Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld godtfolk!

Har krøpet til korset og kjøpt meg en Caddy TDI. Jeg spør her, fordi på VW/Audi-forumet må man betale. Det gidder ikke jeg for et spørsmål!!

Problemet er at ved -5 -> så frosser døra fast. Ikke på den vanlige måten, men mekanisken inni døra frosser. Lest et sted at man kan smøre inn disse med en type fett? Hva slags fett vil hjelpe?

Skrevet
God kveld godtfolk!

Har krøpet til korset og kjøpt meg en Caddy TDI. Jeg spør her, fordi på VW/Audi-forumet må man betale. Det gidder ikke jeg for et spørsmål!!

Problemet er at ved -5 -> så frosser døra fast. Ikke på den vanlige måten, men mekanisken inni døra frosser. Lest et sted at man kan smøre inn disse med en type fett? Hva slags fett vil hjelpe?

Spray helle mekanismen full av låseolje.

Fryser aldri!

Skrevet

Dette er et velkjent problem på i alle fall caddy og Polo. Kjør på med låseolje en gang i måneden eller oftere. Du kan jo gjøre det til en vane å fylle låsolje samtidig som du fyller diesel. Nei vent.... den lager vel diesel den bilen der.... Du trenger vel sikkert bare fylle en gang i løpet av vinteren :lol:

Skrevet
Dette er et velkjent problem på i alle fall caddy og Polo. Kjør på med låseolje en gang i måneden eller oftere. Du kan jo gjøre det til en vane å fylle låsolje samtidig som du fyller diesel. Nei vent.... den lager vel diesel den bilen der.... Du trenger vel sikkert bare fylle en gang i løpet av vinteren :lol:

:lol:

Det værste er at det er nesten sant :shock:

Skrevet

Kan tenkes at det er hele låsekassen som fryser. Ikke så ukjent på e39. Oljen inni kassen tørkes ut, eller blir oppbrukt på feile steder og dermed så får man ikke brukt håndtaket eller låst opp. Om det er det som er problemet så kan man demontere hele låsekassen og enten dyppe den i tykk olje og la den dryppe seg tørr. Eller man kan prøve seg med 5-56, det gjorde jeg på min e39. Fungerer enda, det ble gjort i fjor.

Skrevet

Bakdørene på e30'n min frøs faktisk på lignende måte i dag.

Mekanikken inni døren hadde fryst slik at dørene ikke ville holde seg lukket.

Når man prøvde å lukke de igjen spratt de bare tilbake.

Men etter å ha kjørt 10 minutter med varmen på fult ville de til slutt lukke seg igjen ordentlig.

(de som satt bak i måtte holde dørene igjen på turen)

:D

Skrevet

Haha, nå måtte jeg le.. Bilen går veldig billig ja! Er vel grunnen til at jeg kjøpte den.

Må få ordnet det i morra, da det har begynt å krype under 10 kalde. Litt kjipt å ikke få opp bilen fordi låsekassen har fryst.

Liten morsom historie som skjedde i stad faktisk. Fikk opp førerdøra og startet bilen. Så var det ut å skrape litt is fra ruta. Skulle sette meg inn i bilen å kjøre, men fikk ikke opp noen av dørene. Så der sto jeg da 8) Så var det bare å vente da... Etter et kvarterstid fikk opp dørene.. Litt plagsomt!

Skrevet

Haha! Slik er min Passat (93mod) også. Døra, eller dørene om du vil, går ikke ikke igjen når kulda kryper godt under. Jeg har funnet ut at sikkerhetssela går akkurat gjennom dørhåndtaket og ned i selelåsen! -Genialt! Kanskje det er slik på Caddy'n og? Da slipper en å holde døra på tur til jobb om morran 8)

Etterhvert tok jeg å smurte hele låsekassa med nærmeste oljeholdigt sprayboksen jeg fant på hylla - bor og skjærolje. Funker utmerket!:)

Skrevet

Kjent problem på Folkevogn i alle år, det som hjelper på sikt er enten å demontere låskassene og smøre dem opp som Otis sier, eller bytte bilmerke.

Begge bakdørene på BMW'n har samme problemet nå, spretter opp igjen når man prøver å lukke dem. Fram med varmepistol så er problemet løst der og da, men jeg må nok demontere og smøre opp låskassene. Når høydereguleringen på Xenonlysene streiker og jeg får feilmelding på at nivåreguleringen er inaktiv i tillegg, får jeg en følelse av at bilen ikke er beregnet på minusgrader...

Skrevet

Kompressoren gikk før jeg kjørte samme dag, og fjæringen var 3-4 cm høyere enn normalt helt til jeg tinte bilen i garasjen på jobb og kjørte igjen. Feilmeldingen kom etter 25 km kjøring. Men takk for svar uansett :)

Jeg tenkte å sjekke stagene på sensorene jeg da, hvis problemet kommer tilbake. Xenonjusteringen fikset jeg ved å koble fra pluggen på hver lykt, og plugge dem inn igjen. Enn så lenge...

Hagestande, ikke meningen å kuppe tråden din, men du har vel fått svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...