mskrinde Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Nå har jeg nettopp kjøpt meg en BMW 316i 2004 mod. Og er ny på forumet her. Og i dag har jeg nettopp vasket den, tok også en lett motorvask. Brukte svamp, og litt vann fra en vannslange og spylte forsiktig rundt oppe i motorrummet for å vaske litt rundt siden det var møkkete. (motoren gikk ikke). Motoren var heller ikke spesielt varm. Når jeg skulle vri om nøkkelen etterpå hører jeg bare tikk, tikk, tikk tikk, tikk og alt lys på bilen blinker i takt med tikkingen. Det er ingen tegn til at motoren vil starte. Hva er galt? Er det bare kommet vann i en kontakt som gjør sånn at den ikke starter? Kan jeg få til å trillstarte den i værstefall? Er det en slags startsperre som gjør sånn at den ikke starter? - Mskrinde
Reef89 Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Velkommen til bimmers.no:) høres litt rart ut, men har du skjekket alle elektriske kontaker? at ingen er full av vann. Kobl fra og se etter:)
wicky124 Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 du hadde lys på i bilen?stereo på? har vel kanskje gått tom for strøm bare?
Aguilera Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Akkurat det der opplevde jeg en gang for mange år siden, da hadde bilen fått fuktighet i tennpluggene.. Bilen ble sat i solsteiken med panseret åpnet for å tørke, og 2-3 timer senere startet den igjen som normalt.
thomaleo Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 har hørt at man burde være forsiktig med å vaske motorrom på e36 i seg selv er mange plasser der det samler seg vann som kan forårsake startproblemer osv prøv å få tørket motorrom på ett eller annet vis
mskrinde Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 Takktakk! Kjapt svar å gitt! Skrudde av stereo osv når jeg vred om nøkkelen. Så det er nok strøm på batteriet. Hvordan kommer jeg inn til tennpluggene på denne? Er første bmw jeg har nå. Tok av det svære bmwdekselet. Luftfilteret tror jeg det er å blåste der tidligere med trykkluft, men uten hell. Nå vet ikke jeg hvor alle de motorstyringskontaktene står, men den står inne på et verksted nå. Romtemp der. Så får nå se i morgen om den starter da. Syntes selv det virket litt rart.
Aguilera Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Det var med min gamle 316 jeg opplevde dette, og da var tennpluggene på en måte litt "gjemt" på den ene sida av blokka.. du kan jo kikke litt nedover på sidene og se om du finner noe, tips ; fram med hårføna og gå over krinkler og kroker
JENSSEN Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 velkommen til bimmers=) har du strøm på bat? den typen blinking og tikk tikk tikk lyden er somregel lite strøm på bat.. ellers ville jeg prøvd å målt coil??
Otis Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Høres ut som lite strøm. Har du lys i instrumentpanelet når du vrir nøkkelen over til start posisjon? Eller "blacker" alt ut?
jensemann23 Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Det nevnes tennplugger og coiler her, men det er ikke noe logikk i det! Våte tennplugger eller coiler kan da ikke hindre startmotoren i å gå rundt. Dette har helt sikkert noe med strøm å gjøre. Dårlig jording, dårlig kontakt en eller annen plass eller dårlig batteri.
mskrinde Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 Takk for alle svar! Nå kan det nevnes at når jeg vasket bilen så stod alt på vidt gap, så det KAN være at det er for lite strøm på bat. Skal se om jeg får startet den med startkabler senere i dag.
Olelink Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Om det ikke er så simpelt som strøm ville jeg foreslått fukt. E36 har en stor svakhet med dreneringen av vann fra rommet som visker mekanismen og luftinntaket til vifta ligger i, altså under de sorte plast dekslene fremfor framruta. Når dreneringen her blir tett/dårlig trenger det vann inn i rommet DME ligger. Sjekk DME kontakten for fukt og tørk den f.eks innendørs. Ingen grunn til å åpne den. Siden dette sjedde når du vasket den har jeg hatt samme problem med min gamle e36 325. Om ikke kan du sjekke plugg-hull for fukt og DME relé.
mskrinde Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 Er det DME kontakt også på min bil, etter som jeg har skjønt så har jeg E46? Og hvor evt sitter denne kontakten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå