xibriz Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Jeg skal dra å se på denne i kveld http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25581895 Det er vel registerreimg på disse som skal skiftes hver 60k? Det eneste jeg har fått opplyst som feil er bulk i den ene kanalen + ødelagt vindusheis. Greit at det er en skjelden bil, men man kan ikke se bort ifra at den er gammel.
Kvasi Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Vanskelig å si. Den er jo rimelig strøken, men er en god del dyrere enn mange andre. Jeg for min del ville ikke vurdert automat, men da har den sannsynligvis fått mindre juling enn andre.. Blir nok magefølelsen din som må bestemme.
xibriz Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Det med automat er ikke så nøye for meg. Jeg skal bruke den til å blandt annet trekke tilhenger på ca. 1 tonn. Tror dere dette går greit?
xibriz Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Men hva i... det er jo samme bilen. Har du vært å sett på den? Når ble bildene tatt?
316 Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Det er samme bilen ja. Jeg ba om å få flere bilder før jeg tok en kjøretur på 150 mil en vei, så da ble det ingen kjøretur. Bildene er vel tatt for 2-3 uker siden. Tenkte bare å informere deg, så du ikke ble skuffet.
xibriz Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Ja jeg ble litt skuffet nå, godt du forberedte meg Jeg hadde siktet meg inn på rundt 50k, men nå er det heller 40k. Det er vel ikke overpris?
316 Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Nei, 40 er vel greit. Koster jo fort litt om du skal ha dette strøkent! Dette er det jeg ellers fikk beskjed om. Rust; Lite. Det er likevel noen tendenser i bagasjerommet, kan være at pakning til bagasjerommet begynner å bli gammel. Utvendig; To plasser hvor lakken er flakket av, se bilder (tak, panser fremme). Skrape i lakken venstre foran. Bulk i kanalen venstre side (jekken glapp), gjør at sideskjørtet ikke ligger helt på karosseriet. Generelt er lakken ok, men på den originale hekkspoileren er det litt flass. Håpløst å vise på bilde. Føleren for slitasje på klosser/skive venstre bak er defekt. Lyser i dashbordet, men klosser og skiver er ok. Pære bak gåen, men det ordner jeg før salg. Innvendig; Hel og pen, men det er noen pærer i dashbordet som ikke virker. Elektrisk vindushever passasjer foran fungerer ikke.
xibriz Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Ok, takk for veldig nytting info Det er alltid greit å ha litt kjøtt på beina før visning.
EirikL Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Her er det så mange småting som tilsammen ender opp i et bra utlegg før bilen er skikkelig pen igjen. Men med tanke på km-stand og det faktum at disse bilene blir mer og mer sjelden, er ikke 40000 noen upris. Er du hendig, fikser du det meste selv. Men sjekk kostnadene på alle reparasjonene før du kjøper bilen. Deleprisene på ix er mye høyere over halvparten av delene enn på vanlig E30.
KristianF Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 De plastikkbredderne der er stygge greier når du tar dem av, ofte ei rustbombe...
goty Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Har de i krom på min 518i, tør ikke å ta de av, men ser det bobler under ALLE.
xibriz Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Da har jeg vært å sett på bilen å prøvekjørt den. Bildene til 316 her oppe beskriver lakken bra. Den er sikkelig dårlig. Nesten værre en min 520i som har gått over 315k. Den må nok hellakkeres. På den andre siden så er km stand garantert. Har sett kvitteringer fra tysklandtiden med km stand år etter år ettersom den har vært på verksted. Det er lite trolig at den har gått 50-100k mellom noen kvitteringer for å si det slik. Historien fra Norge er også bra. Lite eller ingenting rust. Noe i koffert som må følges med. Jeg grevde sand ut fra hjulbuene, de så bra ut. Også den bulken som gjør at sideskjørtet ikke sitter sikkelig fast på venstre side (etter at jekken visstnok glapp). Må ta av sideskjørtet å se på, men sannsynligvis bare å banke inn. Interiørmessig er den strøken, hvis man ser bort fra at vindusheis på passasjerside ikke fungerer, og manglende lys rundt klokken, automaten og på varmejusteringen. Interiøret gjenspeiler km stand. Teknisk er den også ganske bra. Tight å fin å kjøre. Automatkassen fungerer som den skal. Dempere o.l. ok. To ulyder, en bak som kan minne om at det mangler ett feste på eksosanlegget (det ble skiftet i sommer). Og en knepping forran venstre ved fullt rattutslag på asfalt (endeledd?). Alt i alt, jeg eier nå en 325ix
Stoppie_Master Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Grattis med den. Men du skriver lengere opp her at du skal trekke henger på ca 1 tonn, du hadde ikke en større bil som alternativ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå