Gå til innhold

Noen lette veier til flere hk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en BMW 328i 95-mod. Er temmelig grønn når det gjelder motor, men lurte på om det er noen "lette" veier til å få noen flere hk i denne bilen?

Per i dag er det byttet eksosanlegg (Dette ble gjort før jeg kjøpte bilen, på et merkeverksted i tyksland), samt at det at det er satt på et KN-filter på bilen (etter hva jeg har hørt har ikke dette noe å si, da det er samme luftfilter orginalt på en 328i som en M3).

Skrevet

M50 insug skal gi deg rundt 30hk.

Også har du letta svinghjul + vanpumpe og vibrasjonsdemperhjul som kan hjelpe på å få hissigere motor.

Evt. så går det an å bytte til m3kam, da ender du opp på rundt 225hk på hjul....

Skrevet

Takk for gode forslag :) har prøvd å forhøre meg litt om det innsuget, men de mekanikerne jeg har pratet med har tydeligvis ikke hatt peiling...

Er et sånt innsug dyrt? Er det i så fall lurt å få tak i det fra en bruktbil?

Og hvilken bmw 3-serie er det som har dette innsuget orginalt? 325i?

Skrevet

Innsuget sitter orginalt på M50B25, og disse motorene finner du i E34 525i/525ix og E36 325i/325iS. sladjan, 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Kvasskam, chip + det sladjan sa er også en god vei å gå.

Skrevet
Innsuget sitter orginalt på M50B25, og disse motorene finner du i E34 525i/525ix og E36 325i/325iS. sladjan, 30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt. Kvasskam, chip + det sladjan sa er også en god vei å gå.

jeg satte i M50 innsug som kan fåes ferdig ordent fra Uk til ca 4000 kr

og det stemmer med det Wichester sier at du mister litt bunndraget. men derimot i toppdraget så går dette over all forventning!

har oxo 35 eksos hele veien

dette gjelder seff 323

Skrevet

325 Innsug

Grenrør

Letta svinghjul

kvasskam

K&N Filter

Chip

Er ikke dette nokså dyr trim da? mye penger og egentlig lite hk?

Kunne godt tenkt meg til å se hvor mye hjulhk dette faktisk ville gitt i en benk. Jeg tror egentlig de fleste ville blitt skuffet.

Skrevet
30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt.

Det er omtrent like merkbart som det ekstra man får på topp etter min mening. Mao, toppeffekten blir høyere, men bilen blir ikke spesielt mye raskere. Kjempemod på en banebil, ikke noe stort poeng på en bil som går mesteparten av tiden på vei.

Skrevet
30HK var vel å ta litt i, ville sagt rundt 20-22HK. Har hørt noen mener man mister endel bunndrag ved å bytte innsug, men har også hørt at dette ikke er merkbart i det hele tatt.

Det er omtrent like merkbart som det ekstra man får på topp etter min mening. Mao, toppeffekten blir høyere, men bilen blir ikke spesielt mye raskere. Kjempemod på en banebil, ikke noe stort poeng på en bil som går mesteparten av tiden på vei.

Er av akkurat samme oppfatning!

Skrevet

Kan ikke ESS hjelpe deg med dette da? Kompressor altså. Vet ikke om de leverer presse til disse motorene.? Eldre BMW-motorer blir vel oftest turbomatet mens litt nyere (E46) blir vel som regel kompressormatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...