Schax Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Hei Jeg er lite kjent med bil, men nå som vinteren har kommet og etter mange korte turer starter batteriet å bli dårlig. Så nå har jeg kjøpt meg bil lader og har lett og lett etter batteriet... Hvor på denna bilen er detta batteriet! Beklager om det er et veldig dumt spørsmål
vegard89 Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Sitter bak regner jeg med i en av di lukene
todleif Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Du kobler deg berre på pluss og minus i motorrommet. Batteriet er sikkert i bagasjerommet
vegard89 Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 ikke koble på pluss og minus i motorommet siden dette går innom hjernen først.. også til batteri etterpå.. og i tilegg vil får dårligere respons på ladingen.. finn batteriet bak i bagasjen.. og lade rett på.
DJ RS2 Matrix Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 batteriet sitter baki på passaskjersidene, du fjerner berre dekselet på gulvet der så ser du det
andrE36as Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Noen som vet hvor mange amp batteriet burde være på? (320D 2002mod) Butikken anbefalte 65A, var 70A fra før og en kamerat påstod 90A.. Noen som har fasit?
StigJ Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 ikke koble på pluss og minus i motorommet siden dette går innom hjernen først.. også til batteri etterpå.. og i tilegg vil får dårligere respons på ladingen..finn batteriet bak i bagasjen.. og lade rett på. Hvorfor ikke det? Hva er da vitsen med polene i motorrommet?
DannyRS Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Noen som vet hvor mange amp batteriet burde være på? (320D 2002mod)Butikken anbefalte 65A, var 70A fra før og en kamerat påstod 90A.. Noen som har fasit? Bør kjøpe ett som minst er like kraftig som originalen. Noen leverandører har batterier med høyere kapsitet, det skader jo ikke. Sjekk ut litt forskjellige merker. Tror ble gjort en test for ikke lenge siden. Det er forresten Ah du mener. Ampere-timer. ikke koble på pluss og minus i motorommet siden dette går innom hjernen først.. også til batteri etterpå.. og i tilegg vil får dårligere respons på ladingen..finn batteriet bak i bagasjen.. og lade rett på. Hvorfor ikke det? Hva er da vitsen med polene i motorrommet? Starthjelp for eks.
Fliid Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Kabelen som punktet i motorrom er koblet til går rett til batteri, bortsett fra at den går innom starteren på veien. Dynamo i bilen lader på samme kabelen som du kobler deg til om du lader fra motorrommet. Så, tja.. Jeg forstår ikke risikoen.
andrE36as Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Noen som vet hvor mange amp batteriet burde være på? (320D 2002mod)Butikken anbefalte 65A, var 70A fra før og en kamerat påstod 90A.. Noen som har fasit? Ja, selfølgelig Ah Du vet ikke va den leveres med originalt?
Fliid Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 De ble levert med mye forskjellig. Hvis du vet hvor stor dynamoen er, så har du en pekepinn på hvor stort batteri bilen ble levert med. Hvis du bruker bilen vær dag, så holder jo ett 70Ah batteri med stor kortslutningsstrøm. Om du bruker den sjeldent, så er jo flere Ah jo bedre, for da bruker bilen lenger tid på å tappe ned batteriet så mye at du er nede på kritisk nivå. Alt kommer ann på bruken "All round" batterier finnes ikke...
Jealous_much Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 ikke koble på pluss og minus i motorommet siden dette går innom hjernen først.. også til batteri etterpå.. og i tilegg vil får dårligere respons på ladingen..finn batteriet bak i bagasjen.. og lade rett på. Tull og vas...
andrE36as Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 De ble levert med mye forskjellig. Hvis du vet hvor stor dynamoen er, så har du en pekepinn på hvor stort batteri bilen ble levert med. Hvis du bruker bilen vær dag, så holder jo ett 70Ah batteri med stor kortslutningsstrøm. Om du bruker den sjeldent, så er jo flere Ah jo bedre, for da bruker bilen lenger tid på å tappe ned batteriet så mye at du er nede på kritisk nivå. Alt kommer ann på bruken "All round" batterier finnes ikke... Ok, har fått mye "tyn" på jobb for å ha ett 65Ah batteri. Hvertfall nå som den ikke starter uten hjelpestart siden det er under -20 grader.. Kjent problem at de ikke starter i kulda?
Thundercoil Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Det er vel mer et kjent problem at batterier som begynner å bli dårlig, ryker i kulden! Hehe
andrE36as Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Det er vel mer et kjent problem at batterier som begynner å bli dårlig, ryker i kulden! Hehe Ja, derfor kjøpte jeg nytt batteri Fyren i butikken gikk gjennom permene sine og anbefalte 65Ah. Byttet batteri og bilen like tungstartet.. Måtte til med startkabler igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå