Gå til innhold

"Klunking" i bakstilling


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, som topic sier, ved gasspådrag i alle gir hører jeg en slags kluning bak i bilen og nei det ligger ikke noe i bagasjerommet som kan forårsake lyden, høres ut som om det kommer fra bakstilling eller diff. noen som har en idè?

En annen ting er radiatoren, fylte på kjølevæske i for ca 2-3 dager siden, når er tanken tom, men motoren er ikke for varm, pilen viser midt på måleren, men lukter også ganske rart, prøvde å kjøpe noe som het radiatorsement fra biltema men ser ikke ut til å fungere, også prøvd med kanel, gikk ikke da heller desverre.

Takke for alle svar:)

Mvh. Perf. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jekk opp og se etter slakk. foringer`?

Hva mener du med "slakk"? kan tenke meg det bare er ei foring, var det første jeg tenkte, men trodde ikke det skulle komme en sånn lyd for det, hører det ganske gått når jeg sitter i kupén.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klunken kan feks være defekt hardykobling, foringer til diff.

Om det lukter rart så ville jeg ha sjekket gulvteppene over og under dem etter lekkasje fra varmeapparatregistreret. Vet du hvor den er?

Den kan godt lekke inn i bilen under teppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klunken kan feks være defekt hardykobling, foringer til diff.

Om det lukter rart så ville jeg ha sjekket gulvteppene over og under dem etter lekkasje fra varmeapparatregistreret. Vet du hvor den er?

Den kan godt lekke inn i bilen under teppene.

Hehe, veldig mye riktig der. Er litt fuktig i matten på sjåførsiden og syntes varmeappratet lager en merkelig lyd som om det skulle vært noe rennende vann og tar lang tid før den blir varmt! vet ikke helt hvor den er nei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående klunkingen ville æ sjekket hardykopling, differensialforing, foringene til girkassa og eksosanlegget. Hadde klunking på min hver gang æ var brått tung i høyrefoten og da var det eksosanlegget som slo i traversen bak. Legg dæ under bilen, ta tak i eksosen og røsk godt. Klunker det da er det bare å myse litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er travers festene så er det dyrt/mye arbeid ja. Oga er det nok en fordel å bruke bilen med omhu.

Men ta å søk litt, det står endel om dette.

Men det er jo ikke sikkert at du har denne feilen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 90% sikker på at det er en svingarmforing som er gåen se bilde, spark hardt på bakdekkene i høyde med kanalen og nedre delen av bakfangeren om du skjønner. Om du da hører en klunke lyd så er svingarmsforingen gåen. Bytt i så fall begge, helst kjøp powerflex foringer. Enkel jobb, bare spør meg om du skal i gang med det så skal jeg gi deg en grei fremgangsmåte :-)

7mhvmsyk6zuucw060qsb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 90% sikker på at det er en svingarmforing som er gåen se bilde, spark hardt på bakdekkene i høyde med kanalen og nedre delen av bakfangeren om du skjønner. Om du da hører en klunke lyd så er svingarmsforingen gåen. Bytt i så fall begge, helst kjøp powerflex foringer. Enkel jobb, bare spør meg om du skal i gang med det så skal jeg gi deg en grei fremgangsmåte :-)

7mhvmsyk6zuucw060qsb.jpg

Veldig bra! Tar kontakt med deg når jeg får tid til akkurat dette.

Mvh. Perf :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...