bmwmainn Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Det er dårlig kontakt i ledningene under passasjersetet til airbag. Lampa lyser. Vil de øvrige airbagene løses ut ved kollisjon, at det bare er airbagene på passasjersiden som ikke vil løse ut?
RaymondJ Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Here you go: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=203
bmwmainn Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 Takk, nyttig side. Men det bevarte vel egentlig ikke spm mitt. Noen som vet?
perpilot Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Hvis det er sensoren i passasjersetet som er dårlig så vil det medføre at også airbag på passasjersiden utløses, selv om det ikke sitter noen der når du krasjer.
bmwmainn Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 ah okei. Så det betyr altså bare at alle airbagene løser ut selvom det ikke sitter noen der? Trodde kanskje at ingen ville løse ut idet hele tatt så lenge lampa lyste?
perpilot Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Det betyr at alle løser ut ja. HVIS det er sensoren i setet da, og ikke en feil et helt annet sted.
R.E.H Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 men i prinsippet skal ikke airbag løses ut i d heile tatt nå når lampen lyser. oppdages en feil kuttes alt ut..
Morty999 Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 det er jeg sikker på også. lyser aibag lampa virker ingen av de..
hagenisse Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Forskjellige teorier på dette. Jeg synes det virker helt merkelig at alt skal kuttes ut hvis lampa lyser. Et lite brudd i en sensor og så virker ingenting? Helt ulogisk imo.
Otis Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Jeg velger å støtte meg til hagenisse sin tankegang. Det tryggeste er å løse ut airbag ved kollisjon.
RaymondJ Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Heisann, linket til feil side ista, denne skulle det være: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=172 Her står det hvordan du kan koble deg utenom sensomatten, og FORTSATT få utløst passasjerairbag. Ble litt nyskjerrig, og søkte en del på nettet, MYE delte meninger om airbag utløses eller ikke hvis lampa lyser. Antagelig kommer det vel ann på HVORFOR lampa lyser, skal jeg gjette vil jeg tro at hvertfall førerairbag utløses hvis sensormatta på passasjersiden er defekt. Funksjonen til den er rett og slett at pass.airb. IKKE skal løses ut hvis det ikke sitter noen i setet ved en evt. krasj.
bjalle Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Er det feil (rød lampe) så løser airbag ut på begge sider uansett uansett hvilken feil det er på systemet,ihverfall på e39 regner med det gjelder alle modeller.
perpilot Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Er det feil (rød lampe) så løser airbag ut på begge sider uansett uansett hvilken feil det er på systemet,ihverfall på e39 regner med det gjelder alle modeller. Er i utgangspunktet enig, men det gjelder jo ikke hvis det er feil på selve airbagen og derfor bør man ikke kjøre rundt med airbag-lys på.
bmwmainn Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Akkurat, ser det er mange delte meninger. har e39. Vet at det må være sensoren på passasjersia, dårlig kontakt eller noe. For verkstedet klarte å få bort lyset ved å rikle litt på ledninger under passasjersetet og så slette feilkoden. Men nå er lampa begynt å lyse igjen.
RaymondJ Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Sjekk nederste linken jeg la ut, der står det hva problemet ditt mest sannsynlig er, og hvordan du kan fikse det for småpenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå