SSM Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Dere er gærne alle sammen, om du sitter å ser på speedometeret rett før oppbremsinga til svingen... Tror jeg blinka nedpå det en gang når jeg kjørte, og jeg putta på 4. gir et stykke før jeg skulle bremse. Bilen går 160km/t på 3. mener jeg, men det er jo etter et speedometer. 160km/t er 148km/t på GPS slik som min bil er. 3.2l og 1320kg er min E30M3 i "match" vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Gatebil taxien (M5'en) hadde 120-125 på det meste når jeg satt på. (125 miles er 170 km/t) Hadde nok vært god for 10-15 til med satsing, og få ut litt passasjerer, så hjelper også det. Men da er det ikke snakk om noen E36 eller E30 lengere heller.. Ingen S50 motor heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 3.2 går ikke vesentlig bedre enn 3.0! Neivel, nå har jeg hørt det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 Dere er gærne alle sammen, om du sitter å ser på speedometeret rett før oppbremsinga til svingen... Tror jeg blinka nedpå det en gang når jeg kjørte, og jeg putta på 4. gir et stykke før jeg skulle bremse. Bilen går 160km/t på 3. mener jeg, men det er jo etter et speedometer.160km/t er 148km/t på GPS slik som min bil er. 3.2l og 1320kg er min E30M3 i "match" vekt. min m3 var 2-3 km forskjell på gps i 250 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Morsomt å lese om de som skryter på seg litt hastigheter her og der... hehe Men jeg synes den nye Rudskogen ser veldig bra ut "gamle-banen" er jeg faktisk ganske lei! Men blir spennenes å se om banen blir klar til BMWCCN sitt årlig treff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus M Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 3.2 går ikke vesentlig bedre enn 3.0! Stemmer bra det. Litt bedre går den, men ikke vesentlig. Og 3.0l i E30 går litt bedre en 3.2l i e36 igjen. (utprøvd mange ganger bla på rudskogen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Gatebil taxien (M5'en) hadde 120-125 på det meste når jeg satt på. (125 miles er 170 km/t)Hadde nok vært god for 10-15 til med satsing, og få ut litt passasjerer, så hjelper også det. Men da er det ikke snakk om noen E36 eller E30 lengere heller.. Ingen S50 motor heller 125mph er 200 km/t... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Kjørt noen ganger i seriøst høljeregn hvor det har vært skummelt å gi full gass, i tillegg til at farten ut av svingen er mye lavere - da har jeg endt opp med ca 145 i toppfart. Altså ca 10km/t lavere enn når jeg kjører alt jeg kan. Og dette er jo i 30km/t lavere fart; det koster mye mer å akse i 170.. Men for all del.. hvis noen kan vise til en gps-logg eller noe annet mer fornuftig enn et titt på speedometeret så skal jeg gi meg jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Gatebil taxien (M5'en) hadde 120-125 på det meste når jeg satt på. (125 miles er 170 km/t)Hadde nok vært god for 10-15 til med satsing, og få ut litt passasjerer, så hjelper også det. Men da er det ikke snakk om noen E36 eller E30 lengere heller.. Ingen S50 motor heller Og den kjører med 18" og aaalt for små dekk bak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 3.2 går ikke vesentlig bedre enn 3.0! Stemmer bra det. Litt bedre går den, men ikke vesentlig. Og 3.0l i E30 går litt bedre en 3.2l i e36 igjen. (utprøvd mange ganger bla på rudskogen) har du en frisk 3.2 så har ikke 3 litern sjans, en 3 liter går jo ikke mye bedre en en spræk 328 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Kjørt noen ganger i seriøst høljeregn hvor det har vært skummelt å gi full gass, i tillegg til at farten ut av svingen er mye lavere - da har jeg endt opp med ca 145 i toppfart. Altså ca 10km/t lavere enn når jeg kjører alt jeg kan. Og dette er jo i 30km/t lavere fart; det koster mye mer å akse i 170.. Men for all del.. hvis noen kan vise til en gps-logg eller noe annet mer fornuftig enn et titt på speedometeret så skal jeg gi meg jeg.. 145 er jo bare flaut ser på loggeren min at jeg har 170km på rettstrekket på en runde på 1:09. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Nå har jeg fullt interiør osv i min, men en økning på 10km i disse hastighetene er mye, men ikke umulig med god sjåfør og lettere bil. Mulig speedometeret mitt viser mer enn 170 også, men jeg ser aldri på speedometeret. Mye sikrere å lese av loggen i depo etter heatet. Ang 3.2 vs 3.0, jeg og Morten M har jo knivet litt innimellom og han har en meget frisk 3.0 som er ribbet helt. Min 3.2 med fullt interiør osv går litt bedre enn den bilen, men forskjellene er ikke store... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 har du en frisk 3.2 så har ikke 3 litern sjans, en 3 liter går jo ikke mye bedre en en spræk 328 Har du en frisk 3.2 og en frisk 3.0, så går de tilnærmet likt. Det var bl.a. en stor test av de forsjellige E36 M3 versjonene i Bilsport for noen år siden, og tidene var vel nærmest identisk på alle versjonene (3.0, GT og 3.2). Det er rèellt ikke noe særlig mer enn 15-20 hk forskjell på de motorene, og det er begrenset hvor store utslag det gir på akselerasjon av en 1500 kg. bil. Det du nevner ang. 328 blir jo bare for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Nå har jeg fullt interiør osv i min, men en økning på 10km i disse hastighetene er mye, men ikke umulig med god sjåfør og lettere bil.Mulig speedometeret mitt viser mer enn 170 også, men jeg ser aldri på speedometeret. Mye sikrere å lese av loggen i depo etter heatet. Ang 3.2 vs 3.0, jeg og Morten M har jo knivet litt innimellom og han har en meget frisk 3.0 som er ribbet helt. Min 3.2 med fullt interiør osv går litt bedre enn den bilen, men forskjellene er ikke store... Nei man rekker jo aldri å kikke på speedo, ting går jo rimelig kjapt ang 3.2 vs 3.0 så har det jo vært uendelige diskusjoner. har 6 Kompiser med m3. Så er ikke få ganger vi har tatt en 3.2 vs 3.0, Har hatt 328 med masse sugetrim, har hatt 3.0 og har nå to stk 3.2 den går bedre, helt annet drag i motoren,Neida sier ikke at m3 er helt vilt. Men en sprek 328 holder såogsi følge med en orginal 3.0l opp til 160 ca. så blir ikke for dumt det mister Andersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Nå sammenligner jo du trimmeder 328er med orginale, og gjerne slitne, M3er, og det blir jo litt feil. Jeg har hatt 2 stk. 3.2 og 2 stk. 3.0, og kjørt veldig mange andre, så jeg kan vel si at jeg har en viss erfaring med hvordan de går i forhold til hverandre. Jeg har også hatt 328 (E46), og det er stor forskjell på en slik kontra en M3. M3en går vesentlig bedre i alle hastigheter. Det blir litt feil å sammenligne epler og bananer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå