Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

går jo ann å kjøre bilen sjølv om clutchen e gåen da, tarr berre litt lenger tid

Får den ikke opp i mer enn ca. 40km/t på flat strekke i 2. gir.. Hadde det kun vært nedoverbakker derimot, så hadde det gått fint :)

Du kan ikke bytte bort din mors bil uten at hun vil det, og det vil hun selvsagt ikke. Så enkelt er det ;-)

Jepp, dét har også blitt en vesentlig og avgjørende grunn til at dette byttet aldri blir noe av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er DIN helt til du har undertegnet salgsmelding, noe du aldri har gjort, og ettersom jeg forstår aldri kommer til å gjøre for denne bilen.

Sant! ;) Må bare finne en mulighet for å frakte bilen hans nedover, selvom dette strengt tatt er noe han burde gjort selv.. Er jo han som har gjort et forsøk på å svindle meg, og var jeg som tok utgiftene med å reise nedover første gangen..

Hvor langt snakker vi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøvik - Kolbotn.

525ix'n står på BilXtra på Hunndalen ved Gjøvik, og skal til Slalåmveien i Kolbotn hvor 520'n min står.

Taue må være siste utveg :P Er en god del mil.. Skulle hatt tak i noen med stor bil som kan dra tralle. Noen som melder seg frivillige? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bytte bort din mors bil uten at hun vil det, og det vil hun selvsagt ikke. Så enkelt er det ;-)

Et vesentlig poeng.

Uansett hvor mye dere de 2 "idioter" har avtalt og dere som mener at dette byttet er fullbyrdet muntlig så kan han faktisk ikke bytte bort bilen til moren uten at hun har gjort en avtale/skrevet under på at bilen hennes skal skifte eier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å høre fra den andre personen i denne saken...

Selvfølgelig, men vedkommende svarer jo ikke telefonen, har låst bilen min inne i en garasje, og ingen av foreldrene er heller villige til å snakke om saken. Så dette virker jo helt håpløst, jeg får jo ikke igjen bilen min før jeg får kontakt med noen av dem.

525ix'n står på moren til Jørgen, og 520'n "min" står på moren min, så skjønner ikke helt at dem tror dem kan nekte å gi meg tilbake bilen min. Jeg prøver jo bare alt jeg kan på å få levert igjen bilen dems, men ting blir håpløst når den andre parten nekter å ta kontakt eller være medgjørlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke intensjonen å bytte biler når begge stikker avgårde med hverandres biler?

Jeg har liten eller ingen tro på at dere ble enige om å bare byttelåne for å sjekke tilstanden på hverandres biler. Det er noe man gjør på plass før man bytter.

Dere har begge vært dumme - men den andre personen har vært dummest siden han ikke fikk med seg en salgsmelding.

Flaks for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke intensjonen å bytte biler når begge stikker avgårde med hverandres biler?

Jeg har liten eller ingen tro på at dere ble enige om å bare byttelåne for å sjekke tilstanden på hverandres biler. Det er noe man gjør på plass før man bytter.

Dere har begge vært dumme - men den andre personen har vært dummest siden han ikke fikk med seg en salgsmelding.

Flaks for deg!

Jeg var dum som i det hele tatt gadd å prøve med den andre bilen ja, uten å få sjekket den grundig der og da. Men det var ikke en mulighet, så jeg sa at vi venter med salgsmelding til jeg har hatt bilen på eu-kontoll og deretter evt byttet fjærer så bilen blir høy nok til å få på hjulene mine (pga feil innpress). Men bilen var ikke overhodet som jeg ble fortalt, så da skulle jeg jo helst bare reist tilbake med den så fort klutsjen røyk.

Igjen var jeg dum, og ga bilen ENDA en sjanse og hadde den på eu-kontroll på Gjøvik, som var så langt vi kom før klutsjen takket for seg. Eneste som hindrer meg i å dra tilbake og bytte tilbake er at bilen ikke en gang er kjørbar lengre, samt useriøse folk som ikke en gang kan snakke i telefon og tror dem kan beholde en bil som tilhører noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke ljug til politiet!

Ta kontakt med politiet, forklar at det var planlagt et salg/byttehandel, og forklar hvilke komplikasjoner som oppsto. Gi politiet all nødvendig info om begge parter og begge kjøretøyene, navn, adresse, tlf osv.

Si at du ikke oppnår telefonkontakt, og at du begynner å bli lei av å vente. Moren din står som rettmessig eier av bilen, så juridisk sett er det henne politiet skal forholde seg til i denne saken, og de skal forholde seg til moren til denne "Jørgen". Om de prioriterer en slik sak vet jeg ikke, av erfaring tviler jeg sterkt. De ser nok på dette som en "dårlig byttehandel", som bør løses privat.

Å anmelde dette som "tyveri" blir vanskelig, da det faktisk ikke har skjedd. Men si til politiet at du nesten ikke ser noen annen utvei, og at du derfor kanskje vil anmelde dette som et "tyveri" allikevel, for forhåpentligvis å få fortgang i saken! Det du derimot kan anmelde, som i mine øyne er ditt sterkeste kort på hånden, er at han har lagt ut en bil for salg, som han ikke er rettmessig eier av.

Nå vet jeg ikke hvor lenge denne tvisten har pågått, men jeg vet selv at jeg aldri hadde hatt tålmodighet til slikt. Så jeg håper du får en snarlig løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...