NBCustom Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10011623 Stakkars menneske.. Når det er sagt, linken ga meg en ide om noen vesentlig spørsmål. Hvordan ser dere for dere fremtiden, la oss si om 10 år og videre framover? f.eks mtp dette: -drivstoffpriser/evt andre avgifter/faktorer som hindrer bilbruk -hvordan dette påvirker markedsprisene på eldre biler -import + andre faktorer som f.eks deletilgang Ser for meg økning i drivstoffpriser og bompenger, i tillegg vil jeg tru det kommer noen skikkelige latterlige begrensninger uten at jeg fastslår alle tankene mine rundt det.
Marius2002 Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Ganske interessant. Jeg tror nok at utslippskravene blir strengere med årene og at de aller fleste bilmerker vil etterhvert komme med el-biler som holder over lengre avstander, ser fin ut og har gode kjøreegenskaper og en grei akselerasjon. Tesla er jo et eksempel, men den er jo ikke direkte "familievennlig". Men igjen er jeg litt usikker, så her skal det ikke mye til for å endre/utvide mitt syn
Fredrik 90 Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Det som blir litt feil med sånne felt for kun miljøbiler er at da kan også folk som kjører X6 Hybrid, Lexus LS600h, Chevrolet Tahoe Hybrid og andre V8er biler med Hybrid logo også kjøre der! Kun fordi de har en hybrid framdriftsløsning og heter Hybrid i navnet sitt! De som forøvrig kjører 318d og Golf 1,6 TDI de må hode seg sammen med de andre bilene bare fordi de ikke er betegnet som miljøbil i den forstand! Da burde det heller være slik at El biler og biler med forbrenningsmotorer med et maks utslipp på 100 g/km burde få kjøre i disse feltene! En X6 Hybrid er da ingen miljøbil, greit nok at den går på strøm og har null utslipp opp til en viss hastighet men når da motoren blir koblet inn så skal jeg si den tar igjen det tapte utslippet! Dette er bare en miljøprofil så sånne Petter Stordalen typer kan kjøpe seg god samvittighet, har ingen verdens ting med miljøsparing å gjøre Forøvrig hva gjelder miljøframtiden så er det noe jeg bryr meg fint lite om! Men med en bensin slukende A6 med V6er så merker jeg selvsagt bensinprisene, men så lenge jeg fyler opp tanken kun en gang i uken og legger denne dagen til Søndagen da bensinen er billig så synes jeg ikke det blir så galt likevell! Min kollega med Passat Bluemotion skryter at han tanker kun en gang i månden og da for 800 kroner, i stede for mine fire ganger i månden a kr 450! Pasaten bruker selvsagt mindre så det sparer han på men i likhet til meg så har jeg ikke utgifter på røyk og alkohol noe jeg sparer penger på igjen! Men det er klart at hvis jeg skulle f eks ha brukt bilen i næring og jobbsammenheng så måtte jeg hå hatt en sparsommelig diesel motor. Men når jeg kjøper bil så er forbruk og utslipp det som bryr meg minst, jeg kjøper den bilen som jeg faller for, om det er Prius eller Cayenne Turbo er ett fett! Irriterer meg også over folk som sitter å klager over at de ikke kan bruker bilen så mye eller langt fordi bensinen er så dyr, man har bilen for å komme seg rundt! Hvis ikke så kan man selge den og ta bussen Vil jeg ta meg en unødvendig kjørertur så gjør jeg det, vil jeg f eks til Oslo så setter jeg meg i bilen og kjører dit! Gidder ikke styre med buss eller tog, det er derfor jeg har bilen! Tror jeg har tatt buss kun en gang siden jeg fikk lappen og skal jeg til min gode kamerat som bor 500 meter unna så kan du være sikker på at jeg kjører Så miljøet har liksom aldri opptatt meg så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå