Gå til innhold

Noen lette veier til flere hk?


Knuiser87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en BMW 328i 95-mod. Er temmelig grønn når det gjelder motor, men lurte på om det er noen "lette" veier til å få noen flere hk i denne bilen?

Per i dag er det byttet eksosanlegg (Dette ble gjort før jeg kjøpte bilen, på et merkeverksted i tyksland), samt at det at det er satt på et KN-filter på bilen (etter hva jeg har hørt har ikke dette noe å si, da det er samme luftfilter orginalt på en 328i som en M3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag :) har prøvd å forhøre meg litt om det innsuget, men de mekanikerne jeg har pratet med har tydeligvis ikke hatt peiling...

Er et sånt innsug dyrt? Er det i så fall lurt å få tak i det fra en bruktbil?

Og hvilken bmw 3-serie er det som har dette innsuget orginalt? 325i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsuget sitter orginalt på M50B25, og disse motorene finner du i E34 525i/525ix og E36 325i/325iS. sladjan, 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Kvasskam, chip + det sladjan sa er også en god vei å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsuget sitter orginalt på M50B25, og disse motorene finner du i E34 525i/525ix og E36 325i/325iS. sladjan, 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Kvasskam, chip + det sladjan sa er også en god vei å gå.

jeg satte i M50 innsug som kan fåes ferdig ordent fra Uk til ca 4000 kr

og det stemmer med det Wichester sier at du mister litt bunndraget. men derimot i toppdraget så går dette over all forventning!

har oxo 35 eksos hele veien

dette gjelder seff 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325 Innsug

Grenrør

Letta svinghjul

kvasskam

K&N Filter

Chip

Er ikke dette nokså dyr trim da? mye penger og egentlig lite hk?

Kunne godt tenkt meg til å se hvor mye hjulhk dette faktisk ville gitt i en benk. Jeg tror egentlig de fleste ville blitt skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt.

Det er omtrent like merkbart som det ekstra man får på topp etter min mening. Mao, toppeffekten blir høyere, men bilen blir ikke spesielt mye raskere. Kjempemod på en banebil, ikke noe stort poeng på en bil som går mesteparten av tiden på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt.

Det er omtrent like merkbart som det ekstra man får på topp etter min mening. Mao, toppeffekten blir høyere, men bilen blir ikke spesielt mye raskere. Kjempemod på en banebil, ikke noe stort poeng på en bil som går mesteparten av tiden på vei.

Er av akkurat samme oppfatning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...