Gå til innhold

Vår nye Alpinhvite BMW F11 M-sport! Senkesett side 10!


M3cabriolet
 Share

Anbefalte innlegg

Perfekt ble det! Nydelig bil....har faktisk bestillt akkurat lik selv :D

En ting jeg lurer på er hvilke vinterdekk (merke, pigg-piggfritt) og hvilken dimensjon kjører du på?

Får og min bil levert på 18" og skal ha vinterdekk på dem.

Vært og hørt litt rundt på dekk, men nesten ingen kan levere i 225/50-18" som jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Perfekt ble det! Nydelig bil....har faktisk bestillt akkurat lik selv :D

En ting jeg lurer på er hvilke vinterdekk (merke, pigg-piggfritt) og hvilken dimensjon kjører du på?

Får og min bil levert på 18" og skal ha vinterdekk på dem.

Vært og hørt litt rundt på dekk, men nesten ingen kan levere i 225/50-18" som jeg vil ha.

takk for det! :)

jeg har Nokian hakka 7, 245/45/18 pigg. det er original-dimensjon på m-sporten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt ble det! Nydelig bil....har faktisk bestillt akkurat lik selv :D

En ting jeg lurer på er hvilke vinterdekk (merke, pigg-piggfritt) og hvilken dimensjon kjører du på?

Får og min bil levert på 18" og skal ha vinterdekk på dem.

Vært og hørt litt rundt på dekk, men nesten ingen kan levere i 225/50-18" som jeg vil ha.

Jeg ble frarådet Nokian hakka 7 av dekkforhandler pga. fintfølende elektronikk og myke dekksider.

Var visst spesielt ved tørre eller våte veier. Han anbefalte derfor hakka 5.

Har du merket noe til dette?

Først og fremst, gratulerer med nybil bestilling! :D Er det 520dAT du skal ha deg, eller blir det annen motorisering? Hvilken farge og utstyr har du bestilt? :)

Jeg har også samme bilen, og utstyrte de originale 19" M-sport hjulene (tilvalg) med Nokian Hakkapelita 7 piggdekk i dimensjonen 245/40-19". Har kjørt med Hakka 7 siden året det kom, og jeg er veldig godt fornøyd med dem; forholdsvis slitesterkt (selv om piggene kan ramle raskere av disse enn på Hakka 5, hvis man ikke er nøye å kjører dem godt inn), støysvakt, retningsstabilt, triller utrolig lett og er meget bra på vinterveiene vi har her oppe i nord.

I forhold til valget mellom Hakka 5 og Hakka 7 ville jeg lagt liten vekt på det dekkforhandleren sier om myke dekksider og fintfølende elektronikk, men heller mer på om du vil ofre litt av kjøreegenskapene Hakka 7 gir til fordel for mer slitesterke dekk i Hakka 5. På en 520dAT har man enkelt og greit ikke nok krefter under panseret til at du (i stor grad) vil bli plaget med hjulspinn og påfølgende inngrep fra bilens elektronikk under vanlig/delvis aktiv kjøring. For to vintre siden hadde jeg samme dekkene på en Mercedes CLS 320 CDI jeg hadde med 305 hk / 710 nm, og da ble det litt mer slitsomt at bilens ESP grep inn ved litt heftige tramp på pedalen, også i vanlig kjørefart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt ble det! Nydelig bil....har faktisk bestillt akkurat lik selv :D

En ting jeg lurer på er hvilke vinterdekk (merke, pigg-piggfritt) og hvilken dimensjon kjører du på?

Får og min bil levert på 18" og skal ha vinterdekk på dem.

Vært og hørt litt rundt på dekk, men nesten ingen kan levere i 225/50-18" som jeg vil ha.

Skal du ha piggdekk, og ikke piggfrie??

Jeg ser egentlig ingen grunn til å gå for 225/50/18 istedenfor org. 245/45/18 dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for og ha "kuppet" tråden din litt M3cabriolet, var ikke meningen.

Det høres bra ut med Hakka 7, da er ihvertfall det ett alternativ. :)

Skal sjekke litt mer med dekk i dag, men det blir vel kanskje og gå for 245/45-18".

Har enda ikke helt bestemt for piggdekk eller piggfrie. Siste sesongene har jeg jo kjørt Xdrive og piggdekk,

så jeg er litt bekymret for at overgangen blir stor.

Har kikket en del på din og caaatooo sine sider her ja.

Bestillte for ca. en mnd. siden en alpine hvit 520dat m-sport.

Så man kan vel si at jeg "hermer", men vi bor jo allikevel på hver sine kanter av landet.

Her er litt av utstyret jeg har bestillt:

M-pakke

comfortpakke

takreiling høyglans shadowline

Automat

varme i ratt

klimakomfortfrontrute

hengerfeste

ryggekamera

panoramasoltak

korsryggstøtte

avb.speil

fjernlysassistent

navi proff.

USB og iphone tilk.

Bmw apps

HIFI proff

"black panel" eller instrumentkluster med utøket innhold, som prislisten sier.

