Bmw 523iat Skrevet November 19, 2010 Share Skrevet November 19, 2010 Hei, svigerfar sin x3 3,0da 2004mod bruker 20-30 min for å nå driftstemperatur på motor i min 2 grader, er dette normalt? Mistenker litt åpen termostat? Noen som har erfaringer å dele? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 19, 2010 Share Skrevet November 19, 2010 Høres ut som termostat ja. De 3 liter motorene bruker vesentlig kortere tid på å bli varm kontra en 2 liter. Så kanskje det er defekt EGR termostat eller den andre typen. Ref. del nr 4. http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/S ... hermostat/ OG/eller del nr 8 http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/S ... n_cooling/ Vet ikke helt hvilken motor du hadde, men antok M57N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 19, 2010 Share Skrevet November 19, 2010 Ville og sjekka at webastoen fungerer, tror denne skal være fabrikkmontert (vertfall på 530d) som hjelpevarmer. Så om denne ikke fungerer vil det også ta en del lengere tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw 523iat Skrevet November 20, 2010 Forfatter Share Skrevet November 20, 2010 Takk for alle tips, hvordan sjekke at den fungerer? For anbefale å bytte termostat på motoren først, hvis ikke det hjelper egr termostat?? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 EGR termostaten er visstnok den som oftest går i stykker. Deretter hovedtermostaten, om man kan si det slik. Bytt bare begge samtidig, da det er like mye arbeid. Koster heller ikke mer en 500,- mener jeg det var. Jeg byttet gørst hovedtermostaten på min 520d, men måtte uansett ta opp igjen da det var EGR termostaten som var defekt. Eller, det var litt feil med den hovedtermostaten, men ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Jeg byttet begge på min 530d, da den var veldig treig og ustabil på varmen når det var kaldt. Nå funker det som bare det Kan først sjekke om det er et klistermerke på førersiden på støtdemertårnet, ut mot framskjermen, som står Webasto på, er det et der, så har den webasto, og da skal den starte med en gang du starter bilen, når det er kaldere en 5 grader ute Du hører den når bilen går på tomgang. Tipper den ligger bak venstre forhjul eller noe, gjør det på min 530d vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå