Gå til innhold

Burde Bilkabel.com vært svartelistet? (LØST)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdatering: Saken er løst, og jeg fikk både ny pære og pengene tilbake!! Selger ordnet altså godt opp, noe jeg setter stor pris på!

Men(!) det skjedde desverre ingenting før Fobrukerrådet fremmet saken.

--------------------------------------------------------------------

Bestillte for noen uker siden et sett 5w LED-pærer til angeleyes.

679,- + en hundrings i frakt. Ganske overpriset, men shitt au tenkte jeg.

"Da har jeg i allefall en garanti for at produktet virker, og om ikke, så er det bare å sende de tilbake og få nye - som med alt på norske nettbutikker" (herunder norsk kjøpslov).

To dager senere lå pærene i postkassen.

Halvannen time senere var pærene montert (måtte av med hjul og ut med innerskjerm).

Forbedringen fra halogen var suveren!!

Men, alt var ikke som det skulle være. Pærene hadde forskjellige hvitskala.

Den ene hadde gulskjær, noe som ikke så veldig bra ut.

Senere samme dag, dukket plutselig pærevarslingsfeilen opp.

Denne kommer og går litt innimellom, så det er vel noe som ikke helt stemmer med pæren.

Fikk tips om å rense optikken og pæren, og sjekke at alt var som det skulle. Det er det.

Så jeg prøvde å kontakte Bilkabel, drevet av enmannsforetaket Sjølies Web.

Sendte først mail på webskjemaet, ettersom de visstnok hadde "mailtrøbbel".

Første mail, ingen svar. Andre mail, ingen svar. Forsøkt ringe på oppgitt telefonsupport, ingen svar..

Ventet litt, i håp om at de kanskje skulle ringe meg tilbake.

Én uke gikk, fortsatt ingen lyd fra Sjølie.

Sjekket opp domenet, og fikk opp en del opplysninger, deriblant en privat epost-adresse, samt et mobiltelefonnummer.

Sendte mail til privatmailen, og fikk svar 20 minutter senere med en beklagelse om at han/de hadde vært litt opptatt i det siste.

Han hadde aldri hørt om feil på LED-dioder før, men skulle shippe meg en ny pære og håpet at denne virket.

Det er nå over to uker siden, og bilen min er fortsatt like misfarget.

Har forsøkt å få fatt i Bilkabel, men har vel innsett at kampen er tapt.

Et kjapt google-søk viser at jeg er langt fra eneste som sliter med å få fatt i de, når det er snakk om annet enn penger INN på konto for selskapet.

Håper det er noen her som kan avkrefte useriøsiteten, hvis ikke så er dette herved en advarsel mot handel fra denne nettbutikken.

Hvis noen føler denne tråden støtende, gi meg beskjed, så skal jeg ta den bort omgående.

Men det er faktisk ganske frustrerende at det skal være tryggere å handle fra Hong Kong på eBay, til en bedre pris..

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Etter å ha snust litt på websiden tidligere er dette en side jeg ikke går inn på lengre. Tenk å forlange 1300,- for pirat Carsoft som du får for 300,- i Kina hvor han selv garantert har kjøpt det.

Skrevet

Takk for innspill!

Som jeg startet innlegget med - 779 (inkl frakt) for LED-pærer rimelig stivt.

Men, det er noe med det, når man får med norsk garanti på kjøpet.

Det forenkler (SOMREGEL) alt veldig mye, dersom det skulle være noe ..

Men, det kommer tydeligvis helt an på eieren av bedriften, om man har garanti eller ikke..

Dersom det er ennå mer i gråsonen, så bare dropper man å svare kundene sine.

Skrevet

Merker hvor seriøs denne "sjappa" er når man leser på betingelser hos dem

Har et utdrag her, der de nederste linjene er bemerkelsesverdige:

Xenon og LED

All montering av xenon og LED kan medføre fare for skade på enkelte biler, og skulle det oppstå skader på bil som følge av montering av xenon eller LED på bilen, eller bruker av bil, så kan ikke Bilkabel.com lastes for dette. Vi fraskriver oss med dette fullt og holdet alt ansvar.

Enkelte biler vil ikke bli EU-godkjent med xenon ettermontert. Dette er kjøpers eget ansvar å sjekke. Dette kan og gjelde LED.

(Rent praktisk så kan man bytte til halogen før man kjører bilen inn på EU-kontroll, så slipper man mangel-lapp)

Skrevet
Etter å ha snust litt på websiden tidligere er dette en side jeg ikke går inn på lengre. Tenk å forlange 1300,- for pirat Carsoft som du får for 300,- i Kina hvor han selv garantert har kjøpt det.

