitter orginalt på M50B25, og disse motorene finner du i E34 525i/525ix og E36 325i/325iS. sladjan, 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Kvasskam, chip + det sladjan sa er også en god vei å gå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reef89 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Eller turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
badsha Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Innsuget sitter orginalt på M50B25, og disse motorene finner du i E34 525i/525ix og E36 325i/325iS. sladjan, 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Kvasskam, chip + det sladjan sa er også en god vei å gå. jeg satte i M50 innsug som kan fåes ferdig ordent fra Uk til ca 4000 kr og det stemmer med det Wichester sier at du mister litt bunndraget. men derimot i toppdraget så går dette over all forventning! har oxo 35 eksos hele veien dette gjelder seff 323 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimxd Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 325 Innsug Grenrør Letta svinghjul kvasskam K&N Filter Chip Da burde du ha en ganske hissig 328? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriscross Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Passer det innsuget rett på? (320) Turbo-konvertere er jo ikke det billigste da, og heller ikke det enkleste. Men selvfølgelig kult! Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Hafsmo Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 325 Innsug Grenrør Letta svinghjul kvasskam K&N Filter Chip Er ikke dette nokså dyr trim da? mye penger og egentlig lite hk? Kunne godt tenkt meg til å se hvor mye hjulhk dette faktisk ville gitt i en benk. Jeg tror egentlig de fleste ville blitt skuffet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Naitsirk Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Bikker nok fort 20 000 på delene der. Gs-Joar bygde jo en gvass 2,8 engang...Her er tråden om den : viewtopic.php?f=11&t=28810&hilit=328i+Je+motorsport&start=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Det er omtrent like merkbart som det ekstra man får på topp etter min mening. Mao, toppeffekten blir høyere, men bilen blir ikke spesielt mye raskere. Kjempemod på en banebil, ikke noe stort poeng på en bil som går mesteparten av tiden på vei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Naitsirk Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Det er omtrent like merkbart som det ekstra man får på topp etter min mening. Mao, toppeffekten blir høyere, men bilen blir ikke spesielt mye raskere. Kjempemod på en banebil, ikke noe stort poeng på en bil som går mesteparten av tiden på vei. Er av akkurat samme oppfatning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spruddel Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Kan ikke ESS hjelpe deg med dette da? Kompressor altså. Vet ikke om de leverer presse til disse motorene.? Eldre BMW-motorer blir vel oftest turbomatet mens litt nyere (E46) blir vel som regel kompressormatet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winchester Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Ja, det kan godt tenkes hagenisse. Om det er på en bil som skal være driftssikker og i daglig bruk så er vel dette like nyttig som å kaste penger ut av ruta på E6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now