Baker Skrevet Desember 3, 2010 Share Skrevet Desember 3, 2010 Skal til Bünde nær Hannover i Tyskland å sansyneligvis kjøpe en E61 525DAT 07 mod. Gleder meg som en unge Men er litt bekymret for dette med vinterdekk. Står 18" sommerhjul på nå. BMW forhandleren er jo ivrig etter å selge meg tyske vinterhjul. Men jeg bor i et skikkelig snø/kuldehøl så er ikke så ivrig etter sånne tyske autobahn vinterhjul. Noen som veit om det går ann å skaffe skikkelige vinterdekk for skandinaviske forhold i tyskland? Uten at det er kjempelang leveringstid.. Om det er mildvær går det kanskje å kjøre til Sverige å kjøpe skikkelig dekk der. Men om jeg durer inn på ei dekksjappe i feks Malmø, er det lang leveringstid da?? Og kjøper jeg 18" vinterdekk og setter på felgene som står på for å kjøpe noen tøffere 19" til sommeren? Eller er det mer fornuftig å kjøpe 16" eller 17" vinterhjul og beholde sommerhjulene? Er 18" litt voldsomt på vinterføre. Mange spørsmål. Takknemlig om noen har erfaringer eller tanker om hvordan jeg skal sko stasvogna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Desember 3, 2010 Share Skrevet Desember 3, 2010 Jeg kjørte hjem fra berlin i fjor vinter med sommer dekk det snødde men dem er flinke til og salte så om det ikke er ekstemt med snø så hadde jeg kjørt litt rolig hjemmover på sommer hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Tror ikke de salter så mye i de temperaturene som er nå. Drar av veien og vraker bilen på vei hjem med sommerhjul.. ingen hjelp fra forsikring. Da var det en DYR tur til tyskland. Ta heller å snakk med dem der nede om de kan skaffe merkene du ønsker. Det er bare å finne hvilke du kunne tenke deg og deretter gi beskjed. Burde absolutt ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Kjøp for all del ikke tyske vinterdekk! Jeg fikk kjøpt noen brukte dekk da jeg henta min i dusseldorf, forbanna møkka dekk! Kan være lurt og se etter noe brukt og billig i tilfellet. Hadde ikke ville satsa på å kjøpt nytt vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 Det følger ikke med vinterdekk i det hele tatt? Går helt greit å kjøre hjem på tyske vinterhjul ihvertfall. Burde jo ikke være noe problem for forhandler/en dekksjappe der nede å få tak i skikkelige vinterhjul? Er jo de samme merkene som regel. Jeg ville satt vinterdekk på 18" og nye 20 på sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå