Gå til innhold

Gul/hvit skum under oljepåfyllingslokket.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en BMW 96 mod 520 IA og har etter jeg skiftet olje sist nå. og det ble -16 i nesten 2 uker her i Tr.heim. så la jeg merke til at vannet i ekspansjonstanken var borte og at det var gul/hvit skum under lokket hvor jeg fyller på olje. er det noen som har erfaring på om det kun er topp pakkingen eller toppen som kunne ha gått??

Håper på kloke svar.

Skrevet

Var det ikke noe vann igjen? Fyll på igjen å se om det blir borte. Hvis det blir borte er det noe galt et sted.

Det er ikke så unormalt at det blir gugge på lokket når det er såppas kaldt som nå.

Skrevet

Trenger ikke og være noe feil. M52,M54 motoren har et dårlig ventilasjons system på motoren og kondensen legger seg ofte under toppdekselet. Frostveske må også ofte etterfyles ved ekstremkulde over tid. Dra opp peilepinnen og forsikre deg at oljen er svart/brun og ikke skummete. Se også etter at olje nivået ikke har steget mye noe som kan tyde på frostveske i oljen.

Skrevet

Eg hadde bytta olje, fylt kjøleveske, sett etter lekasje under bilen når den har stått ei stund...

Skummet kan vere kondens så kjør bilen god og varm etter oljebytt å sjekk igjen :)

Skrevet

Har dette på min bil også, gul guffe under oljetoppa. Dette er en 98-520i og er ingenting som feiler den. Problemet ligger i at det er kun dama som bruker bilen og hun kjører til jobb hver dag med kun 5 min hver vei så bilen blir aldri skikkelig varm... Så det er rett og slett bare kondens (så lenge olja er brun og fin på peilepinnen)

Hvis vannet forsvinner så kan du jo ha ett problem da..

Skrevet
Har du sjekket frysepunkt for kjølevesken? Altså... før den ble borte :)

fikk trykk testet da jeg så vannet var litt borte her før i høst. å da fikk jeg beskjed bra bmw verkstedet at jeg hadde lekkasje mellom tank og radiator.. så skiftet radiator og satt inn nytt vann. som ble målt te -25

Skrevet
Var det ikke noe vann igjen? Fyll på igjen å se om det blir borte. Hvis det blir borte er det noe galt et sted.

Det er ikke så unormalt at det blir gugge på lokket når det er såppas kaldt som nå.

det er jo vann igjen.. men selv om jeg fyller opp tanken. så forsvinner det. selv etter jeg fikk beskjed om lekkasje mellom tank og radiator. og det ble byttet hele radiatoren med tank. og den var helt ny. så forsvinner vannet.

Skrevet
må bare spørre.. Shell olje?

I så fall. bare skift olje! få bort det ulumske greiene av noe olje fra markedet :P

ikke nå shell olje nei. mobil 1 olje

Skrevet

Hvis vannet forsvinner fort så burde dette være enkelt å finne ut av.. enten renner det ut, eller så renner det INN... :)

Skrevet

Helt normalt med den gule gørra under lokket selv med ny olje,tett igen nyrene på bilen når det er over 10 minus så minsker du problemet,skru av oljelokket når motor er varm,du skal høre turtallet forandrer seg da er alt normalt,ville nok prøvd å lufte systemet hvis vannet minsker,hvis motor er varm så etterfyll frostvæske i lufteskruehullet på termostathuset og ikke i tanken,den skal etterfylles når motor er helt kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...