Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet fra Wikipedia. Slik jeg tolket dette var det at det var 18", men kanskje jeg misforstod setningen?

To keep the car competitive in racing following homologation rules changes year to year, homologation specials were produced. Homologation rules roughly stated that the race version must reflect the street car aerodynamically and in engine displacement; therefore, improved models were periodically released for the public. Special editions and homologation specials include: the Evo 1, Evo 2 and Sport Evolution some of which featured less weight, improved aerodynamics, taller front fender arches (Sport Evolution; to further facilitate 18-inch (460 mm) wheels in DTM), brake ducting, and more power. Other limited-production models (based on evolution models but featuring special paintwork and/or unique interior schemes commemorating championship wins) include the Europa, Ravaglia, Cecotto, and Europameister.

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M3

Skrevet

Blir bra med 19" så lenge man senker godt. På DTM bilene satt hjulene godt oppi skjermbuene siden det var essensielt at de måtte være lave for banekjøring.

Skrevet

17 og 18". Fra 8x17 til 9.75x18.

Tidlige BTCC spec biler hadde 8x17, seinere modeller hadde 18".

Noen prøvde seg til og med å bruke 17" framme og 18" bak. De tidlige, typisk 17", var 3 delte BBS. De seinere var støpt magnesium 18".

Det var også andre produsenter av felger til Gr.A bilene, som OZ, Ronal og Speedline, samt et par til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...