Det er ikke noe galt i å forlange veldig mye penger for en ting du kan kjøpe billigere andre steder. Kundene sørger for at det er mulig og helt greit å gjøre det for å tjene penger.

Når det er sagt så ville aldri jeg ha handlet fra bilkabel.com da alt er overpriset og ser særdeles amatørmessig ut. Ebay er en veldig god venn av meg.

Jeg skjønner dog problemet til trådstarter, men ville ikke ha forventet noe mer av bilkabel.com enn det du allerede har fått. Det beste for alle er om du fortsetter å purre på bilkabel.com og henvise til denne tråden.

Når alt er oppklart så legger du bare det til i tråden, men IKKE fjern tråden! Vi vil jo at andre skal få med seg en dårlig bedrift slik at de slipper å gå i samme fella.

Om det ikke hjelper å ta kontakt med bilkabel.com eller du ikke får noe svar eller klart svar fra dem. Så tar u saken til forbruksrådet, bare for å få bilkabel.com på listen til forbrukerrådet.

Skrevet

Var det som var tanken, å sørge for at færrest mulig går i fellen.

Var jo veldig bra levert fra bestilling, men aftersales er så ufattelig mye viktigere enn en del butikker tror...

Skal holde tråden oppdatert.

Skrevet

Å selge er enkelt, å følge opp er ikke alltid like lett for alle tydeligvis. Da skyter man seg som regel i foten selv eller brenner tauet i begge ender.

Skrevet

Jeg har ikke noe erfaring med bilkabel.no .

Men grunnen til at du får opp feil på lyspærene kan være at LED har veldi liten motstand, slik at bilen kan tro at det ikke er pære der. Jeg vet ikke om det er innebygd ekstra motstand i de pærene der (sikkert ikke). Jeg hadde same feil på min da jeg prøvde og montere led i bremselysa mine :) En mulighet kan være og montere en motstand av noe slag :)

Når det er sagt så kan det virke som at bilkabel.no ikke er noe særli serriøs bedrift ut ifra svarene som er her. Lysforskjellen er helt klart feil i pæren, noe han skulle ha tatt inn og byttet :) Lykke til :)

Skrevet

Utdrag fra info om pæren:

*Lett å installere

*100 000 timers levetid

*Leverer hele 56000mcd lysstyrke

*Lyser 7000K (hvitt med litt blåskjær) - Fås og i blå og rød

*Ny og forbedret utgave med kjøleribbe som fordeler varmen bedre

*Ingen pæresjekk-feil

*Ingen radioforstyrrelse

Og, de sa jo at de skulle sende ny, dog litt motvillig, tatt i betraktning at de ikke svarte før jeg hadde purret i en uke.

At de drøyer (til nå) to uker til før noe skjer er jo latterlig.

Har forsøkt å ringe tre ganger idag, samt sendt epost.

Skrevet

Det virker som megalys.com er mer seriøse. Der får man nemlig rabatt hvis man kjøper endel.

Har hatt en teit episode med bilkabel før sommerenferien. Hvor jeg kalte dem useriøse og løgnere.

Skrevet
Det virker som megalys.com er mer seriøse. Der får man nemlig rabatt hvis man kjøper endel.

Har hatt en teit episode med bilkabel før sommerenferien. Hvor jeg kalte dem useriøse og løgnere.

Det virker ikke som om de har tatt lærdom av det, desverre.

Synes ikke 679,- var spesielt dyrt for LED pærer til angel eyes. Betalte selv over 800,- for dem hos Bimmian.

Tja, kom de i gullforgyllt eske da, eller?

679,- gir meg en følelse av at produktet kommer med produktbeskrivelse, et VAREMERKE og ikke minst seriøs garanti i ettertid (ikke minst innenfor de magiske 14 første dagene).

Du får LED-pærer alt fra 250,- til 600,- på eBay, men da har du bestillt fra HongKong, og forventningene stilles deretter..

..etter min mening i allefall :-)

Skrevet

Jeg har også opplevd en liknende episode fra bilkabel.com. I desember 2009 bestilte jeg mange forskjellige LED-pærer til bilen min. Det tok 1-2 uker før de kom, men de kom til slutt. Alt så ut til å være veldig bra, og alle pærene virket. Men sånn endte det ikke. Etter bare en uke, gikk 5/6 dioder i 3 LED-pærer, og andre bare blinket konstant. Jeg sendte en mail og refererte til nettsiden hvor det stod ett års garanti, så jeg ville få det bekreftet av Sjølie at jeg kunne returnere, og til hvilken adresse. Men her stoppet det, har sendt han mange mailer, men han svarer absolutt ikke. Og nå går straks 1 års garantien ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...