520Msport Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Håndbrekslampa lyser konstant hos meg, å når jeg tar av bakhjulet ser jeg at det er lite igjen på bremseklossene, så disse må vel skiftes. På den ene bremseskiva bak er det et søk på ca 1-2mm. Bør jeg bytte skivene også da? Og hvor bør jeg handle? Koed, GS, eller BMW forhandler ? Og er det slitasjevarsler i bremseklossene eller er dette noe jeg kjøper separat? Ser et komplett bytte bak kommer seg på under 1000,- lappen hos Koed. Men er dette dårlig kvalitet? Tips og anbefalinger mottaes med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Du må nok bytte skiver også ja... At hånbrekklyset lyser konstant kan være bare en kontaktfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Det kan være feil justert kontakt for håndbrekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520Msport Skrevet November 28, 2010 Forfatter Share Skrevet November 28, 2010 Ok, det jeg er litt usikker på er følgende, når den røde håndbrekkslampa lyser er det kun håndbrekket det gjelder, eller er det også varsel om slitte bremser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Kun håndbrekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 sliteinndikatoren for bremseklosser er en gul ring i parangtes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 bytt skiver pluss skiver begge sider bak, kjøp dette på koed.no, gs, mekonomen, meca, hella.. mekonomen kontro bmw orginal, er det samme;) handler mye hos koed og mekonomen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 hos GS får du en pen pris på skiver, klosser, slitasjevarsler, umbrakoskrue og pasta i en service pakke kan være lurt å ringe når du bestiller.. de har litt å gå på de gutta der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 funker brekket da? kan være lurt å ta med ny "klaver" eller hva det kalles til brekket hvis ikke. sikkert bra rustet å greier inni der. mye slitasjekant på skivene da? som nevnt over, ta med ny umbraco til skiva, den kan være rusten å sliten.. lampa kan være kontakten på brekket ja. ligger nok ved hendelen inni bilen en plass. gjør det på e34n iaffal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520Msport Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Takker for tips. Har nå sjekket håndbrekksbryter. Den er ok. Og den røde "håndbrekkslampa" varsler mere enn håndbrekk. Den varsler feil på bremsesystem. Så jeg må vel gi meg, og få tatt en diagnose på bilen. Kjipt og ikke finne ut av det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Håndbrekksko og repsett til håndbrekk kan du fint kjøpe hos Biltema. Har brukt dette i alle år på mine biler, og fungerer finfint. Skiver fungerer også fin derfra, men styr unna bremseklosser derfra. De er utrolig dårlige. Har somregel pleid å bruke klosser fra Koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Skjønner ikke problemet.. Det er vell lampen som forteller at en eller annen bremseklosse er snart helt nedslitt.. Eller det er den som forteller at du er tom for bremseveske.. Eller det at handbrekket er oppe. Enten eller.. Står vell gjerne i service boken som følger med bilen Om du skal bytte skiver eller ikke må du jo se hvor slitt skiven er. Ingen problem å bytte bare klosser og sliteindikator hvis skivene er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 bremseveska kommer sikkert opp igjen når du skifter klosser skal ikke etterfylle bremseveske slik jeg har forstått det. klin til med skiver, håndbrekksko, klosser og varsler så blir det nok topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520Msport Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Har også sjekket bremsevæske, den var midt imellom min og max, så det skulle vel være greit. Noen lenger opp her sa at det var gul lampe som lyser hvis det var indikasjon på slitte klosser, men det er den røde lampa som lyser innimellom. DSC kobler ut med en gang jeg starter opp nå. Så siste utvei er vel diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 ja hørtes ut som diagnose! Du kan jo kjøpe egent.. kjøpte sånn carsoft selv men må finne en gammal nok datamaskin så jeg får brukt det pga com port hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå