Gå til innhold

Helt død.. :S

MonsterE46
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle.

I går så var jeg ute å kjørte og alt var helt fint, så 10min etterpå fikk eg ikke start på bilen når eg skulle starte den igjen.

Har en 320d E46 1999mod.

Den er helt død.. det er akkurat som den ikke får diesel.

Min bror nevnte at det kunne være diesel pumpen som har tatt kvelden.. for den lager liksom ingen lyd når jeg tar svitsen på hakket før jeg skal starte motoren, men det merket med at den gløder kommer opp osv.

Noen som har anelse hva dette kan være og hvilken del jeg må bytte?

Har ikke fått tatt diagnose av bilen, fordi jeg har ikke utstyr og får ikke flyttet på bilen..

Takker på forhånd for alle råd og tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du skal kunne høre at pumpa starter idet du vrir om nøkkelen dersom du har setet av.

Hvis pumpa i tanken er gåen kan dette forårsake at høytrykksdieselpumpa ryker. VP44 pumpa har en svakhet som gjør at den ikke tåler å miste matetrykket. Samme pumpa blir mye brukt på Cummins motorer i USA. Har sett at dem selger små ettermonteringskit som varsler dersom matetrykket blir borte. Dette er bare en trykksensor som monteres på drivstoffledningen. Ved for lavt trykk vil den slippe gjennom strøm til å tenne en lysdiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du sier at bilen er helt død.

Betyr det at den ikke vil prøve å snurre rundt engang, når du vrir nøkkelen helt over til start posisjon eller er problemet det at motoren "kinner", men ikke vil starte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...