Gå til innhold

Hva anbefaler BMW gutta av bakbremser til E39?

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg satt og tenkte på det ja. Fordi vanlig bremseslitasje er gult lys.

Men om du hadde lite væske så kan det hende du har en lekkasje. Eller så har du veldig slitte klosser og skiver?

Eller så har noen bare fyllt på for lite ved skifte.

Skrevet
Jeg satt og tenkte på det ja. Fordi vanlig bremseslitasje er gult lys.

Men om du hadde lite væske så kan det hende du har en lekkasje. Eller så har du veldig slitte klosser og skiver?

Eller så har noen bare fyllt på for lite ved skifte.

Skivene og klossene bak er jo veldig slitt da. GS kunne fortelle at det ikke var noen lekkasjer.

Så antakelig hadde det blitt bra om jeg hadde byttet klosser bak. Da ville jo bremesvæskenivået kommet opp igjen.

Spurte om det med slitasjevarsling. GS sa det varierte på årsmodell......? Noen ble det gult lys på andre rødt med utropstegn. Han var litt usikker...

Skrevet

Hihi.. Var som jeg sa ;) Du har bare 3ting som forteller deg ting ved instrument panelet 1.handbrekket er på 2. slitte klosser 3. Lite bremseveske. Meg bekjent i alle fall.. aldri hørt noe annet på de bilene :)

Syns du sa det bare nok bremseveske? Klart mekanismen for bremseveske kan jo feile og.. Hadde du lest i service boken hadde betydningen av lyset nok stått der :)

Skrevet
Hihi.. Var som jeg sa ;) Du har bare 3ting som forteller deg ting ved instrument panelet 1.handbrekket er på 2. slitte klosser 3. Lite bremseveske. Meg bekjent i alle fall.. aldri hørt noe annet på de bilene :)

Syns du sa det bare nok bremseveske? Klart mekanismen for bremseveske kan jo feile og.. Hadde du lest i service boken hadde betydningen av lyset nok stått der :)

Hehe, tenkte på deg ;)

Bremsevæska stod midt mellom min og max. Trodde ikke den reagerte før den var på min jeg.... Men begynner kanskje å bli litt sent da. Så når den er på halv lyser det.

Mangler service bok :(

Bør kanskje skaffe meg en slik :)

Skrevet
ja hørtes ut som diagnose! Du kan jo kjøpe egent.. kjøpte sånn carsoft selv men må finne en gammal nok datamaskin så jeg får brukt det pga com port :P hehe

Ja tenkte og kjøpe sånn diagnose leser. Koster bare en 300 på ebay ser jeg.

Synd det ikke kommer en for usb......

Har du fått prøvd diagnose verktøyet ditt noen gang da?

Skrevet

Tror dere Koed.no sin billigste bremse pakke med skiver og klosser til 1150,- kr holder til bakbremsene. Eller er dette noe dritt, og jeg bør gå for orginalvarer?

Skrevet

Tror det funker godt det :) husk slitasjevarsler om du har :)

Nei har ikke fått prøvd min.. men har en kompis som har fått i gang sin å fått det til å funke :) SKal prøve med usb til com port.. å se om det funker.. eller så må jeg bare få tak på en gammal pc :P

Skrevet

Hei

Siden jeg skal oppgradere bremsene på 530en min, men måtte ha bremser NÅ ASAP, kjøpte jeg rimelig pakken til Koed. Den er helt ok.

Hadde ikke uorginale klosser til M5, men det var ikke pga kvaliteten. Også 320 min fikk pinglebremser(uorginale klosser og skiver) og det er greit nok i påvente av no grommere for min del. Ikke brukt 320en mye, men under prøveturen ble de testet og funnet helt ok.

Jeg vil på det sterkeste anbefale alle å oppgradere E39 520 523 528 bremsene til 540. Jeg gjorde dette etter tips fra Eirik Viste her på forumet og det ble virkelig en oppgradering. Vet flere som har gjort det og skryter av en kraftig kortere bremsestrekning og fastere pedal av en eller annen årsak.

Har fine bremser rund baut til 99 530 dat med greie klosser hvis noen er interessert.

Pedro

Skrevet

Jeg mener alle store bremser også passer på de små bilene.

Jeg har hørt at noen får problemer med å montere M5 kalpteren på 520> framme, andre ikke.

Bak er det desverre bremseskjoldet som stopper en fra å montere M5 skiver. Kaliptere er isifix, men med 540 skiver og kaliptere er det bolt on. Moterer man 540 bremser får man hyfsade bromsor uten å måtte bytte felgdimensjon.

P

Skrevet

Hmmm, det hadde jo vært spennende å putte på min 520d. Den trenger jo en skikkelig oppgradering pga motoren :) Neida, men utseende er jo litt viktig.

Bremseskjold kan jo bare byttes?!

Skrevet

Ok, tror det blir den billig pakken da. Blir jo ikke kjørt så mye på bane for min del så. Kjøper den billig pakken bak, åsså litt ånkli foran når den tid kommer:)

Skrevet
Hmmm, det hadde jo vært spennende å putte på min 520d. Den trenger jo en skikkelig oppgradering pga motoren :) Neida, men utseende er jo litt viktig.

Bremseskjold kan jo bare byttes?!

3nfeuimhte5g8bi56tk9.jpg

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/n/9.png

:lol: Nei! Sadly Ikke bare å bytte bremseskjold.

Problemet er at det også koster deg et hjullagerbytte. Nav og spindel må deles og da er det like greit å bytte lageret. Har vært i kjelleren å tatt noen elendige nattebilder av M3 spindel framme.

M5 bremseskiver øverst, 530skive i plastpose.

FRA september 2001 til 2003 ble 540skivene hvistnok standard.

zxz5evpi1s60pgeak2i0.jpg

og 540 skive på siste bilde.

9mpbzimkqq8eatpwupuc.jpg.

Man kan jo kappe og punkte osv, men min erfaring tilsier at dette skjeldent blir bra og holdbart. Som dere ser er det ikke mye som skiller M5 og 540 i størrelse, men 530 bremsene er jo rene pinglene i forhold.

Pedro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...