m47520d Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Noen som har erfaring med feil på vp44 dieselpumpe? Den går nykkete når den blir driftsvarm og omdr. på 15-1700. Diagnosa viste ustabilt tenningstidspunkt. Er det garantert pumpa som er gåen? Det er tross alt prat om en del gryn.
SweetBMW Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 hør med e34_525tds her på bimmers, han er vår diesel mann
Otis Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Haha! Her kan du lese min hele komplette historie rundt dette og deretter komme med spørsmål. E34_525tds er på "ferie" og lite internett. viewtopic.php?f=1&t=166755 EDIT: Haha! var ikke myntet på deg,om du har feil med bilen. Men heller en Haha! mot at tråden kom til nytte, vil jeg tro da...
BMWE39turbo Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 håper det er greitt eg spør raskt her om noke lunde det samme spørsmålet, (gjelder også 520d E39) , som nykker og drar en del selv når den er blitt varm ved bykjøring (skjer ikkje ved full gass) dette skjer kun ved -10 og mindre. Vi har ikkje dieselvarmer og trur derfor at det er dieselen som er litt seig som gjer at den nykker litt? for med engang temperaturen går litt opp så går den like fint som før. Er igrunn ikkje noke problem at det skjer når det er så kaldt, men er det en sjanse for at det er noke anna? foreks dieselpumpa? men da skulle det vel også skjedd i litt varmere temperaturer? beklager visst eg tok ifra deg tråden din, da skal eg slette innlegget
Otis Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Jeg vil heller anbefale deg en diagnose, da du uansett ikke får gjort så mye det er klarlagt hva som er feil. Og at det er tungvint å feilsøke uten diagnose.
m47520d Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Joda, har lest alle inlegg om diesel til øye blir stort og vått. Takk til dere for saklig og god informasjon.Dyster lesing for meg da alt tyder på at pumpa er årsaken. Diagnose sier feil i avgassmåling, ifølge verksted usikkert om det er pga pumpa eller at jeg kjører med blenda EGR. Ellers ingen feilkode. Men under testkjøring med diagnose iplugga var det ustabilt tenningspunkt.Det som undrer meg er at den drar helt normalt i mota og når den er kald, nykking kommer i lett gange under 2000 med driftstemp. Hvordan påvirker det pumpa? Ifølge verksted er vp44 ei dårlig pumpe som de har bytta flere av i både vw, mb og bmw.
RaymondJ Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Lenge siden du har byttet dieselfilter? Er det mer en 6-12 måneder siden, BYTT!
Otis Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Hehe! Hør på RaymondJ, det var noe jeg også burde ha gjort først og fremst, fordi jeg kunne da muligens ha sluppet unna med en justering av pumpa. Men det vites ikke....Ikke vil jeg vite det heller forsåvidt. Men om pumpa skal byttes så bør du slippe unna med ca 15000,- for alt. Det var ca det jeg havnet på, som stod i tråden min. Når det ble foretatt diagnose og det var avdekket feil innsprøytningstidspunkt, hvor mye var den feil og hva var feilkoden? Var det 47 eller 48 feilkode?
m47520d Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Hvor mange grader feil vites ikke av meg, heller ikke feilkode, men som jeg forsto var tenning svert varierende ved omtalte turtall. joda, filter er bytta, dyserens er prøvd, har før bytta LMM. Skal spørre etter feilkode i mårra.
Otis Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Nja, når du forteller hva som har blitt gjort så er det ikke noe igjen å ta av. Da er det bare pumpa igjen, desverre. Eller forresten, jeg holdt på å glemme nåleløftet på referanse dysa. Den må sjekkes! Når den er sjekket OK, så er det ingenting igjen. Varierende innsprøytningsfeil er en gjenganger feil på pumpa, ingen tvil om det. Det kan ikke være defekt kam/veiv sensor, da de kun brukes i oppstart og skal generere en egen feilkode. Ang det med avgass, så skal ikke det bety noe, ihvertfall ikke på en diagnose, da en pumpe test ikke bryr seg om avgass. Men det gjør LMM testen, men der skal den være utkoblet under test.
m47520d Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Takker, skal sjekke i mårra. Fikk forresten antyda 15-17 lapper for det hele. Da er pumpa overhala hos Bosch.
m47520d Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Skrevet Desember 3, 2010 520dd; med forholdsvis samme symptomer ender jeg opp med bytte av pumpe sjøl om den har gått kun 154000
BMWE39turbo Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 hmm.. vår har gått 173000, men nesten so eg vil nekte på at pumpa vår er gåen.. for det gikk fint helt til gradene vart -10 til -20, ved litt varmere går den smurt som berre det, med andre ord, må nesten vere dieselen som er litt seig da? skjer heller ikkje med full gass. Skal visstnok vere litt sånn med lastebiler også? da dieselen "småfryser". Men visst det begynner å skje i varmere grader da er det vel noke som er litt gale ja, det som skjedde med din?
RaymondJ Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 Hm, har du hatt disse symptomene før du byttet dieselfilter også? Har ikke vann som fryser i dieselen vel? Disse bilene har vel ikke vannutskiller?
Otis Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 Det kan være vann, men også luft i systemet. Det påstår TIS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå