Bimmerfører Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 ............... Det er ikke så merkelig at James May gir avkall på noen av hans intellektuelle prinsipper... ???? Det finnes over ingen tvil om at gutta tjener rått med penger på disse showene, og det må de bare få lov til for min del. Nå skal ikke jeg komme med noen tall, men bare overnattingen for en del av crewet på det ene hotellet lå langt over min årslønn for disse 6nettene de overnattet der De hadde med seg litt i underkant av 100personer som jobbet rundt i kulissene og jeg tror ikke noen av de klager på lønna si heller. At du Fredrik kjenner til James May sine intellektuelle prinsipper og vet om han gir avkall på disse er sikkert vel og bra for deg Jeg synes uansett det var en meget hyggelig gest fra en som virket kjempefornøyd når James may snakket til oss og gjerne kunne komme bort til feks meg for å høre hvordan jeg hadde det osv...... Men han var ikke dummere og mindre folkelig enn at han takket for en kjempefin uke, og inviterte på sin måte til at jeg/vi kunne ta kontakt hvis jeg var i England og det passet for ham/dem. Dette kaller jeg folkelig og hyggelig gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2011 Fett ;D Jeg vil være med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 er ikke lite missunelig på dere som fikk god kontakt med dem back stage heller da :/ og i tillegg fikk nr til kontoret deres er jo bare råkult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Det finnes over ingen tvil om at gutta tjener rått med penger på disse showene, og det må de bare få lov til for min del. Nå skal ikke jeg komme med noen tall, men bare overnattingen for en del av crewet på det ene hotellet lå langt over min årslønn for disse 6nettene de overnattet der De hadde med seg litt i underkant av 100personer som jobbet rundt i kulissene og jeg tror ikke noen av de klager på lønna si heller. At du Fredrik kjenner til James May sine intellektuelle prinsipper og vet om han gir avkall på disse er sikkert vel og bra for deg Jeg synes uansett det var en meget hyggelig gest fra en som virket kjempefornøyd når James may snakket til oss og gjerne kunne komme bort til feks meg for å høre hvordan jeg hadde det osv...... Men han var ikke dummere og mindre folkelig enn at han takket for en kjempefin uke, og inviterte på sin måte til at jeg/vi kunne ta kontakt hvis jeg var i England og det passet for ham/dem. Dette kaller jeg folkelig og hyggelig gjort. Jeg kjenner ikke James May, men det er ikke så alt for lang tid siden han sto frem i media og fartalte at han personlig ikke synes noe om roadshowet. Han brukte bl.a ord som vulgært og støyende. May er kjent for å være intellektuelt annlagt. Jeremy Clarkson er imidlertid pragmatisk når det gjelder penger og overtalte James til å bli med. Det overrasker meg forøvrig ikke at gutta er omgjengelige og hyggelige. Dette er også et inntrykk man sitter igjen med etter å ha sett Top Gear de siste 10 årene. Jeg vil tro at managementdelen organiseres nogenlunde som en konserturne a la U2 og de andre store bandene. U2 hadde kontinuerlig 3 managementcrew i sving på deres 360-Tour. Omsetningen for 50 konserter var ca. 300 millioner dollar. Touren besto av 7 deler... Europa '09, Nordamerika '09, Europa '10, Australia '10, Afrika '10, Sydamerika '10 og Nordamerika '10. Allerede ved avslutningen av del 2 gikk verdensturneen i overskudd. Dette forteller litt om marginene på slike show og det er ikke merkelig at selv bestefarbandet Rolling Stones planlegger en ny mulig verdensturne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Til info:Eksoslukten fikk vi noen få klager på, men her var ALLE målinger under showene langt under både lovlige tall og anbefalte målinger før "brannlukene" i taket ville blitt åpnet. Ventilasjonsanlegget byttet ut all luft i hallen på 12minutter. Jeg satt på rad 5, og kjente ikke eksoslukt i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Vanvittig rått show! +1 Skam fett!! Btw, syns jeg så en med sort BMW t-sjorte i all køen. Noen? Jeg har på meg ///M Power med konturene av E30M3 i sort Var vel den eneste i salen som