erik taxi Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Kjempeservice Stenshagen Lillestrøm/Bmw Norge Har en 530xd 2008 (reg 09/07) som går som taxi i oslo.Har gått ca.180 000 pr.d.d Fram til August 2010 hadde jeg ingen feil på bilen utenom vanlig service. Fra August fram til 1 Nov.byttet Stenshagen Lillestrøm turbo.servopumpe,tannstagstyring++ allt sammen på "goodwill"fra Bmw På mandag gikk motor ad dundas(tror det var registerkjede++),Stenshagen sa jeg måtte bytte motor!!! De skulle søke hos Bmw på "goodwill" Onsdag fikk jeg beskjed om at Bmw dekket ny motor!! Idag fredag ringte stenshagen ,de regnet med at bilen ble ferdig tirsdag uten kostnader for meg. Dette er en næringsbil den er derfor ikke dekket av kjøpsloven men kun av vanlig garanti,så det utrolig bra service av bmw av å dekke dette (koster ca 200 000 ).Kollegaer med volvo/mercedes har ikke fått dekket noe etter garantien utgikk.P.S Jeg syntes at dette med motor ikke skulle hende,men når det først skjer er det godt å vite at bmw stiller opp.Spesiell takk til Tore på stenshagen Lillestrøm!!! Hilsen en Meeeeget fornøyd bmw eier
Gjest Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 ikke så mye respons å få når det ikke var noe å klage over Bra at det ordnet seg så bra som dette!
E-39 Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Det kaller vi god service! Du får gi dem ros i de store avisene.
jeh Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 ja det får en kalde kjempe service ja , kjempe bra ,,
Torbjørn E39 Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Så bra! Viktig å få frem noen solskinnshistorier også
Otis Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Dette var veldig positiv lesning! Gi dem ros.
Tore_S Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Fantastisk bra av BMW jeg har hørt flere goodwill historier bla noen om e60/61 om spjeld i innsuget som har løstna og forårsaket motorhavari mange har fått ny motor uten kostnad selv om bilen er 5 år gammel, noen har måtte dele 50/50 på regninga men da har det vært snakk om høy kilometer stand og biler fra 2004-2006 både næringsbiler og privatbiler....
badsha Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 synnes det er virker som BMW har seriøse problemer ved 180-190000 km! hører flere stadig vekk får motorhavari pga ødelagt registerskjede.... begynner å bli en smule oppgitt selv, da min nærmer seg 160.000.... har en 318d e90 2006 mod.
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 nja. det gjelder "n" motorene. Og etter en telefon til en tidl kollega så sier han at det egentlig ikke er registeret som er problemet, men veiva. så du trenger ikke frykte dette badsha, du har m motor.
Tore_S Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 da har vel jeg større grunn til å frykte dette som har en N57D30UL, om det da ikke gjelder bare N47 som ble introdusert i mars 2007?
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 har ikke hørt om noe statistikk på sekseren enda. så det får "ryktebørsen" ta seg av..
HMW Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Det er ofte BMW tar seg godt av taxikundene... de vil gjerne inn på markedet i større grad tror jeg.
Lars89 Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Regner med du har tatt alle servicer på BMW siden du fikk dette dekket? Har kanskje handla flere biler der tidligere? Uansett flott at de tar vare på kundene sine! E34_525tds: Hva er det som skjer med veiva? Knekker? Lagre som skjærer seg? Regner med det fortsatt har med DPF å gjøre?
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Han snakka noe om at det begynte som ubalanse og med vibrasjoner. Han hadde ikke noe bedre svar enn det, ettersom at de ikke åpner motorene i garanti sakene, bare sender tilbake. det mest sannsynlige utifra symptom og "historier" later til å være at man vrir veiva. DPF nevnte han ikke, og ser ikke hvorfor dette skulle spille noen rolle. DPF har vi hatt siden m57n, og ingen problemer annet enn at det går tett. men det var bare mine spekulasjoner utifra hva merkeverkstedet sier (altså tidl kollega, ikke hva de sier til kundene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå