matsrh Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Som dere seg har motoroljen på bilen fryst. Tror vertfall det siden bilen har stått i 2 uker ute uten å blitt kjørt. Å nå høres den ut som en traktor. Hva kan jeg gjøre med dette? Må jeg få bilen inn å i varmere omgivelser? ;mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Høres usannsynlig ut, motorolje fryser ikke før på minst -70 grader. Den kan nok bli treg ja, men fryser, det gjør den ikke. Kanskje du bare har feil type olje og dermed ikke får nok trykk til ventilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Har du sjekka at oljen er fryst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Oljen fryser nok ikke, men den kan bli veldig tykk ved ekstrem kulde!!! Kjører selv gravemaskin i jobben og i fjor vinter var det temperaturer ned i -40 men d var aldrig problemer med oljen, er forholdsvis "billig" olje som blir brukt på annlegsmaskiner.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 vann i olja da? ser olja ut som majones?) ville ikke startet den noe særlig før det er sjekket.. som nevn over, skal mange minus til før den fryser, men kan selvfølgelig bli seeig, slik at den sliter med å få opp oljetrykket/sirkulasjon. ville prøvd en tynnere olje til vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Dette er nok heller dårlig olje (event. vann i olje) eller dårlig oljepumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 åssen er kjølevannet? har liten tro på at oljen har fryst, om ikke du da har brukt vann istedenfor olje ved skift.. du kan kanskje fortelle kas bil det dreier seg om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 Vet egentlig innerst inne at oljen ikke fryser før på mange mange minus Ble bare litt stresset da jeg hadde litt dårlig tid. Har ikke sett på oljen siden det er bekmørkt ute og drit kaldt Men nå i ettertid kan jeg tenke meg at det kanskje kan være kondens i bensintilførselen som mulig har fryst, så bilen får lite fuel å hoster å harker? Bilen det gjelder er en e46 323ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå