sydenfareren Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Sikkert dumt spørsmål.... Men hva er å valse hjulbuene , og hvordan gjøres dette? Så at hvis jeg skal ha 285 /20 dekk på en E92 så må jeg valse hjulbuene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Valsing er at du setter hva skal jeg kalle det, en valse.. ja.. inni hjulbuen og fysisk DYTTER ut hjulbuen for å få en breiere bue. Men det er ikke bra å valse for mye da dette resulterer i at kanten bretter seg ut og blir tynn spiss. Ikke pent. www.valsespesialisten.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Valser du buene på en E92, ja.... da fortjener du ikke å eie en E92. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Valser du buene på en E92, ja.... da fortjener du ikke å eie en E92. Tenkte jeg ikke skulle si noe jeg da, men ja jeg er enig med deg Evenol, men gutten lurte på hvordan det gjøres.. tenkte å legge et lokk på meg selv for en gangs skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Valser du buene på en E92, ja.... da fortjener du ikke å eie en E92. ++++++++7 Velkommen RUST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Valser du buene på en E92, ja.... da fortjener du ikke å eie en E92. Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 om det bare valses så den falsen brettes inn vil det ikke synes på utsia.. rens, og lim igjen plateskillet med f.eks tec7 vil vel også holde rusta borte.. men da må ALL dritt vekk først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Valser du buene på en E92, ja.... da fortjener du ikke å eie en E92. Hvorfor? Om det er gjort ordentlig, så er det mulig. Men jeg syns en E92 er en såpass pen bil at det ville vært en skam i mine øyne å valse buene. Vil du ha E92 med ordentlige buer, kjøp M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Å kjøpe en M3 for å få plass til større hjul er en forholdsvis dyr løsning sammenlignet med å valse hjulbuene. Hadde jeg kjøpt E92 hadde jeg valsa den første uka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet November 18, 2010 Share Skrevet November 18, 2010 Jekk opp bilen, legg ett kosteskaft på dekket, senk bilen ned med kosteskaftet mellom dekk og skjerm, kjør bilen pent frem og tilbake mens en kompis holder kosteskaftet. Vips har du valset skjermer. Vil vel kanskje anbefale å gjøre det ordentlig, men det funker dette også. mropedal reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 18, 2010 Share Skrevet November 18, 2010 Tror ikke jeg ville gått for den siste metoden nei ... ikke er det fakta at det går på så mange biler heller. Ville uansett ringt valsespesialisten. Om det er samme mann fortsatt så har han valset mange biler for meg og det har blitt perfekt resultat hver gang! Nå har jeg kjøpt valse selv og det går faktisk veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sydenfareren Skrevet November 18, 2010 Forfatter Share Skrevet November 18, 2010 Så på disse felgpakkene på gs bildeler, så jeg bare lurte hva det var. Jeg bor i Stavanger. Valsespesialisten er jo ikke her. Men tusen takk for mange gode svar .hørtes ikke ut som dette var noe voldsomt å anbefale. Syntes og det hørtes litt skummelt ut i forhold til rust T364/E207 Felgpakke m/245/285-20 GS EVOLUTION-2 Falken 452 E90-93 Felgpakke med 8,5 x 20 ET 35 og 9,5 x 20 ET 39 med 245/30-20 og 285/25-20 Falken 452 dekk Kan være behov for litt valsing bak Nå 15.683,69 kr. (inkl mva) 5 sett på lager. Kampanje fra 01/10/10 til 31/12/10. Ordinær pris 24.128,75 kr (inkl. mva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 18, 2010 Share Skrevet November 18, 2010 Det med rust er bare tull. Gjør du/dere en skikkelig jobb så er det ikke noe problem. Valsespesialisten reiser jo rundt så det er bare å ringe han! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet November 18, 2010 Share Skrevet November 18, 2010 Tror ikke jeg ville gått for den siste metoden nei ... ikke er det fakta at det går på så mange biler heller.Ville uansett ringt valsespesialisten. Om det er samme mann fortsatt så har han valset mange biler for meg og det har blitt perfekt resultat hver gang! Nå har jeg kjøpt valse selv og det går faktisk veldig bra Det var en spøk da din fjomp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet November 18, 2010 Share Skrevet November 18, 2010 Min E30 er vel så valsa som det går å valse, ettersom eg har hørt var den bilen lakkert sist for 8 år sida og det er fortsatt ikkje rust etter valsinga, lakken er begynt å flasse da så må takast opp igjen men det er jo lov etter 8 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå