lotus Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Har en 2006 E61 520 M-sport. Har xenon på nærlys, ønsker å motere på langlys og parklys også. Noen som har erfaringer med dette? Evt hvor bør man kjøpe? Stefan
Otis Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Har ingen erfaring med det, men vil anta at et kit fra www.vvme.com fungerer helt fint. Kjøpt 55 watt med det samme. Det er veldig vanskelig å montere xenon på nærlys, eller, det går ann, men vil bli veldig rart. Sats heller på nye LED fra feks GS.
lotus Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 Takker for svar. Har xenon på nærlys, mangler bare på langlys. Har sett LED fra GS- blir vel å bestille det. Usikker på hva som skal bestilles for xenon på langlys.
Otis Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Jeg har skrevet feil i mitt forrige innlegg. Det jeg mente var at xenon på langlys/nærlys er veldig enkelt å få til. Men xenon på parklys ikke er noen god idè. Det er der du skal bruke LED. Men jeg tror du forstod det da.
Reef89 Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Takker for svar.Har xenon på nærlys, mangler bare på langlys. Har sett LED fra GS- blir vel å bestille det. Usikker på hva som skal bestilles for xenon på langlys. Husk at da må du bestille BI xenon kit hvis du skal ha det i langlysene:)
Forbiss Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Bi-xenon skal vel kun brukes viss du har fullt/blend i samma pæra? Å det har vel ikkje e61?
Reef89 Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Ja, men er mye bedre og sette inn BI ettermontering, alle vet jo at vanlig xenon blafrer litt kanskje og har treig oppstart før det lyser helt 100%, men BI xenon tenner fullt lys umiddelbart som trengs ved uopplyst vei.
SofaKingFresh Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 Bi-xenon skal vel kun brukes viss du har fullt/blend i samma pæra? Å det har vel ikkje e61? Jo, vår E61 har det Xenon, nær og fjern, i samme pære. D1S heter vel pæra. Hvertfall det jeg har på E92'n. Nær og fjern i samme pære. D1S til den.
Remi Berg Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Du har vel fortsatt halogenpære med langlys ved siden av? Om du skal få til bi xenon på samme pære må du enten ha orginal xenon eller H4 pære i nær/fjernlys standard. På orgianle bi xenonlys er det en klaff som åpnes inne i lykten som slipper gjennom mere lys, dette gjør at xenonlampen i realiteten lyser med samme styrke uavhengig om det brukes nær eller fjernlys.
lotus Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 Får beskjed fra GS om at det lett kan bli feilmeldinger, og det kan gå ut over lysmodul ved ettermontering av xenon på langlys pga større strømbehov.
Otis Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Høres særdeles rart ut. Da en vanlig halogen pære som brukes i langys trekker 55 watt. Et "vanlig" xenon kit trekker 35 watt, mens et oppgradert kit trekker 50-55 watt. Men det er korrekt at feilmelding kan oppstå, men det fikses ved å koble på et ledningsnett laget for dette. Når det er sagt så skal jeg innrømme at jeg kjører e39, og ikke e6x. Men det fungerer da aldeles utmerkt på min bil med 55 watt i langlys og OEM i nærlys, uten feilmeldinger, og uten ledningsstyret.
lotus Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 Det som er at ved tenning av pærene så går det en del mere strøm. Må evt kobles over rele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå