McIver Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Hei Har en E46 320D touring 2003mod (150hk motorn m/ common rail). Den starter ikke når det er for kaldt (ca. -10grader). Skal prøve å bytte batteriet i første omgang, men regner med at jeg blir nødt til å bytte glødeplugger også. Verksted skulle ha 4-5 tusen for jobben, sa har jeg planer om å få det til selv. Noen som vet hvor mye jobb det er? Evt. har en DIY guide??
SweetBMW Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 1: Koble av batteri 2: skru av innsugsmanifold Løsne og fjern glødeplugg, skru inn nye ha litt fett eventuelt på gjengene for å hinde fastsetting. Stram til med 18nm Reverser montering.
Otis Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 viewtopic.php?f=1&t=140038&hilit=gl%C3%B8deplugg
Kennethe34 Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Pass på å kjør motoren sinnsykvarm før du demonterer glødepluggene! Da minsker du risikoen for å knekke de i toppen drastisk!
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Skruinga går forsåvidt ganske fort, men når du skal begynne å vaske innsuget for koks og leire vil du oppleve at tiden plutselig renner av gårde.
SweetBMW Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Pass på å kjør motoren sinnsykvarm før du demonterer glødepluggene!Da minsker du risikoen for å knekke de i toppen drastisk! sinnsykt varm? motorn behøver da bare være driftsvarm.. glemte for så vidt å nevne dette.
2000Touring Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Pass på å kjør motoren sinnsykvarm før du demonterer glødepluggene!Da minsker du risikoen for å knekke de i toppen drastisk! sinnsykt varm? motorn behøver da bare være driftsvarm.. glemte for så vidt å nevne dette. Bare for å ta denne litt videre Hvordan er det mulig å kjøre en motor sinnsykt varm? I mitt hode klarer jeg bare å få bilen til å oppnå vanlig driftstemperatur - uansett hvordan jeg kjører, ihvertfall nå med 10-15 minusgrader ute.
Kennethe34 Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Altså, når tempnåla på en motor når driftsvarm stilling, så vil det si at kjølevannet er driftsvarmt. Oljen f.eks tar en del lengre tid å varme opp. Når jeg sier sinnsykvarm mener jeg at du kjører den først så kjølevannet blir varmt, og så legge inn 2.gir i 50kmh i 10-15minutter. Mulig ikke tempnåla stiger, men faktisk motortemperatur blir høyere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå