Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Det er hvertfall forskjell på folk :)

Mange her som mener bestemt du bør betale for den clutchen...

Hvis jeg hadde byttet bil med en og han var så uheldig at clutchen røk etter en time på min gamle bil så hadde jo jeg sett på det som logisk at jeg selv betalte for clutchen hans eller evnt lot han heve kjøpet hvis han ville det.

Noe annet ville vært helt unaturlig spør du meg :wink:

Eller omvendt, altså hvis jeg hadde vært i din situasjon så hadde jeg utelukkende prøvd å enten få byttet tilbake eller fått HAN til å betale clutchen.

Hvis jeg kjøper en bil og den ryker før jeg er kommet hjem så ser jeg på det som selgers ansvar.

ENKELT OG GREIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett, du trenger hvertfall ikke være redd for at du er nødt til å gjøre noe bytte.

Han kan ALDRI få den bilen din omregistrert på seg uten å forfalske en underskrift. (sålenge ikke moren din skriver under)

Så det du gjør:

Frakt bilen hans tilbake til der han bor. Lever nøklene og krev å få dine nøkler.

Når/hvis han nekter så går du til politiet og forklarer situasjonen.

Da er saken slik at hans bil (som står i hans mor's navn) med tilhørende nøkler står utenfor huset hans.

Der står også din bil som står i din mor's navn men du nektes å få nøklene.

Siden det ikke er skrevet noen kontrakt eller skrevet under på salgsmld kommer aldri han noen vei likevel. Derfor blir det helt naturlig at du tar din bil hjem og han blir sittende igjen med sin bil.

Men du bør først levere bilen hans.. IKKE ta din bil før du har levert tilbake det som er hans.

MEN, det med clutchen er jo noe som dere er uenig i og som kanskje må gå rettens vei for å finne ut av.

Jeg tror ikke den clutchen er noe du må betale for, men det er en uenighet som dere mest sannsynligvis må ha hjelp for å oppklare.

Kanskje du kan gjøre en avtale med Azeton og levere med en clutch når du leverer bilen?

Og at han har lagt din bil ut for salg, er bare helt latterlig. Han kan aldri selge den bilen sålenge din mor ikke skriver under på at han overtar bilen din. Det vil i såfall kalles dokumentforfalsking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig med deg, Roger! Takk for at du tar deg tid til å skrive lange, fornuftige svar. Jeg ser ikke på noen måte at det med klutsjen skal være mitt ansvar, og nå spesielt fordi det er bevis for at typen er en "svindler" etter det jeg leste om bilen min i annonsen han hadde lagt ut. Denne annonsen er forøvrig blitt slettet. Han visste nøyaktig hva som var mangler med bilen min, men i annonsen han hadde lagt ut var det masse som var utelukket, og vesentlige ting som var bagatellisert, rein løgn altså.

Uansett, for å få dette til å gå fortest mulig: Azeton, du har PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg hadde levert hans bil på døra hans, gitt han nøklene, bedt om å få mine nøkler (Som han ene sa her oppe)

MEN! Hadde jeg nektet hadde jeg ringt politiet på stedet, og sagt at det er en person som har stjålet bilen, han har låst den inn i sin garasje, og nekter å gi meg nøklene til min bil.

Dersom man drar derfra finnes det ingen garanti for at han på pur faen f.eks tar en hammer og lager en fin bulk et eller anna sted.. Du kan heller ikke bevise at den bulken ikke var der fra før..

Som sagt, jeg hadde aldri i verden dratt derfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er DIN helt til du har undertegnet salgsmelding, noe du aldri har gjort, og ettersom jeg forstår aldri kommer til å gjøre for denne bilen.

Sant! ;) Må bare finne en mulighet for å frakte bilen hans nedover, selvom dette strengt tatt er noe han burde gjort selv.. Er jo han som har gjort et forsøk på å svindle meg, og var jeg som tok utgiftene med å reise nedover første gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...