Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :)

jeg har noen spørsmål angående en bmw 316i:)

here we go :)

jeg har hatt bilen i 3 uker snart og lurer på om det er normalt at felgen sitter godt når du skal ta den av ? har liksom prøvd å pusse litt men det ser ut til at det er like dan ennå noen som hvet noe? :)

Skrevet

har prøvd det også men det sitter så godt at jeg tror jeg har ødelagt bærakulene pga. vi brukte en øks også et bord og satte inn et bord på baksia på felgen og først da løsna det ;) men dette er sånn hver gang vi har prøvd og ta de av selv om det bare har gått 1-2 uker da ;):wink:

Skrevet

Bærekulene var nok mest sannsynlig gåen fra før av... de varer sjelden lenge på E36!

Er det alu eller stålfelger du har?

Er ikke uvanlig at de sitter litt fast iallefall... blir korrosjon mellom felgen og navet.

Skrevet

ække så uvanlig det, nåru har av felgen så kan du jo pusse godt på navflaten og evenetuelt ha på litt gris der så hjelper det,

men for og si det sånn, vi sparka, dro, slo, hamra og alt tenkelig på en kompis sin E46 for å få av hjula, var nesten så ille at vi vurderte å selge bilen vett... men det kom til slutt :)

Skrevet

Pleier å løsne boltene litt,og så kjøre litt slalom og bremse\gasse jeg.

Da løsner det,har ikke ødelagt noe heller.

Skrevet

Verksteder pleier å slå på dekk/felger med en plankebit og "slegge" når de står under bilen.

Men som nevnt overfor så er det smart å smøre litt fett akkurat der du ser rust rundt hullene i felgen.

Skrevet

Som nevnt ovenfor puss godt av navet og smør på litt "kobberpasta". Etter eg begynte med det har det aldri plagd meg lenger.

Tror nok ikke du har klart å slå sunt bærekulen ;-)

Skrevet

tusen takk :) også lurer jeg på om det er noen andre som har det samme problemet som meg med at bilen ikke går på tomgang når den er kald men når du kjører den litt så gjør den det alikavell kan det være noe med pluggkablene? eller er det noe med coilen? :) har liksom ikke så mye peiling på bil...:P

Skrevet

kan være ganske mye som gjør det, massemåler, falskluft, osv.

kan ta en diagnose av deg hvis du er int i å finne ut hva som er feil :)

Skrevet

ja, kansje det ;) men kan jo kansje ta en naf test ellerno da:P men hvordan tar du den "diagnosen" da? ;)

åsså lurer jeg på om det er dyrt og kjøpe luftmengde måler;) åsså ere sprekk i slangen fra luft mengde måleren og inn på motoren kan det vere det da? :)

Skrevet
ja, kansje det ;) men kan jo kansje ta en naf test ellerno da:P men hvordan tar du den "diagnosen" da? ;)

åsså lurer jeg på om det er dyrt og kjøpe luftmengde måler;) åsså ere sprekk i slangen fra luft mengde måleren og inn på motoren kan det vere det da? :)

ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...