ropte JA!! når Jeremy spørte om det var noen som hadde M3!haha Hadde sort t-skjorte, ganske annonym type med en liten BMW logo på siden av t-skjorte armen. Tror jeg hørte deg og ikke satt så langt ifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 At folk klager på eksos på et bilshow! det sier jo litt om folket. Fisefine gutter som ikke har noe i bilverden å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 At folk klager på eksos på et bilshow! det sier jo litt om folket. Fisefine gutter som ikke har noe i bilverden å gjøre! er vel ikke så mye klaging her, men mer sånn "hvis jeg skulle hatt et minus å sette fingeren på..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Eksos er jo ikke noe å sette fingeren på! Lukta jo digg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Å nei, jeg er ikke en bilgutt, fordi jeg syns lukta ble dårlig etterhvert pga. eksosen... Satt på rad 14. Hvem bryr seg om hva de tjener... Jeg kan skjønne at James til nå har tjent så mye penger uansett at slike månedslange turneer ikke er så attraktive. Bare de fortsetter til jeg får være tilstede under TV-opptak så er jeg fornøyd Blir en trist dag når de legger opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Synst showet var morro jeg Hadde ikke hatt noe i mot å suttet der som de dreiv å gikk opp med publikum. Det blir jo altid noe som folk skal sette fingeren på med slike show, jeg synst det var morro å reise til Oslo på et arrangement det det IKKE var 4 timer med oppvarmings band før de 90min med det du reiste 50mil for å se. Skal jeg "klage" på noe så blir det at de kunne hatt litt lavere musikk og gjerne gitt litt gass på de super bilene som vi vanligvis ikke ser eller hører live. På en annen side, så skal det jo noe til for å imponere en normann som er vant med Gatebil arrangement! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mars 31, 2011 Share Skrevet Mars 31, 2011 Såklart har alle oppsetninger manus, det har jeg jo ikke sagt noe på. Problemet som nevnt var at de leste rett ifra manus. De prøvde ikke å legge skjul på at de var dritt lei manuset, og innlevelsen var under middels. James may måtte jo til med kaptein sabeltann latter ett par ganger...Veldig moro å få oppleve de live da May måtte jo overtales til å bli med på showene så det er kanskje ikke så merkelig at han ikke var spesielt entusiastisk. Gutta tjener imidlertid virkelig store penger på dette (prøv å regne ut 45000 x 600 kroner (gjennomsnitlig billettpris?)) og det er nok en stor motivasjonsfaktor for å holde showene. Så kan du trekke fra kostnader til feks, transport, mat, overnatting, lønn til ALLE, utgifter til rekvisita, dekk, drivstoff pyroeffekter, vakthold, biler osv........ Da går de nok ikke så veldig mye i pluss. 70-80% av hva som ble sagt av disse tre herrene var nok manus, men hva forventer folk, at de de skal ta ALT på sparket???? Jeg så nesten alt på totalt 8show denne helgen og synes gutta gjorde en kjempeinnsats. Personlig synes jeg faktisk James May var den mest jordnære og hyggeligste personen av disse tre, det var han jeg fikk best bekjentskap med og snakket aller mest med, de andre gutta var greie nok og stoppet gjerne opp for en prat osv.... Men James May var den personen som gjerne kunne stoppe deg for å høre hvordan det gikk med deg, han spøkte og lo, og virket faktisk som den personen som hadde det aller mest gøy av hele Crewet. Fikk t.o.m telefonnummeret til deres kontor og agent, hvis jeg skulle til England en dag, slik at vi kunne møtes hvis det passet. Er heller ikke overrasket over inntrykket du har av de forskjellige, og James er nok den jeg synes det hadde vært mest interessant å ta en prat med, så si fra hvis du vil ha selskap på en Englandstur for å invitere James, eller hele gjengen, ut på en real pint! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Mars 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2011 Under "vote" delen kunne de gjerne ha ruset og herja litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnout18 Skrevet Mars 31, 2011 Share Skrevet Mars 31, 2011 Var helt rått ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå