Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen LED-pærer som faktisk fungerer (altså, lyser GODT) til tåkelys/grøftelys?

Jeg har lyst å bestille LED-pærer til ringene, men da nytter det jo ikke å ha gule pærer,

og xenonkit blir alt for kraftig.

Skrevet

Stort sett, nei. De lyser altfor svakt til at de kan gjøre noe annet enn å lage hvit farge i reflektorene.

GS har jo de der blåe pærene, og de fungerer jo greit synes nå jeg. Billig er dem å!

Skrevet

Bilprodusentene lager skikkelig lys, alt det andre som selges koster jo kanskje 3 øre i det landet det produseres.

Det er bare møkk.

Gs sine pærer lyser greit hvitt, men såklart det er jo blåskjær i dem.

Men synes at det er bedre enn gule halogen da.

Skrevet

Kina kopier FTW!

Neida, det er stort sett bare møkk alt sammen av lys for ettermontering, ihvertfall når det kommer til LED. Før var det problemer med at de "hvite" LEDs rett og slett ikke tålte bruk, så de tok kvelden etter kun kort tid. Enda har jeg ikke sett skikkelige hvite LEDs som faktisk varer i mer enn 2 uker.

Ang AE LED, så har jeg akkurat en slik som du linker til, eller ihvertfall forgjengeren, mener at mine er på 1 watt. Husker ikke helt. Min type lyser mer blå/hvitt enn rent hvitt. Et kjent problem som sagt.

Du må nesten se på en bil som har slike lys, og ikke på bilder av den! Viktig viktig! Et bilde lyver mer enn 1000 ord, da alt er avhengig for å ta et korrekt bilde, samt at skjermen som viser bildet kan være feil kalibrert og tillegg til at hver person ser alt forskjellig.

Så det beste er LIVE view :) Om du får det til da.

Eller så kan du bare kjøpe dem og satse på det beste.

Skrevet

Ser de er oppgitt til 7000k, så da blir det vel litt blåskjær uansett, men gjerne ikke så alt for gale ?

Du har sikkert 3w (de har to typer, 3 og 5w).

GS Bildeler sine pærer får det bli, og så hiver jeg meg på LED-kit fra bilkabel.

Det blir vel så hvitt som jeg kan håpe på.

Skrevet

Ja, det kan godt hende at de er 3 watt. Lyser så passelig hvitt med litt blått såklart.

Du får nu prøve deg litt frem, men dette er et vanskelig tema for de fleste med BMW. Å få det hvitest mulig.

Skrevet

Noen som har erfaring med disse AE-pærene fra GS? Synlige i dagslys? Hvite?

7-6001W

LED pæresett til angel eyes ringer SUPER WHITE E-39/60/61/65/66/87/X5 E-53

Pris 747,50 kr. (598,00 kr uten mva)

• 3 months later...
Skrevet

Dunifall:

Jeg gikk for et 5W kit hos tidligere Bilkabel, som nå har blitt kjøpt opp/endret navn/fått skalkeskjul (du skjønner hva jeg mener, om du leser tråden).

Ble aldri helt fornøyd, og har nå byttet tilbake.

I tillegg, så har styringsenheten for Adaptive Kjørelys røket.

Om dette er pga. LED-pærene, eller dugg i lyktene er jeg sannelig ikke sikker på - men jeg rører ikke LED-pærer igjen i allefall ..

Angående tåkelys, så gikk jeg opp på GS Bildeler i Bergen, og handlet "ULTRA WHITE"-pærer. Dette ser helt utrolig mye bedre ut, enn de orginale gule!! Og det beste, de kostet ca. 100,- á stk.

Skrevet

Angående tåkelys, så gikk jeg opp på GS Bildeler i Bergen, og handlet "ULTRA WHITE"-pærer. Dette ser helt utrolig mye bedre ut, enn de orginale gule!! Og det beste, de kostet ca. 100,- á stk.

Tusen takk for svar! Høres ut som en god løsning det ja, i stedet for altfor mye "billig"-elektronikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...