Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er dårlig kontakt i ledningene under passasjersetet til airbag. Lampa lyser. Vil de øvrige airbagene løses ut ved kollisjon, at det bare er airbagene på passasjersiden som ikke vil løse ut?

Skrevet

Hvis det er sensoren i passasjersetet som er dårlig så vil det medføre at også airbag på passasjersiden utløses, selv om det ikke sitter noen der når du krasjer.

Skrevet

ah okei. Så det betyr altså bare at alle airbagene løser ut selvom det ikke sitter noen der? Trodde kanskje at ingen ville løse ut idet hele tatt så lenge lampa lyste?

Skrevet

Jeg velger å støtte meg til hagenisse sin tankegang.

Det tryggeste er å løse ut airbag ved kollisjon.

Skrevet

Heisann, linket til feil side ista, denne skulle det være:

http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=172

Her står det hvordan du kan koble deg utenom sensomatten, og FORTSATT få utløst passasjerairbag. Ble litt nyskjerrig, og søkte en del på nettet, MYE delte meninger om airbag utløses eller ikke hvis lampa lyser. Antagelig kommer det vel ann på HVORFOR lampa lyser, skal jeg gjette vil jeg tro at hvertfall førerairbag utløses hvis sensormatta på passasjersiden er defekt. Funksjonen til den er rett og slett at pass.airb. IKKE skal løses ut hvis det ikke sitter noen i setet ved en evt. krasj.

Skrevet

Er det feil (rød lampe) så løser airbag ut på begge sider uansett uansett hvilken feil det er på systemet,ihverfall på e39 regner med det gjelder alle modeller.

Skrevet
Er det feil (rød lampe) så løser airbag ut på begge sider uansett uansett hvilken feil det er på systemet,ihverfall på e39 regner med det gjelder alle modeller.

Er i utgangspunktet enig, men det gjelder jo ikke hvis det er feil på selve airbagen og derfor bør man ikke kjøre rundt med airbag-lys på.

Skrevet

Akkurat, ser det er mange delte meninger. :) har e39. Vet at det må være sensoren på passasjersia, dårlig kontakt eller noe. For verkstedet klarte å få bort lyset ved å rikle litt på ledninger under passasjersetet og så slette feilkoden. Men nå er lampa begynt å lyse igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...