Gå til innhold

Lading av batteri BMW 320D E46??

Anbefalte innlegg

Skrevet
ikke koble på pluss og minus i motorommet siden dette går innom hjernen først.. også til batteri etterpå.. og i tilegg vil får dårligere respons på ladingen..

finn batteriet bak i bagasjen.. og lade rett på.

Hvorfor ikke det? Hva er da vitsen med polene i motorrommet?

Starthjelp for eks.

Eh... ja det vet jeg jo.

Men var heller det at hvorfor man ikke skulle bruke de til lading. Ser ikke problemet i det. Som andre skriver her så går det jo kabel direkte fra plusspolen i motorrommet til batteriet.

Ser ikke noe grunn til at det skal være "dårlig respons" på lading. Hva nå det en betyr...

Skrevet
65A er alt for lite..

Jeg kjøpte nytt batteri for et par uker siden til min 320d, ble anbefalt 80AH, kjøpte 90AH

Skjønte nesten det, ja.. Da skal jeg få byttet det batteriet ut mot ett på 90Ah!

Hvordan blir det med plass i "brønnen" bak?

Skrevet
Ingen problem.

Det jeg kjøpte var 315mm langt(som også var størrelsen på det orginale), du får lett plass til 350mm.

Flotte saker :) Takk for hjelpa!

Bare synd det e så mye ork å bytte batteri :P

Skrevet

Haha. Vær glad du ikke kjøpte min bil du! Dyser som sitter fast/er ødelagt/lekker, turbo som var røket, strammere og vibrasjonsdemper som hoppet av på tomgang, knekte bolter på toppen.. Et batteribytte hadde vært himmerik for meg nå! :D

Skrevet

Hei,

en dieselmotor er normalt tyngere å starte enn en benrinmotor, og krever derfor større startstrøm - spesielt ved lave temperaturer.

Et batteri på 60Ah kan ha vesentlig større tilgjengelig startstrøm enn et 90Ah batteri, så derfor må du velge riktig type batteri.

Noen batterier er egnet for jevn forbruk - typisk stereo og andre forbruksinstallasjoner - andre for krevende kaldstart.

Høres ut som det er det siste du trenger.

Om du ikke får start med et nytt batteri (uansett type) tipper jeg du har dårlig kontakt på batteripoler eller på startmotor tilkoblinger. Sjekk disse.

Om du fikk startet umiddelbart etter batteribytte, og startproblemene tiltok etterhvert, bør du sjekke at ladingen er ok.

Skrevet

Hehe cunt'n, ja har fulgt med på tråden din.. Fikk nesten tårer i øynene!

Ja, pratet med Trondsen Bil (BMW forhandler) i dag, de mente at 90Ah er veien å gå, men batterikjøpmannen min mente at jeg hadde rette batteri. Skal uansett innom før helga og se om jeg finner et mer optimalt batteri.

Og hvis dere lurte så startet bilen i går uten problem, men temp endret seg fra -22 til -4 over natta :)

Skrevet

Det bør vel også nevnes at hvis du som oftest bare kjører korte turer er ikke dette motoren for deg.

Hvis den knapt blir varmet opp ved hver tur vil det bli mye sot/koks i innsuget, pluss det du kan se antydninger til; utlading av batteriet.

Dieselmotorer slik jeg kjenner de, er beregnet på mest langturer:)

Skrevet

Er det ikke sånn at oljen blir renere på langturer også? Eller er det en myte? Hehe.

Hørt at det kommer litt kondens osv på småkjøring, så bilen har godt av noen lengre turer innimellom.

Skrevet
Det bør vel også nevnes at hvis du som oftest bare kjører korte turer er ikke dette motoren for deg.

Hvis den knapt blir varmet opp ved hver tur vil det bli mye sot/koks i innsuget, pluss det du kan se antydninger til; utlading av batteriet.

Dieselmotorer slik jeg kjenner de, er beregnet på mest langturer:)

Er nok ikke en småkjører :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...