Tiller Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Skraper du ikke ruta for is ellers kan du miste lappen. Det er en kjip måte å miste lappen på http://tb.no/nyheter/darlig-sikt-mistet ... -1.5784311 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Hva faen er greia med å ikke skrape ruta? Har man virkelig så dårlig tid? Blir helt oppgitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Ser ikke helt "problemet" jeg.. Skraper man ikke is,ser man ikke hvor man kjører eller hvem/hva som kommer mot deg fra alle sider. Er folk virkelig så lite glad i bilene sine og livene sine?? PS: ikke bruk metallskraper,de riper rutene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 7, 2010 Forfatter Share Skrevet November 7, 2010 Helt enig, det tar deg 5 minutter ekstra for bedre sikt. Invister heller i en god is-skrape, så går det lettere. CD cover ol. er ikke beregnet på å skrape is! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Fornuftig tråd! Kan vere greit å koste av snøhytta på taket også i samme slengen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 coupe varmer eller kvarter på tomgang, god og varm bil og ikke noe is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Når bilen er bånnfryst så bruker jeg bare de-icer som fåes kjøpt på biltema. Spray på og isen smelter vekk. Tar meg ca 30 sek å spraye alle rutene så er man klar til å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 7, 2010 Forfatter Share Skrevet November 7, 2010 Fornuftig tråd! Kan vere greit å koste av snøhytta på taket også i samme slengen Dette er også viktig ja, har du mye snø på bilen kan det også gi bot. Bare tenk om du har mye tung snø/is på bilen og dette flyr av i 80km og treffer bilen bak eller i motkommende kjørefelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 starter den alltid når jeg står opp. setter på kaffe, tar en kjapp dusj, så rett i varm bil digg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 aldri i helvette at jeg kjører en iskald bil om morgenen. Starter alltid opp 10 min før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 7, 2010 Forfatter Share Skrevet November 7, 2010 Når bilen er bånnfryst så bruker jeg bare de-icer som fåes kjøpt på biltema.Spray på og isen smelter vekk. Tar meg ca 30 sek å spraye alle rutene så er man klar til å kjøre. Har sett på sånne de-icer produkter. Er dette sterke saker? Bare tenker på om det renner ned på lakken og om hvordan det blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Det inneholder jo en slags saltblanding. Vet ikke om det er noe verre å få dette på lakken kontra veisaltet. Men det fungerer ypperlig, trenger ikke så mye. Bare å spraye litt i toppen av ruta så renner det nedover Er hvertfall en lettvint løsning om man skulle ha hastverk, og man sparer ruta for småriper ifra skrapa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 7, 2010 Forfatter Share Skrevet November 7, 2010 Det inneholder jo en slags saltblanding.Vet ikke om det er noe verre å få dette på lakken kontra veisaltet. Men det fungerer ypperlig, trenger ikke så mye. Bare å spraye litt i toppen av ruta så renner det nedover Er hvertfall en lettvint løsning om man skulle ha hastverk, og man sparer ruta for småriper ifra skrapa Hmm, skal prøves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 7, 2010 Forfatter Share Skrevet November 7, 2010 Oppvarmet spylervæske kan jo vare ett alternativ: http://www.vgtv.no/?id=28315&category=21 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet November 7, 2010 Share Skrevet November 7, 2010 Oppvarmet spylervæske kan jo vare ett alternativ:http://www.vgtv.no/?id=28315&category=21 Det var faktisk ikke så dum løsning. Spørs hvordan ruta reagere fra -20 grader til.. tja la oss si 30 grader varmt vann? En rute med noen småskader kan fort sprekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå