Stian Sørmo Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Hadde for en tid siden et innlegg hvor jeg beskrev at jeg fikk opp massevis av feilkoder som f.eks :gearkasse, lufttrykk dekk, active steering,krenging,osv. Hadde bilen inne til analyse uten at de fant ut av problemet hos nordbil i Harstad. For ca en uke siden stoppet bilen helt for meg, og da fant jeg ut av problemet.... Batteriet var helt defekt, og dette ble byttet ut med et nytt på verkstedet. Trudde forhåpentligvis at nå var jeg kvitt JÆVELSKAPET med bilen, men dengang ei. Kjørte en hel dag uten noen feilkoder,men så neste dag kom det feilkode på active steering, samt at turtelleren ligger å vandrer på turtall under kjøring. Til en opplysning kan jeg fortelle at det var ingen feilkoder registrert etter batteribytte hos Nordbil i Harstad. Fikk tidligere opp feilkode på luftmengdemåler hos Centrum bil på Myre. Er det noen som har vært ute for lignende feil?????
HMW Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Det var nok svaret han var ute etter badsha... Stian, jeg regner med disse gutta programmerte inn det nye batteriet. Har blitt fortalt at dette må gjøres for at det skal bli ladet riktig. En annen ting er jo hvis dynamo er defekt så den ikke lader optimalt.
wicky124 Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 nullstilte og slettet du alle feilkoder som lå lagret i minnet på bilen etter at du byttet batteri?
Reef89 Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 nullstilte og slettet du alle feilkoder som lå lagret i minnet på bilen etter at du byttet batteri? +1
Leo Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Det må gies beskjed til bilen at den har fått nytt batteri. Men hvis den har får lite strøm "glemmer" den funksjoner, da må de kodes på nytt! Koster noen kr...men verd det.. Batteriet mitt konka, bytta, men hadde flere feil som kom opp og ting sluttet å virke. Litt data og ok. Takk Emm-sport trondheim (GS)
Stian Sørmo Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 det koster å være kar;) Ja dettan va jo et J???? førrnuftig svar..........
Stian Sørmo Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 Det var nok svaret han var ute etter badsha... Stian, jeg regner med disse gutta programmerte inn det nye batteriet. Har blitt fortalt at dette må gjøres for at det skal bli ladet riktig. En annen ting er jo hvis dynamo er defekt så den ikke lader optimalt. Jeg påpekte at dette måtte gjøres, samt at feilkodene måtte slettes. Spurte også om dynamoen fungerte, og fikk positive svar på alt!!!!!!
Otis Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Var det et verksted som kunne slette feilkoder, siden du måtte påpeke dette??????
Gjest Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 hehe +1 har vært borti dynamoer som lader for mye, da kan mye rart skje... slike problemer må sjekkes ordentlig, dvs ordentlig diag apparat.
Stian Sørmo Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 hehe +1har vært borti dynamoer som lader for mye, da kan mye rart skje... slike problemer må sjekkes ordentlig, dvs ordentlig diag apparat. Var hos Nordbil i Harstad med bilen. De skal visstnok ha et skikkelig diagnoseapparat, og mekanikeren var i kontakt med noen hos GS Bildeler for å få hjelp. Vet ikke om der er forskjell på diagnoseapparatene som er hos de enkelte verkstedene
tordah Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 har ikke vært bortil dette på Bmw, men på vw. fikk inn en bil med feil på motorstyring, ABS, ESP, gateway styreenhet +++ Viste seg til slutt at det var styreenheten til webastoen som hadde dødd, og ødela for myyyye annet.. liten tue velter stort lass
Stian Sørmo Skrevet November 24, 2010 Forfatter Skrevet November 24, 2010 Det var nok svaret han var ute etter badsha... Stian, jeg regner med disse gutta programmerte inn det nye batteriet. Har blitt fortalt at dette må gjøres for at det skal bli ladet riktig. En annen ting er jo hvis dynamo er defekt så den ikke lader optimalt. Har du kjennskap til defekt dynamo???? Idag hadde jeg et lite "nykk" i bilen under vanlig kjøring,og la merke til at displayet som viser forbruk+diverse, ble helt blankt.... Har tidligere opplevd samme nykk, bare mere merkbart under kraftig akselerasjon. Det virker som at dette skjedde akkurat under gearskifte, så jeg ble redd at det var noe med automatkassen. Men lurer nå på om det kan ha noe med dynamoen. mvh Stian
Gjest Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 sier det en gang til, den lader nok for mye. Helt vanlig at dette skjer når du drar på. er jo ikke rakkettforskning å sjekke dette, og med en ordentlig tester (ja, den er det stort sett kun merkeverksted som har) så vil det også ligge feil på overspenningsvern. kan være mye rart, men jeg mener dette er det mest sannsynlige. du må begynne i en ende, er ikke vits i motta 100 råd uten å sjekke noen av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå