Olav_64 Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Flott! Sånn skal det gjøres, hvorfor sitte og ruge på ting andre kan ha nytte av
m47520d Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Takk for oppskrift Olav_E64 . 3 t så var min demontert, rengjort brennkammer og montert att. Ser ut til å funke att etter at den til til stadighet har "låst" seg. Mye sot omkring tennplugg. Obs ved rengjøring i kammer så glødenett ikke ødelegges, det ligger i bunn. Forsiktig skraping og blås med luft. Ohm pluggen før montering. Det hadde kanskje vert enklere hvis jeg hadde demontert hele plastdekslet under og ikke bare innerskjermen. Demonterte dekslet kun i front for å komme til skruer.
Olav_64 Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Den er grei! Jeg har kikka på brukte Webasto på E-bay.de, men det er jo et lotteri. Har derfor kjøpt Defa-pakke i stedet, den er klar for montering. Må bare prioritere ny veivhusventilasjon først. Blir ikke arbeidsledig med BMW i stallen gitt Hva gjør eiere av halvgamle BMW'er med bare en bil? Bare lurer hehe.
Leo Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Hei Olav Det finnes nye webasto'er på ebay.de til ca 1100 euro Men det er dobbel pris av defa pakken hvis jeg ikke husker feil. Ps fant for installasjon i E63-64 som er 6-er serien, noe likt med 5 er serien??
Olav_64 Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Jeg fikk komplett pakke med motorvarmer, ledningssett og kupevarmer for 2400 hos Torshov, rimelig bra pris tror jeg. Trenger ikke lader og timer. Jeg er ærlig talt skeptisk på å bruke penger på de Webasto-greiene, hører jo om så mye problemer med dem. Ikke bare på BMW. Ville nok sjanset på en brukt til ca 200 euro i tilfelle. Men det hadde vært interessant å teste den jeg har i en annen bil eller i testbenk, feilen kan sikkert ligge i bilen også.
Otis Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Den er grei! Jeg har kikka på brukte Webasto på E-bay.de, men det er jo et lotteri. Har derfor kjøpt Defa-pakke i stedet, den er klar for montering. Må bare prioritere ny veivhusventilasjon først. Blir ikke arbeidsledig med BMW i stallen gitt Hva gjør eiere av halvgamle BMW'er med bare en bil? Bare lurer hehe. Jeg har en halvgammel BMW, og den har noe feil jevnt og trutt, men det kommer vel av tidligere eier som har slurvet, og da blir etterslepet noe stort, og siden jeg kjører litt mer enn vanlig så kommer det fort ja... (feilene altså)
Olav_64 Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Vel, jeg tror ikke for eksempel ulyd i kupevifta skyldes slurv. Jeg kaller det dårlig kvalitet. Sånt pleier å holde bilen ut på en japansk bil, i likhet med de fleste sensorer og solenoider. Jeg har for eksempel bare byttet en eneste sensor på Mazdaen på 11 år og 200k: tenningsbanksensoren. Pluss på skiver rund baut, setevarmen i førersetet (fikset gratis av meg), nytt batteri etter 9 år, demperne bak, øvre bærearm høyre foran og krengningsstabilisatorstagforinger bak, så har du alt som er gjort med den utover vanlig service. Hatt mer på BMW'n på et halvt år gitt... En kurositet kanskje, Valeo leverer viftene og mange andre elektriske deler til både Citroén og BMW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå