MonsterE46 Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 Hei alle. I går så var jeg ute å kjørte og alt var helt fint, så 10min etterpå fikk eg ikke start på bilen når eg skulle starte den igjen. Har en 320d E46 1999mod. Den er helt død.. det er akkurat som den ikke får diesel. Min bror nevnte at det kunne være diesel pumpen som har tatt kvelden.. for den lager liksom ingen lyd når jeg tar svitsen på hakket før jeg skal starte motoren, men det merket med at den gløder kommer opp osv. Noen som har anelse hva dette kan være og hvilken del jeg må bytte? Har ikke fått tatt diagnose av bilen, fordi jeg har ikke utstyr og får ikke flyttet på bilen.. Takker på forhånd for alle råd og tips.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet November 11, 2010 Forfatter Share Skrevet November 11, 2010 kan det verre at nøkkelen tuller seg eller at det er kommet vann i dieselen?.. Var en mekaniker som sa jeg skulle prøve med reserve nøkkelen.. Noen som har noen innslag eller gode forsalg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 hadde startet med å skifte diesel filter, koster ikke all verden å prøve heler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320icoupe Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 Sjekk denne linken: viewtopic.php?f=1&t=170663&p=1777036#p1777036 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 Om ikke pumpa i tanken går så kan du måle om den får spenning. Får den spenning, så bytter du pumpa Pumpa ligger under baksetet på høyresiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet November 12, 2010 Forfatter Share Skrevet November 12, 2010 okei ska prøve det. takk for tips.. visst det ikke sku være det da? ka burde eg begynne å se etter då?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond E46t-M47 Skrevet November 12, 2010 Share Skrevet November 12, 2010 Du skal kunne høre at pumpa starter idet du vrir om nøkkelen dersom du har setet av. Hvis pumpa i tanken er gåen kan dette forårsake at høytrykksdieselpumpa ryker. VP44 pumpa har en svakhet som gjør at den ikke tåler å miste matetrykket. Samme pumpa blir mye brukt på Cummins motorer i USA. Har sett at dem selger små ettermonteringskit som varsler dersom matetrykket blir borte. Dette er bare en trykksensor som monteres på drivstoffledningen. Ved for lavt trykk vil den slippe gjennom strøm til å tenne en lysdiode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet November 16, 2010 Forfatter Share Skrevet November 16, 2010 men visst eg ikke hører den lyden bak i pumpen med tanken.. og det viser seg den er tatt kvelden.. da betyr det ikke nødvendigvis at VP44 pumpa også har tatt kvelden sant?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet November 17, 2010 Forfatter Share Skrevet November 17, 2010 Noen i bergen som kanskje har mulighet til å ta diagnosetest av bilen min?skal seff få litt penger for det, problemet er jo at jeg får ikke flyttet på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet November 18, 2010 Forfatter Share Skrevet November 18, 2010 Noens om har mulighet til å ta en diagnose test kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 hopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet November 23, 2010 Forfatter Share Skrevet November 23, 2010 Absolutt ingen i bergen som kan ta diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2010 då har eg fått kjøpt meg diagnose utstyr.. får krysse fingrene og håpe eg får noe nyttig informasjon ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Du sier at bilen er helt død. Betyr det at den ikke vil prøve å snurre rundt engang, når du vrir nøkkelen helt over til start posisjon eller er problemet det at motoren "kinner", men ikke vil starte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Er det matepumpe i tanken i det heletatt på desse bilene da? er det ikke commonrail motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå