Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper du er heldig, vann og "dieseldyr finnes". Følgende skjer her: skal på bosch verksted onsdag og teste referansedyse og kjøre diagnose på pumpe. Men store sjanser for at pumpa er gåen siden det er en vp44 pumpe, ifølge dem en typisk feil at den nykker når den er varm ved lett belastning og er tilnerma normal ved hardt pådrag og kald motor. Den har større tåleranse for feil tenning da. Hvis det blir bytte koster det 20 høvdinger, da er pumpa fabrikkoverhalt og har 2 års garanti. :oops:

Skrevet

Hei alle.

Er ny på forumet og superfersk. :?

Leser med stor interesse denne tråden da vi har samme problemet med vår nyinnkjøpte (ca 3 mnd. siden) 520d 2002 modell.

Propblemet oppsto plutselig fredag ettermiddag da min bedre halvdel kjørte hjem fra jobb. Bilen ble varm og begynnte å lugge ganske kraftig vet lett pådrag 1300 - 2200 omdreininger.

Det som er dritt er at vi bor i Bergen. Bilen er kjøpt hos Bavaria Molde og det er 6 dager siden 3 mnd. garantien gikk ut.

Må bestille verksted på mandag, da jeg overhodet ikke skrur bil selv med mindre det dreier seg om dekkskift. :roll:

Anbefales det å bestille pumpediagnose med en gang eller? Bilen er forresten ikke gått mer enn 61000 km.

Mvh

Odd Jarle Lundekvam

Bergen

Skrevet

Begynn for all del med å skifte dieselfilter!

Er det vann/kondens i dieselen, noe det sannsynligvis er, så fryser det i dieselfilteret og det begynner å lugge. Har det samme på bilen min(99 320d). Kjøpte dieselfilter i går, har ikke byttet det ennå.

Skrevet

Skal på bosch verksted i morgen. Kommer tilbake med resultat. Det som er dritten er at det er på lett belastning med lite dieselforbruk at min lugger. Tyder visstnok på pumpefeil. Har fra før bytta LMM, magnetventil for ladetrykk og blenda EGR, sjølvsagt bytta filter. Ingenting hjelper. Venter i spenning.

Skrevet

Vi kan vel si at jeg hadde samme problemet, men at mitt filter var tett i tillegg som mest sannsynlig gjorde at jeg fikk veldig mye nykking på tung belastning i tillegg.

For jeg jeg hadde også nykking ved liten belastning.

Skrevet

Hei.

Da var dieselfilter skiftet uten noe vesentlig bedring. Nå skal det jo også sies at det ikke er så kaldt ute som det var da problemet oppsto. Kan hende det er derfor det hele virker bittelitt bedre.

Må bestille diagnose snarest. Blir gal av å kjøre med bilen slik den er nå. :x

Tilbakemelding følger.

Mvh

Odd Jarle

Skrevet

Siste nytt. DRIT :evil: . Var på Fyksen i går for å dobbeltsjekke pumpe. De fant ingenting feil og ga opp feilsøking etter 4 t. Like forbanna så rykker og napper draget på samme måte som før :evil: . Ny time er bestilt på Killi Bilsenter. Innser nå at BMW spesialister må inn i bildet. Navnet på tråden ser ut til å vere feil nå, men det blir sikkert like dyrt når feilen ikke er lett å finne. :cry:

Skrevet

Spesielt, da Fyksen visstnok er veldig flinke på slike pumper/diesel motorer.

Håper uansett du finner ut av din feil snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...