Solbeskyttende vinduer

Ellers er jo 2012 mod. utstyrt med driving experience controll

Har ikke bestillt EDC da den alltid ville stått i sport allikevel, og så blir den jo litt lavere med m-sport

Ellers hadde jeg planer om og bruke mine 313 performance felger fra E91 til sommerdekk, men han som kjøpte bilen kjøpte også disse av meg.

Får bruke vinteren til og finne meg felger til sommeren.

Bilen går i produksjon uke 47, gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for og ha "kuppet" tråden din litt M3cabriolet, var ikke meningen.

Det høres bra ut med Hakka 7, da er ihvertfall det ett alternativ. :)

Skal sjekke litt mer med dekk i dag, men det blir vel kanskje og gå for 245/45-18".

Har enda ikke helt bestemt for piggdekk eller piggfrie. Siste sesongene har jeg jo kjørt Xdrive og piggdekk,

så jeg er litt bekymret for at overgangen blir stor.

Har kikket en del på din og caaatooo sine sider her ja.

Bestillte for ca. en mnd. siden en alpine hvit 520dat m-sport.

Så man kan vel si at jeg "hermer", men vi bor jo allikevel på hver sine kanter av landet.

Her er litt av utstyret jeg har bestillt:

M-pakke

comfortpakke

takreiling høyglans shadowline

Automat

varme i ratt

klimakomfortfrontrute

hengerfeste

ryggekamera

panoramasoltak

korsryggstøtte

avb.speil

fjernlysassistent

navi proff.

USB og iphone tilk.

Bmw apps

HIFI proff

"black panel" eller instrumentkluster med utøket innhold, som prislisten sier.

Solbeskyttende vinduer

Ellers er jo 2012 mod. utstyrt med driving experience controll

Har ikke bestillt EDC da den alltid ville stått i sport allikevel, og så blir den jo litt lavere med m-sport

Ellers hadde jeg planer om og bruke mine 313 performance felger fra E91 til sommerdekk, men han som kjøpte bilen kjøpte også disse av meg.

Får bruke vinteren til og finne meg felger til sommeren.

Bilen går i produksjon uke 47, gleder meg :D

Høres ut som en meget "riktig" bil! 8):applause:

Er noe eget med å kunne bestille bilen akkurat slik man selv vil ha den. Var synd jeg ikke fikk muligheten til det, selv om min langt på vei oppfyller mine kriterier til hva som "må" være der. Hadde jeg stått i dine sko ville jeg nok slengt på helelektriske seter med minne, men ikke nødvendigvis komfortseter, da sportssetene faktisk er veldig bra. Hva er forresten "driving experience controll"?

Jeg var selv veldig skeptisk til EDC, men nå ville jeg ikke vært foruten det (med mindre jeg skulle ønske å "skamsenke" bilen). F10/F11 må uansett senkes litt, for den er for høy både originalt og med M-sport understell... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nok min bil gått i "lås", så det er nok for sent med endringer nå.

El. seter med minne klarer jeg meg fint uten. EDC har jeg prøvd og det er nok bra greier det.

Men jeg vil ha m-sport understellet som senker 10mm. Noe mer blir nok ikke aktuelt for meg da bilen

må kunne klare 5 personer pluss bagasje og kjøre hytteveien vår "også kalt berg og dalbanen", uten og være veiskrape.

Driving experience control:

Knappen ved siden av girskifteren er nå standard på 2012 modellen også uten sportsautomat og EDC. Her får du fire innstillinger: Eco-pro mode, normal, sport og sport+.

Denne vil da forandre gassrespons, girskifter og styrerespons.

I tillegg vil den på Eco-pro også forandre litt på klima og setevarme osv. for og optimalisere forbruket.

(denne innstillingen vil nok bli lite brukt)

2012 mod. har også Start/stopp funksjon med automat. :(

Ellers vil jeg takke for vinterdekktipsene jeg fikk. Dimensjonen jeg trodde var "fornuftig" å gå for, viste seg

og være en ukurant dimensjon. Jeg har nå bestillt piggfrie dekk, testvinneren i motor Michelin x-ice 245/45-18". I 225/50 kostet disse flere tusen kroner mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt helt nydelig bil. Og hvit er den desidert fineste fargen. Den og en spesiell gråfarge jeg har sett de i. Har solgt min E61 535d og er i disse dager uten bil, men på jakt etter F11. Gleder meg som en unge til å finne en med rette farge og utstyr. Den blir hvit, det er ihvertfall helt sikkert. Fin inspirasjon denne tråden. Har du handlet noe mer snop til den? Frontsplitter osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min F11 for en ukes tid siden, her ble jeg av min faste dekkleverandør tips om å ikke ta med hakka 7, velg heller hakka 5. Da jeg var å hentet bilen så hadde BMW allerede satt på hakka 7, jeg aksepterte dette. Så langt er jeg fornøyd med samspillet mellom bil og dekk. Har ennå ikke fått prøvd de på skikkelig is føre.

Trur faktisk at dekkene er bedre en ryktet sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...